Vad? Ett återuppringningssystem - samtalsbokning istället för kö för bl.a. vårdcentraler och bilverkstäder. Inte vanlig CallBack!

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
”från person till funktion”
Advertisements

Enkät kursslut chef ,5%
Varför är det viktigt att mäta?
Patientenkät sommaren -13
Vad är Envi-Card? - Ett effektivt intranetverktyg som underlättar
Personal-utnyttjande
Affärside Fallskyddspecialisterna är ett komplett fallskyddsföretag vilket innebär att vi förutom försäljning av fallskyddsprodukter och räddningssystem.
Kristina Ekbom KEFU-dagen Min väg tillbaka Hur filmen kom till om att vara patient inom rättspsykiatrin och ett vårdutvecklingsprojekt som växte.
BEANS NÖJD KUND INDEX (e-survey undersökning)
Vad innebär val av vårdenhet?
Marknadsföring Bertil Grenströmer.
Är du i bil-bytar tankar?
Välkommen! Effektiv och professionell telefoni med Vision 80/20 CC Michell Grip
Docent Peter Parnes Luleå tekniska universitet Medieteknik 17 februari, 2005 teknik medie Mänsklig kommunikation.
Sammanfattning Vi gjorde ett studiebesök i Kista Service Hus. Två pensionärer pratade om problem i deras vardagsliv. Utifrån det tänker vi skapa en digital.
Marknadsföring av turism
Kunder och konkurrens driver ekonomin
Webbkollen Hemma Berit Hassel Utvecklingsledare Region Värmland.
Delaktighet inom hälso- och sjukvården 1 Juni 2014 BjH.
Marknadsföring -Möjlighet till samaktiviteter
Förstudie.
Kontaktcenter  Kommunal tjänsteman  Ut och träffa förvaltningar  Lökar  Rekrytering  Lokaler och infrastruktur  Utbildning  Driftstart.
Sammanställning av gruppdiskussioner på pers.ass.-kurs, Fyrbodal
Behovsanalys och brukardialog 2011
Copyright © 2014 Datatal AB. All rights reserved. Vad? Ett avancerat kösystem för inkommande samtal till en grupp - integration med affärssystemet och.
Elisabeth Kristiansen Malin Gren Landell
Copyright © 2014 Datatal AB. All rights reserved. …telefonilösningen för dig som har fokus på hur det ” låter ” för dina kunder när du själv inte kan svara...
Copyright © 2014 Datatal AB. All rights reserved. Vad? Ett återuppringningssystem - samtalsbokning istället för kö för bl.a. vårdcentraler och bilverkstäder.
BEANS NÖJD KUND INDEX 2014 (e-survey undersökning)
Landstingsstyrelsen /KS. Andel nöjda med besöken hos hälso- och sjukvården i Norrbotten. Grupper, år Genomsnitt för riket och Norrbotten 83.
Ditt kompletta kontorsvaruhus. Grundat 1978 som Sveriges första kompletta kontorsvaruhus. Vår affärsidé är att till ortens företag, industri och institutioner.
Vänersborgs kommun – attraktiv och hållbar i alla delar, hela livet
Marknadsföring av turism
1. 2 Kommuner33 Invånare Yta km 2 Befolkningstäthet Skåne114 invånare per km 2 Sverige23 invånare per km 2 Skåne i siffror 2011.
Marknadsföring av turism
BEANS NÖJD KUND INDEX 2015 Resultat från webbenkät.
Välkommen till Emrox Network Ett Butiksprogram för inskrift av Service. Manual för butiksmedarbetare Spara gärna denna manual på din PC eller skriv ut.
Norrtälje Kommun - På väg. Fakta Norrtälje Kommun ca invånare ca invånare Sveriges största skärgårdskommun 1/3 av Stockholms län till ytan.
Dialect Unified En mobil växel olik alla andra Innehåll Växeln som molnstjänst En telefonväxel på dina villkor För användaren Vem vill du ringa? Telia.
Personlig försäljning Kap. 2
SIP 16 december 2015 Maj Rom. Antal personer Källa: SCB 2013.
Kundvalet. Medborgarna kan välja Hemtjänst 1992 Skola 1992/1993 Barnomsorg 1994 Ledsagning & avlösning 1998 Särskilt boende, äldre, 2001 Familjerådgivning.
Patientens fokus utifrån TILLGÄNGLIGHET KVALITET DELAKTIGHET Ekonomi Rätt vård i rätt tid Vårdgarantin Befolkningens hälsa Bemötande Patientsäkerhet Kliniska.
Vad är 1177 Vårdguiden?.
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
Utbildning av patienterna för att minska telefonrådgivning
Left hand side is the P (Plan) Right hand side is DSA (Do Study Act)
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
ShoreTel Connect Kontaktcenter
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
Välkommen till Lättakuten! Odensvi Läkarmottagning
Så bemöter vi varandra - och alla andra
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
Affärsidé Vilka behov har mina kunder?
Oplanerad mottagning med IT stöd ger kraftiga förbättringar i telefontillgänglighet, produktivitet, kvalitet och arbetsmiljö Presentation av oss, Varför.
Effektkarta för extern webbplats
Krav på programmering i skolan
Vad är 1177 Vårdguiden?.
Enheten för uppföljning och utvärdering
Vårt erbjudande 24/365 Svarsservice – Vi besvarar telefonsamtal, filtrerar dem, kopplar dem och tar meddelanden. Kundtjänst – per telefon, mejl, chatt.
Psykosocial ohälsa till rätt vårdnivå
Vårstädning med Fabrikam
Presentationens avskrift:

Vad? Ett återuppringningssystem - samtalsbokning istället för kö för bl.a. vårdcentraler och bilverkstäder. Inte vanlig CallBack!

Möller Bil Örebro Flexi Tid

Bilverkstadens problem Ojämn belastning över dagen - högst kl 07-09 Besök krockar med inkommande telefonsamtal Svårt att prioritera kunderna Besökande kunder irriterade Långa kötider i telefon Kunderna byter verkstad!

Bilverkstadens lösning Flexi Tid för inkommande samtal Ingen kö för inkommande samtal Personalen ändrar beteende - ringer kunderna Enkelt att prioritera kunderna i verkstaden Jämn belastning över dagen Statistik för uppföljning

USP:ar kund Ökad tillgänglighet - aldrig upptaget Bättre service - kunden blir uppringd på egen vald tid Bättre arbetsmiljö - helt tysta telefoner Minskad stress - utgående samtal initieras av handläggaren Bättre kontroll - omfattande statistik + bemanningsschema Professionellt bemötande - enhetlig röst, ingen egen inspelning

USP:ar marknad Välkänt varumärke - 11 år på marknaden 1000-tals nöjda användare inom svensk sjukvård Kundplacerat eller Hosting Certifierad produkt Komplett - ”allt” ingår från början Ingen hårdvara - stöd för virtuell driftsmiljö