Markeds- og medieinvesteringer i ”kommunikasjon- og marketing i Norge”

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Vid en specifik arbetsplats möter personalen dessa frågor med nyfikenhet och delar med sig av sina kunskaper, men också för att själv lära. I en specifik.
Advertisements

Vad är egentligen ett samhälle? Hur skulle ni definiera ordet samhälle? Dvs när vi pratade om ett samhälle sist, vad pratade vi om då? Ta ngn minut och.
Annica Ring Migrationsverket. Totalt antal ensamkommande barn 2015: barn.
Har du med dig bok, penna och block. Sätt dig ned. Fundera på hur en vattenmolekyl ser ut under tystnad. 1.Upprop 2.Varför vatten? 3.Vattenmolekylen 4.pH.
Föräldramöte BHC U12/U13 (Team -04/-05)
Integration, Direktionsmötet den 17 mars 2016 Ny prognos från Migrationsverket Sverige tillsammans-konferenser Aktuellt i projektet (tre processer) EU-projekt.
15:1 Kopiering tillåten. M2000 Compact © Liber AB Relationsförstärkare i mediemixen Mässor Direktmarknadsföring sales promotion Events Udda medier Sponsring.
Om- och tillbyggnad Sunderby sjukhus
Regional vattenförsörjningsplan för Stockholms län.
Eriksskolan Mitt i naturen – Mitt i kulturen
Nykterhet och solidaritet
Information från 5 verksamhetsutövare (intervjuat 3 st)
PRAO vecka 16 & 17 ( april).
Ahmad Azizi Presentation av genomförda paneler om: Boendefrågor, Folkhälsa och Hemkänsla oktober2008-maj2009 Ahmad Azizi
Barnets bästa i främsta rummet
Samhällsekonomiska bedömningar som en del i beslutsprocessen
Föräldrar och spelarmöte F04
Förhållningsregler Järfälla hC Team 07.
Inför det muntliga nationella provet i svenska
[Produktnamn] Marknadsplan
Studie- och yrkesvägledning – År 2016/2017
PRODUKTIONS- OCH KVALITETSTEKNIK 7,5 hp, helfart
Antal olyckor januari-november
Ekonomisk redovisning och rapportering för år
Marknadsföringssystem
Fokusområden BRÅ
Springer Compact - information om det nya avtalet
När är årets Praktikperiod?
Välkomna Föräldramöte 5 sep 2016 Kl 18 – 20 Agendan ok?
Viktiga tidpunkter Jan Feb Mars April Maj Juni Juli Aug Sep Okt Nov
1. Mötet öppnas 2. Årsmötesförhandlingar 3. Kaffe
Så går det för skogsindustrin
APL info åk 1 Arbetsförlagt arbete.
”Sponsing og event som kommunikasjonsverktøyer”
CENTRUMSKOLORNA Information Barn- och utbildningsnämnden
Journalistik & Reklam En studie av reklamintäkter hos svenska medier med samhällsjournalistiskt innehåll under åren hemsida:
Årsklocka SAM (systematiska arbetsmiljöarbetet) jan feb mar apr maj
Diplom Jan Feb Mar Apr Maj Jun Jul Aug Sep Okt Nov Dec
Barn- och ungdomsidrott
Antal olyckor januari-december
Att leva med……. Här presenterar du dig. ”Vem är jag å vad gör jag här hos er?”
Årsaktiviteter för Kretsar och Klubbar Byggnads MellanNorrland 2018
Kretslopp Vad är ett kretslopp? Vilka ämnen kan ha ett kretslopp?
Helpdesk Centrum för digitalisering
ORGANISATIONSNAMN (ÄNDRA SIDHUVUD VIA FLIKEN INFOGA-SIDHUVUD/SIDFOT)
Ledtråd Animerad från en ö.
Antal olyckor januari-december
Lite tips inför ditt år som klubbordförande
Läkemedelsanvändning hos äldre
Förslag på mötestider för Styrgruppen 2018
Tidsplan.
Världens Befolkning Bsa frågor till rubrik: Vilka frågor kan man ställa om VB?
[Produktnamn] Marknadsplan
Ekonomirapporten, maj 2018 Alla diagram
Läkemedelsanvändning hos äldre
Presentation av antal spelande par år 2017
Ordförandekonferens BlOF 2018
Det går bra nu. Men sen kommer….
Aktiv och attraktiv lokalförening!
Borlänge gymnastikklubbs årscykel
2019 Årshjul Vision avd Jan Feb Mars April Maj Juni Juli Aug
IFO-FH Resultat tom februari 2018 inkl f-stöd
Uppföljningsprocessen i Göteborgs Stad
Nu är det jul igen och julen varar väl till (?????)
Presentation för föräldrar
Skolsamverkan - Göteborg.
7 av 8 13-åringar rör på sig för lite
Konstnär som målade tavlor med solrosor
Om Tro.
7 av 8 13-åringar rör på sig för lite
Presentationens avskrift:

Markeds- og medieinvesteringer i ”kommunikasjon- og marketing i Norge” Magnus Anshelm, IRM

Dette er IRM Uavhengig og selvfinansiert Kontinuerlig kartlegge reklame- og mediemarkedet Norge og Sverige Etablert i 1984 I Norge siden 2004

Sponsormarkedet og de andre markeds-/mediekanalene – hvilken markedsandel har sponsing i den totale markedsmiksen?

Marknadskommunikation 2009 i Norge - Utfall: Fördelning av investerade nettopengar (%) 18 875 miljoner Om mig själv Agendan Om IRM Olika reklamsiffror Reklamen i Sverige, historiskt och framåt i tiden Avbryt gärna för frågor

Marknadskommunikation 2010 i Norge - Prognos: Fördelning av investerade nettopengar (%) 20 014 miljoner Om mig själv Agendan Om IRM Olika reklamsiffror Reklamen i Sverige, historiskt och framåt i tiden Avbryt gärna för frågor

For å bli synliggjort som den verdifulle markedskanalen den er – bør ikke også Event inn i den samme statistikken?

Spending – Sponsing og Event Marketing i Sverige 2000-2009, Index år 2000=100

Marknadskommunikation 2010 i Norge - Prognos: Fördelning av investerade nettopengar (%) ? miljoner Om mig själv Agendan Om IRM Olika reklamsiffror Reklamen i Sverige, historiskt och framåt i tiden Avbryt gärna för frågor

Förutom en naturliga plats i marknadsmixen ger detta också mycket PR Förutom en naturliga plats i marknadsmixen ger detta också mycket PR. Låt oss titta på mediebevakningen när vi började i Sverige

Antal artiklar innehållande ordet: Event, Event Marketing eller Eventmarknadsföring 100 200 300 400 500 600 jan mar maj jul sep nov 2004 2005 2006 2 april 2005: IRM mäter Eventmarknadsföring kvartalsvis 2006: 4000 artiklar 2005: 2700 artiklar 2004: 1400 artiklar Källa: Meltwater News

Vi kan gjøre dette sammen!

www.irm-media.no