Berättarkvällar Daniel Svensson & Goodland Trio Peter Nilsson & Zeynep Uchbasaran Jörgen Lind & Tangokungar Alexander Carlesson & West of.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Material för projektarbetet
Advertisements

Att kläcka och vaska idéer
Kulturundersökning Pressmöte Kulturundersökning utförd av Jema Rådgivning På uppdrag av Halmstads kulturförvaltning har 1000 invånare.
Underlag för att utveckla ett nytt ”Vinna”
Upplands-Bro Rotaryklubb
Sef.nu. Uppdraget  Låt den gamla sidan leva kvar tills vi gjort jobbet ordentligt och fått upp en ny sida  Satsa på att ta fram en grafisk profil som.
Kanaler och forum, hur man kan jobba med hemsidor, press och media? Kommunikation som påverkar – hur gör man? Hässleholm 18 nov 2010.
E-bläcket. E-bläcket är ett läs- och teknikprojekt för ungdomar i åldern år i Kungälvs kommun som pågick från februari 2010 fram till våren 2012.
Folkbibliotek som kulturhus
”Kunde ni låta bli att titta?”
Vänsterskolan Medieskolan.
Ämne Kulturambassadörer Kulturenheten Kultur- och fritidsförvaltningen.
Ta Dig tid….
Parförhållande eller What’s in it for me?
Branding Strategimöte den 3 maj , 2010.
Äldre kvinna fick dubbel insulindos – fördes till sjukhus
Användargrupper Användargrupper Övergripande mål Öka och bredda användningen av geodata i samhället Kunden förstår sina möjligheter.
1 GfK Consumer TrackingVilka andra kanaler handlar man i? Fredrik Ydell Juni 2009 Vilka andra kanaler handlar man i? Undersökningen har gjort på detta.
Workshop inför Projektet
Vår tolkning av Förskolans Läroplanenfastställd december 2010
Avdelningen för nationell samverkan och inflytandestrukturen.
Word Read Plus 08 talsyntes
Världens första barnapp på kurdiska
Vägen mot handlingsprogrammet… Spela samman – en ny modell för statens stöd till regional kulturverksamhet, SOU 2010:11 Litteraturutredningen, SOU 2012:65.
Färgelanda bibliotek Kvalitetssäkring Låntagarenkät.
FL3: Techniques Interaktionsdesign i digitala medier (A.1) HT-2012, 7,5 hp Lärare: Daniel Nylén.
iPad och IT som digitala verktyg i undervisningen
Ur Fem gånger mer kärlek av Martin Forster
Läskotten.
Välkomna!. En dag på biblioteket 2500 besökare – vad gör ni? Läser tidningar o tidskrifter Deltar i medspråkargrupp Pluggar Lånar Lyssnar på ett bokprat.
Vad borde man göra? Inför och under ett projekt. Information Anordna träffar inom organisationen och för allmänheten. Ta fram skriftlig information om.
Lunds universitet / Samordnat IT-stöd vid LU / Oktober 2009 NETinfo Samordnat IT-stöd vid LU Johnny Nilsson, PL Birgitta Lastow, bitr. PL Anders.
Nättidningen Rötter Kalendariet på Rötter, där medlemsföreningarna lägger in kommande aktiviteter, ger släktforskaren en god överblick.
PostGirots Idrottsklubb PGIK
Grupp 4 Stefan Hansson - tekniker Johan Rundberg - designer Daniel Filipazzi – designer/tekniker Maria Ohlsson – designer Caroline Petersson - innehåll.
Pedagogiska året Vattentornet 15/16
Ta Dig tid… Ta Dig tid att älska… Det är den eviga ungdomens hemlighet
Intern kommunikation. Hur kommunicerar SYLF? Mot medlemmar Mot arbetsgivare Mot media Vi skall upplevas pålästa, seriösa och visionära 2.
Socialt blandat boende
Kultur på recept Projektet Hälsa och Kultur Kalmar län Carina Eskelin Kulturchef Mönsterås kommun Mönsterås Hälsocentral Landstinget i Kalmar län.
● 40 anställda, 1/3 kvinnor. 2/3 män ● Utbildningar, konsulttjänster, it-lösningar ● Säljer till företag ● Stardes 1994 ● Tre kontor – Göteborg, Malmö,
Grattis Du skall få fiber - en framtidssäkrad lösning!
Dokumentation från samråd om finskt förvaltningsområde 10 november 2015.
Mall för kommunikationsplan. Den här mallen för kommunikationsplan är till för er som arbetar införandet av webbtidbok och andra e-tjänster. Väl planerad.
Välkommen till Bassängnätverket! önskar Catarina och Marithe.
Interna kommunikationsflöden
Kultur- och språkanpassad hälsoinformation
Svenska dagstidningar står i en brytpunkt
Linköping Presentera mig Verksamhetsutvecklare.
Christian Gustavsson Kommunikatör Studieförbundet Vuxenskolan
Välkommen till Bromangymnasiet!
INFORMATIONSDAG ● ESTETISKA PROGRAMMET ●
En lättläst sajt om politik
Föreläsning 16: Tentan, att förbereda sig…
Trycksaker 1177.se. Trycksaker 1177.se Tre olika rollups. Beställs via EZ Booking (serviceportalen) för lån Tre olika rollups. Beställs via EZ Booking.
”Så många som möjligt-så länge som möjligt-så bra som möjligt”
”Modersmål genom Internet” Modersmål i Biskopsgården
Testa Matchningsindikatorerna som verktyg!
Redovisa match 3 senast den 8 februari 2019 på mina sidor
(Företagsnamn) Marknadsföringsplan
(Företagsnamn) Affärsplan
Effektkarta för extern webbplats
Utveckla former för medborgardialog
Tidsplan.
Ta Dig tid….
lekteater Mycket lekvälkomna! Boka in fredagen 13/11 kl
effektmätning för CASINO COSMOPOL –
Redovisa match 3 senast den 6 mars 2020 på mina sidor
Hej användare! Välkommen till nya mallar.
Hej användare! Välkommen till nya mallar.
Presentationens avskrift:

Berättarkvällar

Daniel Svensson & Goodland Trio Peter Nilsson & Zeynep Uchbasaran Jörgen Lind & Tangokungar Alexander Carlesson & West of Eden

Kafé Axel

Volontärer

Författarcentrum Väst Författarförmedling och poesidagen Kennet Klemets kennet.klemets@forfattarcentrum.se 031-41 63 21 Forum för poesi och prosa och gymnasietävlingen Jag skriver i dina ord Pål Börjesson Thomas Skuja poesiochprosa@forfattarcentrum.se – eller fornamn.efternamn@forfattarcentrum.se 031-031-751 25 50

Musikcentrum Väst, MCV.SE

Projekt: Musik på biblioteket

Förslag till MARKNADSFÖRINGSPLAN 1. Syfte Fler besökare på program för vuxna Bredda marknadsföringsytan, nå fler olika målgrupper med olika metoder Lokalisera nya grupper och nå dem 2. Målgrupp Vuxna i alla åldrar. 3. Varför? Som Astrid i Axelhusets vänner sa: "ett omfattande utbud med lite av allt - man ska kunna få omvärldskoll, bra kultur, litteratur och trevlig samvaro på ett och samma ställe" Känsla av mondänitet Geografisk närhet Träffa vänner 4. Konkurrens Vår konkurrensfördel (marknadsposition) är liknade utbud som andra (ex ABF, FCV på Musikens hus) men till ett lägre pris och närmare läge. Svagaste sidor – vi har ingen marknadsföringsbudget. 5. Kanaler Varje månad: Utskriven affisch A4 till ca 15 stadsdelsbibliotek, sätt upp på ICA, hissen, entrén, bakdörren, förskolan Kalendariet Göteborgs stad (kan göras halvårsvis) GP-guiden (kan göras halvårsvis)

Skicka programlänk till tidningen Väster + Vårt Göteborg varje säsong Skicka programlänk till tidningen Väster + Vårt Göteborg varje säsong. EJ GP – det blir rusning till utställningar som inte finns. Sociala medier Promenadvännerna – vi gör ett färdigt promenad-kit (A4-affischer + flyers+lista på ställen (Marklandsg Willys Kaverös, Netto Flatås, Hemköp Fyrktorget) i disken sista veckan varje månad. Vi skriver blänkare till GP och nättidningen Vårt Göteborg, Göteborgs fria, ETC, lokalradion, om vad som händer. Gör några olika mallar för olika typer av evenemang, som man lätt kan justera inför aktuellt program. Budskapet Snabbt att läsa och uppfatta. Enhetlig affischmall. Återkommande programomslag, olika färg för vår/höst. Mätning, utvärdering Skriv upp antal besökare efter varje program. Dokumentera typ av program och vilken målgrupp vi når. Praktiskt, delegering Maria gör affischer, mejlar underlag i pdf till Hanna, Britta, Anna. Maria lägger in vuxenprogram i Göteborgs stads kalendarium samt GP-guiden. Ej utställningar. Britta lägger in i sociala medier, info i entréhallen. Övriga goda ideer Mejlgrupper. Befintliga är i nuläget Axelhusets vänner, och en som heter Grannar, dvs kulturarbetare och övriga intresserade i närområdet. Låt en lista gå runt under varje program, fyll i mailadress om ni önskar info. Mejllista: påminnelse till intresserade inför varje program. Karta över Göteborgs folkbibliotek med vilka spårvagnslinjer som leder fram.

Veckonr.se

Namndar Nasser Morango Lamine Cissokho Jenny Högström

säsongens lokala & prisbokningen Martin Sernestrand Sevi Kumral & Ola Larsmo

Säsongens After Work Alice b Karolina Ramqvist