Agenda MAIVOR – mobilt arbetssätt i vård och omsorg

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Pilotprojekt för Digitalt Stöd i samverkan, H2O. Vad har vi lärt oss? Digitalt stöd ökar valfriheten och tryggheten för våra brukare, bibehåller kvalitén.
Advertisements

Socialdokumentation Består av två delar!
Nyutveckling Stöd och behandling 2016 Samverkan mellan SKL, Inera och 1177.
Ögondroppar efter ögonoperation Flödesschema för bedömning och utförande enligt Egenvårdsförordningen alt som Hälso-och Sjukvård.
Införande av IBIC (ÄBIC) inom äldreomsorgen i Linköpings kommun Socialkontoret beslutar att införa ÄBIC. Viljeinriktning av äldrenämnden. Omsorgskontoret.
Agenda Övergripande tidplan MAIVOR Digital nyckelhantering Tids och insatsregistrering Ekonomistyrning Trygghetslarm Mobila trygghetslarm.
Attraktiv Hemtjänst Om rambeslut.
Information om datasystem för vård och omsorg
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Agenda E-hälsostrategi Testbäddar
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2015
Uppföljningar av hemtjänstutförare - fokusområden
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Välfärdens processer för myndighetsutövning inom IFO/FH
Attraktiv Hemtjänst Välkommen till introduktion
Samordnad Individuell Plan - Hur enkelt kan det bli?
Välkommen! Evamaria.
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Samordnad Individuell Plan - Hur enkelt kan det bli?
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Behörighet för nyanställd leg personal i Treserva, nytt förfarande
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Utvärdera för framtiden ...mer än ParaGå
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Smartare möten – effektivare uppföljning
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Fokusutbildning tidbok och webbtidbok
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Värdegrund inom äldreomsorgen
Kommunal hemtjänst 2019 Utveckling och utmaning
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Pensionärsrådet (181206) Kösituationen Handläggning Nya boendeformer
Språkombud En språkstödjande funktion inom vård och omsorg samt hälso- och sjukvård.
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Presentationens avskrift:

Agenda MAIVOR – mobilt arbetssätt i vård och omsorg Digital nyckelhantering – DNH Tids- och insatsregistrering – TIR Pilotverksamhet Breddinförande Uppföljning av ersättningsmodell och avtal Ansvar och roller

MAIVOR – mobilt arbetssätt i vård och omsorg

Digital nyckelhantering – DNH Kvarvarande aktiviteter ACE, installationer färdigställs 170228 GATE, installationer färdigställs 170430 Ledningssystem för välfärdstjänster, http://www.linkoping.se/ehalsa

Digital nyckelhantering – DNH Att implementera och nyttja DNH skapar förutsättningar för att tids- och insatsregistrering ska kunna införas på ett tillfredställande vis Handenheter och uppkoppling Konfigurering WiFi och mobildata Medarbetare Kan alla medarbetare logga in? Behörigheter - ofullständiga behörigheter hindrar inloggning. 2000 medarbetare saknar behörighet Är lösenorden aktuella? Brukare Är alla brukare placerade på rätt enhet? Är alla insatser fördelade?

Tids- och insatsregistrering – TIR Pilotverksamhet

Tids- och insatsregistrering – TIR Pilotverksamhet Erfarenheter och lärdomar Att nyttja DNH skapar förutsättningar för att implementera TIR Frågor och okunskap kring avtal och insatser Bristfällig manual TIR nyttjas inte Fel och frågor meddelas inte Konceptet för utbildning är positivt, men det är svårt att utbilda vidare när man själv är nybörjare. Stöd för verksamheterna behövs vid implementeringen IT-stödet är enkelt att använda Planeringssystem önskas DNH på läkemedelsskåp och expeditioner önskas

Tids- och insatsregistrering – TIR Breddinförande

Tids- och insatsregistrering – TIR Breddinförande Utbildning för VeC och VO finns anslagen i Kunskapsportalen. 21 tillfällen återstår Efter genomförd utbildning utbildas verksamhetens medarbetare och verksamheten påbörjar att tids- och insatsregistrera Workshops (5 tillfällen) för frågor och stöttning finns anslagna i Kunskapsportalen. Projektet, Användarstöd och planeringsledare deltar FAQ anslås på http://www.linkoping.se/anvandarstod och uppdateras fortlöpande

Tids- och insatsregistrering – TIR Uppföljning av ersättningsmodell och avtal Data som produceras under perioden maj-augusti utgör underlag för översyn av ersättningsmodellen Ambitionen är att justera dagens regler och riktlinjer så lite som möjligt. De regler som gäller kring exempelvis trygghetslarm och restider kommer att gälla också efter införandet av TIR

Ansvar och roller Omsorg- och Äldreförvaltningen Biståndsbedömare Utförare av hemtjänst och hemsjukvård Debiteringsgruppen Tunstall CGI LKDATA