Företags kommunikation med kunderna

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Ålands Näringsliv ATTITUDE Jag studerar på.
Advertisements

AFFÄRSPLAN Elias Brander.
Tema: Uppfinning Av Thomas Mesumbe.
Servicekunskap Lektion 1 s 7-14
Avalon Information Systems Vi är IT-företaget som behärskar framtagning av information och utveckling av konkurrenskraftiga IT-system. - Produktinformation.
Ny Stil Vårt företag är en hemsida där vi riktar oss till ungdomar, vi säljer våra egna designade kläder till ett pris som en studerande ungdom har råd.
Informationssökning och källkritik
MARKNADSFÖRING OCH SERVICE
Intervju inför ViV-projektet.
kommunikation kommer av latinets communicatio
Vilka var de viktigaste lärdomarna från caset?
Alla erbjuds en likvärdig service genom att dela policy och regelverk
1 Allmänheten om bonus och vinstdelning Rapport från opinionsundersökning 9 april 2009 Arne Modig Viktor Wemminger.
Bakgrund! Piteå kommun skall lägga om strukturen i det befintliga nätverket. Det kommer att gå från tre system som löper paralellt med varandra till ett.
Hur tänker 90-talisterna och vad vill de ha? 1. 2.
marknadsförarens verktygslåda
Debattera.
Anna Wilhelmsson – Informationsstrateg Stadsbyggnadsförvaltningen Eskilstuna kommun Bakgrund Fil kand Kommunikationsvetenskap Informationsassistent Information.
Kap 8: Marknadsföring genom relationer
WORKSHEETS ERBJUDANDEN. Gårdagens uppgifter! AFFÄRSMÅL.
Christoffers Clothing Company
Sociala medier som påverkningskanal Anne Salovaara-Kero: Mamma Annorlunda & Normalstörd.
principer som beskriver
Reflektionsuppgift – THE ABB, FG WILSON AND CATERPILLAR CASE
5 principer som beskriver kommunikation på den sociala webben.
Vi på EBA erbjuder kunder allt från Bungee jump till en äventyrshelg EBA gör lagstärkande helger för andra företag.
Förmedling på webben. Vad tycker barnen? Hittar barn till våra lästips?
5 P TAB SERVICES JUTTA JÄRVENPÄÄ, JANIKA KAITO, HENRIIKKA KEMPPINEN, MIREKA KANTANEN & SUSANNA KAINSALO.
Vad tycker du? När man diskuterar berättar man vad man tycker om något. När jag tycker något har jag en åsikt. Ett finare ord för att säga något är att.
Kommunikationsplan för ----
Intern kommunikation. Hur kommunicerar SYLF? Mot medlemmar Mot arbetsgivare Mot media Vi skall upplevas pålästa, seriösa och visionära 2.
Vi presenterar nyheten Äventyrshelger, där man får lära sig hur man överlever olika situationer i vildmarken. I marknadsföringen av denna kommer vi att.
Kommunikation mellan olika nivåer
BYGG VARUMÄRKE & KUNDRELATION
Ungdomars medievanor Undersökning och analys av vilka digitala mötesplatser ungdomar rör sig på.
Resultat : Under baslinjemätningen blev det extra tydligt för oss att det är många av våra gäster som inte äter den lagade maten (de gula stolparna). Det.
THE ABB – FG WILSON AND CATERPILLAR CASE Problemanalys ABB strategi var att på djupet förstå kunders behov och hjälpa dessa kunder för att bli mer konkurrenskraftiga.
ANVÄNDARBETEENDE Kompetensgruppsarbete E-tjänster inom vägsektorn Stockholm.
Piteå stadsbibliotek. Om Piteå stadsbibliotek Piteås stadsbibliotek är ett allmänt bibliotek som är lokalt utplacerat. Eftersom att biblioteket är hopbyggt.
Sociala medier källkritik. Att kunna kommentera under ett flöde Bloggar inklusive kommentarsfält Twitter Facebook, Google+ eller Linkedin. fotosidor som.
Motionsskola - så skriver du en motion till FTFs kongress.
Begriplighet ska inte förväxlas med enkelhet på så vis att ett mottagartillvänt språkbruk förenklar budskapet snarare än formen.
Massmedia. Vad är massmedia? Olika medel för att sprida information, t ex:  Tidningar  Tv/radio  Reklam  Internet.
H2000 Servicekunskap – för goda kundrelationer Kopiering tillåten © Liber AB 12:1 Olika metoder för kundundersökningar Skrivbordsundersökning: använder.
Best Practice i sociala medier
Hur arbetet med hållbart företagande kan användas i marknadsföringen.
Hur trovärdiga är ungas nyhetflöden?
Jag ser dig – jag ser dig inte! Om hat.
Christian Gustavsson Kommunikatör Studieförbundet Vuxenskolan
Vägledning 5 steg för att följa Dataskyddsförordningen
Feedback Agneta Bränberg.
Dataskydd En prioriterad fråga.
Enkät NB1- elever 2017 Antal svar från olika skolor.
Utvärdering av caseseminarium
Delmoment 1: Rapport över sociala webben
CASINO UTAN KONTO. CASINO UTAN KONTO CASINO UTAN KONTO Casino utan konto är helt klart den bästa spelsidan för dig som vill spela på casino utan.
KAPITEL 13 Marknadsför rätt.
Produkt, pris, plats och påverkan
Enkät NB1- elever 2017 (1 181 deltagare) Sammanställd mån 18/9 -17
Tilde i mobilen Morgonkoll
Snapchat – the fastest way to share a moment Ungas medievanor
Svenska Förkortningar
Malin Thorsén Producentträff, Bixia 2018
Ett samarbetsprojekt mellan
Reklam eller redaktionellt budskap?
Barnmorskedagen 5 maj.
Riktlinjer sociala kanaler 2018
Ulrika Persson-Fischier,
Den första Ingenjören rapporter/utredningar/analyser
Ung Diabetes Förbundskonferens 2019
Presentationens avskrift:

Företags kommunikation med kunderna Emelie Eriksson, Maja Kuoppala

Värdet av kommunikation Undvika missförstånd En hjälp för företagen Lätt att få respons Uppskattat Värdet av kommunikation

Reklam- och kommunikationsregler. Företagen måste kunna bevisa att påstående är sanna. Det ska tydligt framgå att det är reklam. Får inte framställa bilar som miljövänliga. Reklam- och kommunikationsregler.

DÅ OCH IDAG Svårare förut Moderniserade företag Livechat populärt Pålitligt system Billigt DÅ OCH IDAG

INTERVJU MED H&M Fråga: Hur kommunicerar ni med era kunder? Fråga:Vad tycker ni är viktigt när man ska nå ut till en kund? INTERVJU MED H&M Svar: Vi har tillexempel ett nyhetsbrev som man som kund kan registrera sig till. Genom de får de nyheter och erbjudande via mejlen. Sen har vi också sociala medier som Facebook och Instagram där vi direkt kan svara på kundernas frågor och funderingar. Genom sociala medier får vi en mera personlig anknytning till kunderna eftersom det blir mindre globalt och mera lokalt. Svar: Bra kommunikation är viktigt för att se statusen på vårt företag, kan man säga. Att kommunicera med alla som vi vill nå ut till är en viktig del för oss då vi uppskattar respons och tips på vad som kan förbättras generellt inom företaget. Våra kunders åsikter uppskattas alltid, även konstruktiv kritik kan vara behövligt ibland.

Hur tror ni kommunikationssätten med kunderna kommer att utvecklas i framtiden? Hur har utvecklingen av sociala medier påverkat eran kontakt med kunderna. INTERVJU MED H&M Svar: Vi ser helt klart en skillnad när det gäller kommunikation till våra kunder. Istället för att enbart kommunicera med de i butik, har vi nu fått flera olika metoder och möjligheter att kommunicera. Detta är väldigt positivt eftersom vi får bättre koll på vad våra kunder uppskattar. Svar: Som det ser ut nu tror vi att det kommer bli en ökad kommunikation över sociala medier. Vi ser till exempel att det är väldigt uppskattat med instagram och Facebook sidor där man uppdaterar kunderna om nyheter i sortimentet. Så vi tror att det kommer bli en väldigt framträdande medie att använda sig av.

SLUTSATS Kommunikation via sociala medier Bilder på Instagram Samarbeten mer populärt Val av kommunikation fritt val SLUTSATS