Mot utanförskap.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Examensmål SA SA Kreativ? Aktiv? Nyfiken?.
Advertisements

Docent i pedagogiskt arbete, FD
E C A Du ska kunna läsa boken Ondskan med flyt genom att, på ett i huvudsak fungerande sätt, välja och använda lässtrategi. Du ska kunna göra en enkel.
Titta på alla bilderna i bildspelet och läs texterna på bilderna.
Hur kan man bedöma Symboliska uttryck i slöjdföremål?
MODUL 1: ATT VARA SAMHÄLLSMEDBORGARE, YTTRANDE- OCH INFORMATIONSFRIHET, TILLGÅNG TILL INFORMATION, DET DEMOKRATISKA SAMTALET OCH LIVSLÅNGT LÄRANDE.
Läroplan för förskolan (Reviderad 2010)
Föräldramöte 12 september 2011
Teknik 1 utifrån förmågorna och centrala innehållet Vad teknik är
Kön, genus och jämställdhet Lokal pedagogisk planering Sh åk 9
Skolornas arbete med demokrati och värdegrund
Närvaro!!.
Lgr11 Ny läroplan, inklusive nya kursplaner
Välkomna till slöjden! Startuppgift ht 2013.
BETYG I ÅRSKURS 6.
Föräldramöte 11/ Välkomna till Syskonavdelningarnas föräldramöte 2011.
Intryck Uttryck Avtryck Intryck Uttryck Avtryck Intryck Uttryck Avtryck Intryck Uttryck Avtryck Intryck Uttryck Avtryck Intryck Uttryck Avtryck Intryck.
Tungelstaskolan f-9 framställt av Ylva, Lotta och Ronny
Årskurs 8 Entréskolan vt 2013
Kursplanens kommentarmaterial om slöjdämnets syfte:
Utveckling av Kapellbacken 2013/2014
Tolka ett föremåls kulturella och estetiska uttryck
Värdering och urval (Internt utvecklingsprojekt – Cissela Genetay)
Presentation av gipsmask-gör en snygg presentation av din mask
Bedömningskriterier för åk 6
Struktur och ledning Rektor Styrelse samt ansvar: Tony Roth, rektor
Förändringarna av förskolans läroplan och den nya skollagen
Förskolan Sandviks lärmiljöer utifrån läroplanen
Mål som eleverna skall ha uppnått i slutet av det nionde skolåret
Nya samlade läroplaner
- fortsatt arbete med de nya läroplanen med tillhörande kursplaner
Kunskapskrav och matriser
Kunskapskrav SLÖJD.
Sociala och kulturella fenomen Livsstilar och kroppsideal
The Big 5 ANALYSFÖRMÅGA KOMMUNIKATIV FÖRMÅGA METAKOGNITIV FÖRMÅGA
Välkommen till Verksamhetstyrelsen i Sävast!
Interaktion Bild klass 8.
Årskurs 9 Entréskolan vt 2013
ÅRSKURS 5.
Mönster och uttryck.
ÅRSKURS 4.
Textilarbete Alice Höök.
OBJEKT Och vad man kan göra med dem för att de ska betyda något mer eller annat än sig själva…
Analysförmåga Jämföra: Likheter och skillnader, för- och nackdelar
Betyg årskurs 6.
Lgr 11 - fortsatt arbete med de nya läroplanen med tillhörande kursplaner.
Sävja Danmark- vår plats i världen -barns inflytande och delaktighet
Välkomna Klassbloggen Lärare i klassen Skolrådsrepresentanter
Fritt Broderi.
VERKTYG FÖR BEDÖMNING AV FÖRSKOLANS MÅLUPPFYLLELSE Funktionell kvalitet.
Engelbrektskolans fritidshem Blå, Gul, Grön, Grå & Röd avdelning Årskurs F- 6.
Slöjd Så här blir du bättre och får ett högt betyg: Lär dig dessa fyra förmågor: Förmåga 1: Formge och Framställa föremål med hjälp av verktyg och tekniker!
Väggpåse med applikation. Ordet applikation kommer från latinets applicare = tillfoga, lägga till (jämför med app på t ex mobilen)
Cindy Sherman nu på Moderna museet Cindy Sherman är en av de viktigaste konstnärerna idag. Hennes fotografi är omedelbart tillgängligt, men också.
Funktionell kvalitet VERKTYG FÖR BEDÖMNING AV FÖRSKOLANS MÅLUPPFYLLELSE OCH PEDAGOGISKA PROCESSER.
Rädda klassrummet.
Djuren möter ungdomskulturen
Förändrad kunskapssyn Olika tekniker
Förskolan 2.0.
Sociologi Introduktion.
Språk och kommunikation Skapande och estetiska uttrycksformer
Förvaring Du kommer att få skapa en egen produkt med hjälp av de tekniker och material du provat på de senaste veckorna!
Identitet Sömnadsprojekt åk 7 Hösten 2016
Mot utanförskap.
Djuren möter ungdomskulturen
Rädda klassrummet SLÖJD.
Identitet Sömnadsprojekt
Ämnesplan Teater & Musikal
Av Elin Alm, Adolf Fredriks Musikklasser
Djuren möter ungdomskulturen
Presentationens avskrift:

Mot utanförskap

Svarta duvor och vissna liljor https://www.youtube.com/watch?v=3BdbRf97rkU

Fortsätt älska https://www.youtube.com/watch?v=wrsR9pfipiw

We are the world https://www.youtube.com/watch?v=HQpUKxu8m14

Mot rasism https://www.youtube.com/watch?v=UGIDX-VrjgU

Uppgift Er uppgift blir att göra ett budskap på en bit tyg. Ni får välja valfri teknik tex. broderi, textilt tryck, applikation eller lappteknik. Blanda gärna teknikerna. Vi skall sedan sy ihop lapparna till ett stort konstverk där era tankar och budskap skall synas. Detta är våra tankar om en värld utan utanförskap! Ni skriver en slöjdrapport där ni kompletterar era tankar och beskriver er idé.

Förmågor: formge och framställa föremål i olika material med hjälp av lämpliga redskap, verktyg och hantverkstekniker, analysera och värdera arbetsprocesser och resultat med hjälp av slöjdspecifika begrepp, och tolka slöjdföremåls estetiska och kulturella uttryck. Övergripande mål och riktlinjer – normer och värden göra och uttrycka medvetna etiska ställningstaganden grundade på kunskaper om mänskliga rättigheter och grundläggande demokratiska värderingar samt personliga erfarenheter,