Välkommen till föräldramöte för P06

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Föräldramöte F-05.
Advertisements

Alnö IF P Äppellunda kansli
Protokoll Föräldrarmöte 16/3 P Föräldrarna hälsades välkomna till Eskils klubbstuga. 2. Klubbdirektör Tommy Billqvist informerade om Eskilsminne.
ÅLDERSGRUPPEN 7 ÅR HÖSTEN. Kvällens program Rapport från ledarna om säsongen Information om nästa års spel i S:t ERIKS-CUPEN Kvällens tema Gemensamma.
Föräldramöte Gefle IF P-01
Bollnäs Fotboll pojkar-04 Säsongen Kvällens innehåll Kommande säsong – träningstider och match Cupspelande Medlemsavgift Möjlighet till bättre ekonomi.
Välkomna till VÅR säsongen 2010! Från den 1/1 -27/ Vi följer ledorden Respekt - Ansvar - Kompis - Roligt - Samarbeta Vi är idag 47st i Team 00.
Flickor 01/02 Kick off Tunanäs
Dagordning Ny förening Säsongsstart och träningstider Medlemsavgift och träningsavgift Laget/truppen Ekonomi Föräldraansvar Sammandrag Cuper Lagets webbsida.
Föräldramöte BAIK P02/P01 Innebandy 15 Oktober 2015.
VÄLKOMNA Föräldramöte P07 14 april Agenda Presentation av ledarstab och ansvarsområden 2016 Träningar 2016 Matcher 2016 Teambuilding Föräldraengagemang.
FÖRÄLDRAR INFORMATION 2016 Hvetlanda GIF P02 Välkomna!
Välkomna till P-02 Föräldramöte 15 Oktober. Tränare Anders, Fredrik, KG, Magnus, Micke, Ola Anders, Fredrik, KG, Magnus, Micke, Ola Bosse och Jonas slutar.
Föräldramöte F04 -minnesanteckningar 4 maj Träningar Måndag och onsdag 18-19:15 Kalendern på laget.se hålls uppdaterad!
Välkomna till säsongen 2013 Föräldrar- och spelarmöte Hovet
Föräldramöte P06: Agenda  Säsong 2014 – tillbakablick  Säsong 2014 – slutfasen (vinter)  Säsong planering.
Föräldramöte Innebandy P05 Måndag 9/2 – ÖSK U Klubbhus Kl 18:00 – 19:15 Presentation av oss ledare & föräldragruppen Säsongsplanering VT 15 Poolspel Träningarna.
ÖSK Handboll P04. Säsongen Vi är 18 killar i laget Vi har genomfört 45 träningar med en närvaro på 67% Spelat 12 seriematcher Deltagit på Kopparcupen.
Föräldramöte Våmbs IF P14 April Säsongen 2016 Ny säsong för killarna med gemensam träningsgrupp för P14 (02 och 03) med fortsatt fokus på utveckling.
Föräldrarmöte P04-05 September 11, Röda tråden Vägledning och riktlinjer för barn- och Ungdoms -innebandy i IBK Lockerud Mariestad 2016/2017.
Dagordning Medlemsavgift och träningsavgift Träningstider Utrustning - klubba, glasögon, vattenflaska Laget/truppen Ekonomi Föräldraansvar Sammandrag Paradiscupen.
Välkommen till föräldramöte för lag XXX
Föräldrar information 2017
Föräldramöte
Föräldramöte Skandia kl 18:00
Föräldramötes mall, Välkomna till en ny säsong i vårt underbara gäng!
Föräldramöte SIF P-06 April 2017.
Idrott för barn födda 2010.
Föräldramöte April 2017 Domsjö IF P-04.
Föräldramöte P03 17 januari 2016
Föräldramöte inför säsongen 2014
VÄLKOMNA TILL OV helsingborg
Föräldramöte 13 februari 2017
P06-BLÅSVART Fotboll Föräldramöte 12/
VÄRLDENS BÄSTA F05.
Agenda Söderköpings IK PF03 Föräldramöte 19/3
Föräldramöte BAIK P02/P01 Innebandy
Presentation av oss ledare Säsongsplanering HT 14 Indelning Poolspel
AIK Innebandy P98 föräldramöte den 12/ VÄLKOMNA!
Föräldrarmöte P e Augusti, 2017
VÄLKOMNA ! FÖRÄLDRAMÖTE P-05 Ht 2016
Föräldramöte IFK KALIX P-08
Välkomna till Föräldramöte säsongen 2017/2018
Föräldramöte IFK Bankeryd P /2018 Magnus Danielsson
IBK Vänersborg Red Stars
IFK SKÖVDE P-02.
Välkommen till föräldramöte Lerkil P8
Välkomna till P-00 Föräldramöte 20 maj
Föräldramöte F07, 1 FEBRUARI 2017
Föräldramöte Skara HF F06.
Innebandy P05 Säsongen 17/18.
F05/06 19 tjejer Ledare Tina Hedlund
LIBK F23 Innebandy Föräldramöte säsong 2017/2018
Föräldramöte USFF F04.
BÅLSTA IF F01 POLICY och TRIVSELREGLER
Genom glädje och engagemang formar vi tillsammans vår förening!
Dalen P06 Föräldramöte 6 sep 2016
Föräldramöte FBC F
Himlacupen maj 2018.
Agenda Ledare och truppen Samarbete med P08
P05 Föräldramöte AGENDA Genomgång dagordningen Ledare 2014
Föräldramöte Agenda: Seriespel under säsongen
Lysekils HK Föräldramöte
Kick – Off 2 april 2018 Mullsjö IF.
JIK F08/09 Föräldramöte
Lysekils HK Föräldramöte
Föräldramöte 7 juni.
Föräldramöte NIF P06 Vår 2019.
Ledarträff Nicklas är lagledare och ansvarar för administration i Laget.se och kontakt mot Störmsbro IF och fotbollsförbundet, sätter ihop.
Gustavsbergs F05 Ht 2019 – Vt 2020 B-flick år 2
Presentationens avskrift:

Välkommen till föräldramöte för P06

Vår dagordning Det här är IBK Dalen Värdegrund Riktlinjer Information om avgifter/lagjobb SportAdmin Tränare/Ledare Träningar och matcher Cuper Övriga jobb Lagpolicy Övriga punkter

Det här är IBK Dalen Föreningen Grundades 1990 av två kompisgäng från Grubbe, Umedalen och Håkmark. Drygt 40 lag från P/F-11 till Svenska Superligan. Lite mer än 1 600 medlemmar. Kansli på Musköten, med kanslipersonal, kanslichef och delad ungdomsutvecklare med SSK & UIF Föreningen En av få innebandyföreningar som skulle klara elitlicensen idag. Två SM-Silver och ett SM-Brons (herr). Femma på herrarnas marathontabell och åtta på damernas. 4 elitlag, 6 motions-/breddlag och ≈30 ungdomslag. 2017/18 lag i SSL Herr, SSL Dam, Allsvenskan Herr & Allsvenskan Dam. Vision IBK Dalen skall vara en världsledande innebandyförening. En självklar del av Umeå och ge Umeås invånare en möjlighet att utöva innebandy på ungdomsnivå och bedriva en elitverksamhet. Alla är välkomna och alla hjälps åt. Vi vill utveckla både innebandyspelaren och människan. Vi ser till hela individen.

Värdegrund Våra kärnvärden är något som styrelsen arbetat fram som skall känneteckna all verksamhet inom IBK Dalen: IBK Dalen ska vara Inkluderande vilket innebär att Alla är välkomna. Alla hjälps åt. IBK Dalen ska vara Ansvarstagande vilket innebär att Vi har en ekonomi i balans. Det är ordning och reda i föreningen. Vi ser till hela individen. Vi vill bidra till att utveckla innebandyn i världen. Vi vill bidra till Umeås utveckling. IBK Dalen ska vara Utvecklande vilket innebär att: Vi vill utveckla både bredd- och elitverksamhet. Vi vill utveckla både innebandyspelaren och människan. Vi vill precis som visionen säger vara en världsledande innebandyförening och då ska vi vilja utvecklas.

Riktlinjer för föräldrar Föräldrar är ett föredöme och visar ödmjukhet inför den uppgift deras barn har. Som förälder inom Dalen behandlar vi domare, ledare, motståndare och andra föräldrar med respekt. Föräldrar ska ta del av information som föreningen förmedlar genom policys, e-post och föräldramöten. Föräldrar ansvarar för att lösa tilldelade uppgifter eller att byta med andra om de inte kan utföra/fullfölja uppgiften. Förväntas hjälpa ledarna vid tränare vid behov, t.ex. bygga sarg.

Information om avgifter och lagjobb Medlemsavgiften för säsongen 17/18 är 700 kronor för enskild person och 1400 kronor för familj. I medlemsavgiften ingår Riksidrottsförbundets grundförsäkring hos Folksam, kansli, fri entré på alla elitlagens grundseriematcher, rabatt hos olika sponsorer som t.ex. Intersport. Intersportkortet: Koppla ditt medlemskort till IBK Dalen, du får dina medlemspoäng som vanligt men Dalen får också 3%. Samtliga lag i föreningen gör två föreningsjobb per år (Dalenhäftet), vid alla övriga lagjobb går pengarna till det enskilda laget. Dalenhäftet är ett häfte med rabatter på olika företag. Vi kommer att sälja Dalen häftet Höst och vår. Dom kostar 220:-/st Vi ska sälja 4st/spelare (alt. 6st häften/familj).

SportAdmin – Föreningens informationskanal Via SportAdmin skickar vi ut information och kallelser. SportAdmin används för närvarorapportering. SportAdmin hittas på sportadmin.se och finns även som app till telefonen för enkel administration. Viktigt att föräldrar och ledare uppdaterar telefonnummer och e-post vid ändringar.

Tränare och ledare i vårt lag Vi vill att du som förälder bidrar till en positiv miljö, uppmuntra ditt barn att röra på sig och förstärk gärna bra beteenden. På träningar är det dock ledarnas huvudansvar att ge feedback så undvik att komma med för mycket instruktioner från läktarplats men visa gärna intresse för ditt barns idrottande.

Träningar och matcher Aktuella träningstider. Måndagar 19:00-20:00 Midgård Fredagar 17:00-18:00 Musköten Träningarna börjar Fredagen 22 September Info om Midgårdshallen ifrån Umeå Kommuns hemsida Midgårdshallen, ny idrottshall på Umestan Fastighet har levererat en ny idrottshall bakom Midgårdsskolan. Det är en så kallad 40 x 20 metershall som är utrustad och lämpad för bollsporter och skolidrott. Läktaren rymmer 100 åskådare. Skolidrott på dagtid På dagtid är idrottshallen till för skolans verksamhet och på kvällar och helger hyr Fritid ut den till föreningar och privatpersoner. — Hallen blev ett lyft för gymnasieeleverna som tidigare bara hade en liten hall att använda. I anslutning till idrottshallen har skolan även fått tillgång till en styrketräningslokal för eleverna att nyttja på dagtid. Styrketräningen är till för skolundervisning och kan inte hyras på kvällar och helger, säger Patrik Lindqvist, byggprojektledare på Fastighet, Umeå kommun.

Matchgrupper Vi kommer i år prova att dela in spelarna i fyra grupper. Sedan kommer vi att kalla 2 grupper till varje match. Det innebär att dom olika grupperna kommer att spela tillsammans under säsongens matcher.

Kallelser Träningar: Kallelser till träningar kommer att skickas ut på samma sätt som fjolårets säsongen.  Dom kommer veckan innan. Det är viktigt att anmäla sig till träningarna för att tränarna ska kunna planera träningarna. Det är stor skillnad på vad man kan genomföra för övningar om man är 13st eller om man är 25st på träningen + det ligger till grund för LOK-stödet vi får ifrån kommunen.  Det är våran största inkomst källa. Man skall vara ombytt och klar ute på plan när träningen ska börja. Om ni har barn som vill stå i mål på träning så skriver ni det i kommentarsfältet på kallelsen. Det hjälper oss att planera och ser till att alla som vill får prova på.

Matcher/Seriespel: Man kommer att bli kallad till match ungefär 1 vecka innan. Sista svarstid kommer att vara Torsdag kl. 20:00 samma vecka som matchen är. Om en spelare blir sjuk meddelar man någon av tränararna som är ansvarig för den match man ska spela eller till lagmailen som är  ibkdalenp06@gmail.com då kommer alla tränare att få reda på det via sin mail och vi kan kalla in någon annan spelare istället. Svarar man inte på kallelsen till match så räknar vi ledare det som att man inte kan och vi kommer att kalla in en ersättare. Det innebär att man inte får spela. Så det är viktigt att svara antingen om man kan eller inte.    Samlingstiden innan match kommer vara satta så att barnen hinner  byta om tillsammans (kommer in i matchkänslan).

Cuper Vi kommer att delta i Floorball Festival 7-8 Okt med två lag. Kallelse kommer att gå ut Direkt efter föräldramötet. Paradiscupen Ö-vik 6-7 Januari: Vi kommer att anmäla ett eller två lag beroende på hur många som anmäler sig till den. Vi kommer att bo i skolsal. Denna Cup bekostas ifrån lagkassan. Resan ner får var och en lösa själv Ankarspelen Sundsvall x-x Maj: Vi deltar med ett lag. Denna cup betalas inte av lagkassan. Dom deltagande spelarna får betala kostnaderna för anmälan. Boende och resan ner får ordnas själv. Nordic Light Outdoor Cup Skellefteå 13-15 Juli: Om det finns intresse anmäler vi ett lag. Bekostas av deltagande spelare.

Övriga Jobb, Sargvakt Vi ska vara sargvakter på 1st dam SSL matcher och 2st herr Allsvenskan matcher. Onsdag 11okt 2017 Umeå energi arena kl.19:00 Herr Allsvenskan (Granlo) Lördag 13 Jan 2018 Umeå energi arena kl. 13:00 Herr Allsvenskan (Wibax) Lördag 24 Feb 2018 Umeå energi arena kl.17:00 Dam SSL (Karlstad) 8st barn till sargvakten + 2 vuxna 2st vuxna till kiosk 2-3st vuxna till försäljning av bollar för bollkastningen. Grovstädning av läktarna (50% av vinsten går till ungdomslagen) Vi kommer även att behöva sitta i sekateriatet på våra egna matcher. Där kallas de föräldrar som har spelade barn i samma match som vi gjorde ifjol.

Lagpolicy för Dalen P06 Allt arbete som sker runt laget görs av föräldrar och av barnen själva. För att kunna finansiera hallhyra, cupavgifter, domarkostnader och annat behöver alla hjälpas åt att samla in pengar genom försäljningar och arbete. Alla lag i IBK Dalen är dessutom skyldiga att arbeta under Floorball-cupen, som sargvakter under A-lagsmatcher samt att sälja rabatthäftet Dalen-häftet. När ditt barn spelar i IBK Dalen P06 ingår därför följande moment för dig som föräldrer/vårdnadshavare:   Försäljningsjobb 1-2 ggr/år för egna laget. Planeras av föräldragruppen och presenteras på höstens föräldramöte.   Arbetsinsatser som beslutats av laget som ger inkomster istället/tillsammans med försäljningsjobb. Det kan röra sig om till exempel inventering av butik, städning av fabrikslokal eller arbete på Brännbollsyran. Om du som förälder kan ordna jobb till laget är det mycket välkommet! Dessa arbetstillfällen kan dyka upp under året och info mejlas då ut. Arbete som ingår för alla Dalen-lag. Där ingår för närvarande arbete under Floorball, såsom kiosk, nattvakt eller städning mm. Cupen hålls under en helg i slutet av september/början av oktober och arbetet fördelas av Dalen. Dessutom tillkommer att vara sargvakt på A-lagsmatcher några gånger under säsongen samt försäljning av Dalen-häftet eller motsvarande två ggr/säsong. Klubben fördelar arbetet till oss, det är inget vi bestämmer över. Sargvaktsjobb fördelas av föräldragruppen, datum och tid meddelas via mejl till dem som kallas.  Sekretariat under hemmamatcher. Mejl går ut någon dag i förväg till dem som kallas. Om man inte själv har möjlighet ansvarar man för att byta med någon annan. Som förälder/vårdnadshavare förväntas du också ta del av information som går ut via mejl och svara på kallelser inom angiven tid.

Dalen Kvällen Onsdag 27 September, Tid meddelas senare Lagfotografering 30% rabatt på Unihoc Intersport kommer och visar produkter.