Markeds- og medieinvesteringer i ”kommunikasjon- og marketing i Norge” Magnus Anshelm, IRM
Dette er IRM Uavhengig og selvfinansiert Kontinuerlig kartlegge reklame- og mediemarkedet Norge og Sverige Etablert i 1984 I Norge siden 2004
Sponsormarkedet og de andre markeds-/mediekanalene – hvilken markedsandel har sponsing i den totale markedsmiksen?
Marknadskommunikation 2009 i Norge - Utfall: Fördelning av investerade nettopengar (%) 18 875 miljoner Om mig själv Agendan Om IRM Olika reklamsiffror Reklamen i Sverige, historiskt och framåt i tiden Avbryt gärna för frågor
Marknadskommunikation 2010 i Norge - Prognos: Fördelning av investerade nettopengar (%) 20 014 miljoner Om mig själv Agendan Om IRM Olika reklamsiffror Reklamen i Sverige, historiskt och framåt i tiden Avbryt gärna för frågor
For å bli synliggjort som den verdifulle markedskanalen den er – bør ikke også Event inn i den samme statistikken?
Spending – Sponsing og Event Marketing i Sverige 2000-2009, Index år 2000=100
Marknadskommunikation 2010 i Norge - Prognos: Fördelning av investerade nettopengar (%) ? miljoner Om mig själv Agendan Om IRM Olika reklamsiffror Reklamen i Sverige, historiskt och framåt i tiden Avbryt gärna för frågor
Förutom en naturliga plats i marknadsmixen ger detta också mycket PR Förutom en naturliga plats i marknadsmixen ger detta också mycket PR. Låt oss titta på mediebevakningen när vi började i Sverige
Antal artiklar innehållande ordet: Event, Event Marketing eller Eventmarknadsföring 100 200 300 400 500 600 jan mar maj jul sep nov 2004 2005 2006 2 april 2005: IRM mäter Eventmarknadsföring kvartalsvis 2006: 4000 artiklar 2005: 2700 artiklar 2004: 1400 artiklar Källa: Meltwater News
Vi kan gjøre dette sammen!
www.irm-media.no