Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Dalen P06 Föräldramöte 6 sep 2016

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Dalen P06 Föräldramöte 6 sep 2016"— Presentationens avskrift:

1 Dalen P06 Föräldramöte 6 sep 2016

2 Tränare Huvudtränare: Per Blomqvist Tränare: Magnus Sandberg Magnus Ragnar Vi måste ha 2st tränare till annars kommer vi inte att kunna dra runt vårat lag den här vintern. Intresserade hör av er till Per

3

4 Träningstider Måndagar 16:45-18:00 UEA Väst Tisdagar 16:45-18:00 Musköten Torsdagar 18:45-20:00 Baltichallen Träningarna kommer att börja v.38 Måndag 19 September

5 Matcher och kallelser Träningar: Kallelser till träningar kommer att skickas ut på samma sätt som den här säsongen. Det är viktigt att anmäla sig till träningarna för att tränarna ska kunna planera träningarna + det ligger till grund för LOK-stödet vi får ifrån kommunen. Det är våran största inkomst källa. Träningarna kommer att börja 15min innan vi får tillgång till hallen. Det är för att vi ska kunna ha samlingen och gå igenom träningen innan. Onödigt att slösa hall tid för det.

6 Seriespel: Man kommer att bli kallad till match ungefär 1,5 vecka innan. Sista svarstid kommer att vara måndag samma vecka som matchen är. Detta för att vi ska kunna planera bättre inför match. Samlingstiden innan match kommer vara satta så att barnen hinner byta om tillsammans (kommer in i matchkänslan).

7 Ny ungdomsansvarig Andreas Ågren, magisterexamen i idrottsmedicin, med erfarenhet av jobb som tränare i föreningar och förbund och nu senast som instruktör och ansvarig på ett idrottsgymnasium i norra Värmland. En del av de arbetsuppgifter och fokusområden Andreas kommer att ha är följande:   -  Vara koordinator, utbildare och samordnare för att stötta och leda de vuxna i verksamheten. -   Förmedla föreningarnas värdegrund samt se över och implementera spelarutbildningsplanerna för respektive idrott. - Utveckla samverkan mellan lagen i respektive förening, fadderverksamheten ska organiseras bättre, och ledarträffar ska få ökad kvalité. - Vara ett bollplank som finns nära ledarna så att de får kontinuerlig kompetensutveckling. Även ansvara för ledarvården. - Föreningarna på området möter samma familjer, föräldrar och barn. Det blir en viktig del att möta alla med liknande budskap på såväl ledarträffar som föräldraträffar.

8 Cuper Umeå Floorball Festival 1-2 OKT Paradiscupen 7-8 JAN 2017
Kallelse kommer att skickas ut med stopp datum 7 Nov. Vi kommer att anmäla 1 eller 2 lag beroende på hur många som är intresserade av att spela cupen. Ett förslag på hotell för föräldrarna i Ö-vik kommer att mailas ut men sedan ansvarar var och en för att boka det man vill ha. Vi kommer även behöva hjälp av ett par föräldrar som kan sova i sovsal tillsammans med barnen och hjälpa till vid måltiderna.

9 Nytt ställ Kolla upp vilken storlek erat barn behöver.

10 Dalen klubbkväll Måndag 26 september 30% intersport, unihoc Alla lag ska fotograferas precis som i fjol, tid kommer att meddelas senare

11 Sargvakter Vi ska vara sargvakter på 2st dam SSL matcher
Sargvakter Vi ska vara sargvakter på 2st dam SSL matcher. Söndag 13 Nov uea 14:00 Fredag 10 Mars uea 18:30 8st barn till sargvakten + 2 vuxna 2st vuxna till kiosk 2-3st vuxna till försäljning av bollar för bollkastningen. (50% av vinsten går till ungdomslagen) Vi kommer även att behöva sitta i sekateriatet på våra egna matcher. Där kallas de föräldrar som har spelade barn i samma match som vi gjorde ifjol.

12 Dalenhäftet Vi kommer att sälja Dalen häftet både vår och höst. Dom kostar 220:-/st Vi ska sälja 4st/spelare (alt. 6st häften/familj). Dalen häftet säljer vi för klubbens räkning istället för resturangchansen.

13 Ekonomi På mötet beslutades att vi behöver fortsätta jobba för att tjäna pengar till barnens lagkassa för att kunna gå runt ekonomiskt och helst av allt få ihop en buffert inför framtiden, så cuper och dyligt ska kunna bekostas ur lagkassan. Försäljning: Eftersom vi inte fått in något jobb vi kan åka och utföra togs beslutet att göra två försäljningar. Nu på hösten ska vi sälja Bingolottos julkalender. Varje barn säljer minst 5 kalendrar a100kr där 50 kr går till laget. På våren säljer vi toalett och hushållspapper igen men tidigare runt april. Mer information om när och hur vi ska gå tillväga kommer längre fram. Alla påminns igen om att vara uppmärksam på att ragga jobb typ städa gård osv

14 Dalens Handbok


Ladda ner ppt "Dalen P06 Föräldramöte 6 sep 2016"

Liknande presentationer


Google-annonser