Ann Carlsson, vd Apoteket AB

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Om Handelsbanken.
Advertisements

Det moderna svenska inrikesnätverket
IT-sourcing på Apotek Hjärtat Petter Sundberg, CIO
Sellmasters affärsidé Vår affärsidé är att öka företagens försäljning och lönsamhet genom att veckovis coacha och träna säljare och säljkårer med tips.
1 Intervjuer med 39 Kvinnliga företagare i Vara Kommun Genomförda under juni – augusti 2006, av Ingrid Ullberg, Mångfald i Vinköl inom projektet Utveckling.
Åsa Lindqvist Miljösamordnare, GF Varuflöde
Projektbeskrivning för Affärschansprojekt VILNIUS 2007.
Presskonferens Introduktion Birgitta Böhlin Ordförande Apoteket Omstrukturering AB.
Processkartläggning.
September 2013 Anneli Angeling
En introduktion till SEB Way
Myndighetsgemensamma lösningar för enklare företagande.
Läkemedelsverkets nya uppdrag Ursula Forner kommunikationsdirektör Läkemedelsverket.
SLL Innovation Projektledare Viktoria Björk
Tillväxtföretag i Västernorrland Monica Westberg Projektledare, Länsstyrelsen Västernorrland Monica Westberg StrategiResurs.
Business Reflex AB “Marketing som strategiskt verktyg för att driva affärsinnovation”
EU;s sammanhållningspolitik Ny strategi Europa 2020 ersätter Lissabonstrategin Tillväxt o sysselsättningsstrategi Fokus på smart, hållbar och inkluderande.
Marknadskommunikation i praktiken
Mattis Bergquist
Kap 5: Mål och affärsidé Utifrån resultatet i nulägesanalysen formulerar ledningen mål; vad den vill uppnå på kort respektive lång sikt. Affärsidén ska.
Navigeringshjälp för företag som vill utvecklas!.
LEAN TANKE- & ARBETSSÄTT
Kap 6: Marknadsstrategier
VÄLKOMNA till seminarium om Business Health – ett modernt synsätt på hälsa som utgår från affären
Kapitel 12 Marknadsföringen påverkas av omvärlden.
Kap 8: Marknadsföring genom relationer
Marknadsplan Gör en marknadsplan.
LIFT MÅL LIFT Ett utvecklingsprogram för deltagaren och deltagarens företag.
VI ÄR WSP Afrika, Indien, Mellanöstern Storbritannien Norra Europa Asien Australien Sydamerika USA Kanada +300 Kontor.
Affärsidé Den yttre affärsidén Vad skall produceras ?
Kundföretaget AB Namn, Företag 17 januari Agenda Kundföretaget AB Återförsäljare AB Mamut som leverantör Effektiv arbetsdag Behov hos Kundföretaget.
Försäljningsargumentation
Produktens olika delar
1:1 H2000 Praktisk marknadsföring 1 – att marknadsföra i butik Kopiering tillåten © Liber AB 1:1 Vilka behov har mina kunder? Vilka kunder vänder jag mig.
SpeedMedia Export ServicePerformance BusinessSearchSalesPerformanceWork-FlowPerformanceBusinessPerformanceGroup Försäljning Venture Cup 9 februari.
Sege parks förskola våren 2016 Utvecklingsområde Miljö Material Alla barns rätt till stöd 1.
Omvärldens förväntningar på Centrum för Byggeffektivitet Produktions- och processmetodik Fredrik Anheim 1.
Jollyroom Nordens största utbud till gravid, barn & baby 0-12 år.
AFFÄRSPLAN Sjögärde GK Sammanfattning affärsplan (sid 3) - Affärsidé (sid 4) - Omvärldsbevakning (sid 5-11) - Strategier, fokusområden (sid.
Affärsidén En ledstjärna för både kunder och medarbetare.
6:1 Kopiering tillåten. M2000 Compact © Liber AB Värdekedjan.
9:1 Kopiering tillåten. M2000 Compact © Liber AB Marknadsplanens delar Nulägesanalys – Var står vi och vad innebär nuläget för oss? Mål – Vart vill vi?
Klimatfrågan – en undersökning bland börsföretag Världsnaturfonden Christer Boije P
Enig ledning som skickar samma signaler
MARKNADSFÖRING Marknadsföring är allt arbete som utförs i ett företag i syfte att föra en vara eller tjänst från producent till konsument.
Primärvården - Det självklara valet för god vård och hälsa
Marknadsplan Gör en marknadsplan.
Produkt, pris, plats och påverkan
Marknad, målgrupp och mål
Sälja en produkt eller tjänst
Lön och verksamhet BILD 2: Introduktion forts.
Standardisering i energibranschen Förutsätter ett innovativt företag att grundläggande standardisering är på plats då omvärlden digitaliseras med ökat.
Rubriker: Franklin Gothic Demi Brödtext: Franklin Gothic Book
Susanne Lindqvist SANdvik,
Förutom yrkeskunskaper…
Kommunikationsprocesser
Vad innebär regionbildningen?
Praktiskt och tider kring varumärkesbytet
Kommunikationsprocesser
Presentation av affärsplan
Vad betyder förhållningssätten för mig (oss) som chef?
Välkommen till arkitektkopia En värld av trycksaker.
Att leda och genomföra transformation WS 3 Region 10
Presentation av affärsplan
Välkomna till workshop ENERGITJÄNSTEUTVECKLING
Företagets namn Affärsplan.
Win-win när sociala företag gör affärer med andra företag Mona hallström hjorth 21 februari
Sverige Antal Butiker Drygt 130 st Sverige omsättning >20 miljarder
Företagets intressenter
Presentationens avskrift:

Ann Carlsson, vd Apoteket AB Mitt Ledarskap Ann Carlsson, vd Apoteket AB

Apotekets affärsidé Med djup kunskap om läkemedel och hälsa säljer vi produkter och tjänster som gör det enklare att må bra. Vi ska vara den ledande och mest omtyckta apoteksaktören med en långsiktigt god lönsamhet.

Det här är Apoteket Omsättning 21 392 miljoner kronor Verksamhet på 250 orter Vi möter 112 000 kunder på våra apotek varje dag Finns på 50 sjukhus och levererar till 1 000 vårdavdelningar Drygt 4 200 medarbetare, 86 procent kvinnor Medarbetare från 83 länder och alla världsdelar, som talar 64 språk Antal medarbetare inkluderar enbart tillsvidareanställda. Siffror från 2011-12-31. 4

Vi gör det enklare att må bra Framtidsresan

Den svenska apoteksmarknaden Igår Idag Imorgon ? 916 1289 ? Sid 6

Ett kundfokuserat Apoteket Vård & Företag Konsument Sortiment, inköp, logistik Effektiviserar, stärker och förädlar

Monopol Omreglering Konkurrens Framtidsresan

Mitt ledarskap Kundperspektiv i allt Omvärldsbevakning Dialog och kommunikation Rätt medarbetare CV? Referenser? Resultat? Antal medarbetare inkluderar enbart tillsvidareanställda. Siffror från 2011-12-31. 9

Mitt ledarskap: Struktur och praktik Ägardialog Styrelse Företagsledning Ledarmöte Ledarforum Möten i verksamheten Verksamhetsbesök Kommunikation Antal medarbetare inkluderar enbart tillsvidareanställda. Siffror från 2011-12-31. 10

Vår målbild och våra strategier Framtidsresan

Framtidsresan: Dialog, engagemang, framtidstro 2017-11-14 Sida 12 12

Framtidsresans mål Fler kunder som handlar mer 2017-11-14 Framtidsresans mål Fler kunder som handlar mer Vinna kunden på de lokala marknaderna Ta en ny position på en ny hälsomarknad Framtidsresan Framtidsresan 13

Utvärdering direkt efter mötet: Vad tar du med dig? 2017-11-14 Utvärdering direkt efter mötet: Vad tar du med dig? Kund Så går försäljningen Hänt sen sist I vår omvärld Prioriteringar framåt Få fart på försäljningen Få ut lanseringarna Få upp Vård & Företag Sida 14 Sidfot med plats för Enhet/Utförare Internt/Externt/Filnamn 14

Nästa steg i Framtidsresan Dela planer, genomföra aktiviteter och följa upp Föra dialog om och planera lokala aktiviteter Staka ut vägen till-sammans Dela planer och följa upp Framtidsresan

Medie- och krishantering Medier Omvärldsbevaka Planera Förbered Kris Erkänn problem Ta ansvar Indikera lösning

2017-11-14 Sidfot med plats för Enhet/Utförare Internt/Externt/Filnamn