Hem- och konsumentkunskap Lek 2 Hållbar utveckling? Miljömärkesjakt? Säsong? https://www.youtube.com/watch?v=P2mg2 fMTXXw&t=3s
Miljömärken? Hållbar utveckling? Säsong? Vi ska under 3 lektionspass arbeta med ovanstående frågor. Under lek 4 ska ett häfte där du besvarat frågor, gjort en egen undersökning lämnas in. Genom att du gör detta kommer du ha mer kunskap om: Virtuellt vatten, säsong, ekologiska fotavtryck, ät S.M.A.R.T och en hel del mer.
Varför? Hur? Vad bedöms? Du ska lära dig hur man själv kan påverka sina val och handlingar i hemmet och som konsument, utifrån hållbar utveckling Du lär dig detta genom några korta filmer som ökar förståelsen för vad Hållbar utveckling är, du ska även söka fakta och besvara några frågor. För att öka förståelsen ytterligare ska du färdigställa 2 tabeller som bägge handlar om Hållbar utveckling. Jag vill att du under lektion 4 muntligt kan visa mig att du har kunskap om: olika miljömärken, vad som menas med säsong, transportsätt av en del livsmedel, vad som menas med ex virtuellt vatten, ekologiska fotavtryck
Arbetshäfte ska lämnas in lektion 4 Arbetshäfte pdf Klicka på ett av alternativen om du tappat bort ditt häfte eller om du var sjuk när de delades ut. Ni kommer alla att få ett eget häfte under lektionstid men ni kommer endast att tilldelas ett häfte så var rädda om det. Vi ska vara rädda om de resurser vi har. Tänk på vad får vi papper ifrån?