Kommunikationsstöd FTK

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Komplexa publiceringssystem
Advertisements

IFLA manifest för bibliotekstjänster till personer med läsnedsättning Framtaget av LPD/ IFLA Godkänd av IFLA styrelse april 2012 Antagen av Unesco nov.
Skane.se Förnyelse inom varumärkesprojektet 2012.
KOMMUNKOMPASSEN - vad är det?
Kanaler och forum, hur man kan jobba med hemsidor, press och media? Kommunikation som påverkar – hur gör man? Hässleholm 18 nov 2010.
Barr amma baro! – Antingen lär man ut, eller så lär man in!
70 % av alla förändringsprojekt fallerar…
Göteborgs universitet förnyas
Lunds universitet / Planering och utvärdering/ 4 december 2009 Pågående arbete, Planering & utvärdering Kartläggning Klart: 31 januari Ansvarig: Planering.
Tillgång till den bästa forskningsinfrastrukturen Vi har forskningsinfrastruktur av högsta klass och är internationellt ledande inom ett par områden som.
Nya Utsidan – ny extern webb för landstinget
Bättre inköp! Att forma en organisation, och skapa verktyg och rutiner, som möjliggör för universitetet att följa lagar och regler inom inköpsområdet.
Förslag på Ny Organisation
Om övningsskolor presentation gjord av Stockholms universitet (Cecilia Netje) vid den nationella VFU-konferensen den 12 april, 2013.
3.0 ~ vidareutvecklingsprojekt ~. Presentationsinnehåll Behovsområden i DisCo Basfunktionalitet som uppgraderas Översyn av moduler Nya moduler Projektet.
KOMMUNIKATIONSSTRATEGI FÖR GÖTEBORGS UNIVERSITET
Informationsavdelningen /1 Kommunikationsstöd Mathina Mölstad, informatör.
Kapitel 12 Marknadsföringen påverkas av omvärlden.
Vision och organisation Högskolebiblioteket MDH Lisa Petersen Presentation för Biblioteksrådet
Kommunikationsavdelningen
Agenda myndighetsmötet 21 mars
Chefkandidatprogram för chef över chef
21 januari 2013 BMÖ Operations and Innovation Management.
Konferens och evenemang KTH / Universitetsförvaltningen / Avdelningen för kommunikation och internationella relationer.
Akademin och samhälle Ett universitet - Fyra samverkanskontor.
I det nationella materialet kan vi urskilja tre olika nivåer på arbetet att förbättra högskoleutbildningarna.
E-introduktion Karin Ingvarsson. Bakgrund - E-lärande i Jönköpings kommun  En handlingsplan för e-lärande togs fram för Jönköpings kommun under 2006.
Hjälpmedelsfrågor och ett aktivt och oberoende åldrande.
Kommunikation SKS-gruppen PSA Regionkansliets Informations-
Strategiska perspektiv på verksamheten
Projektet Bättre psykosvård Sammanfattning. Projektet bättre psykosvård Projektstart november 2011 Uppdrag: stötta enheter i landet som jobbar med psykosvård.
Linnéuniversitetets alumnverksamhet. Utredning gjord En utredningsgrupp tillsattes våren Gruppen bestod av representanter från - Samtliga institutioner.
STUDENTREKRYTERINGSTEAMET KOMMUNIKATIONS- OCH MARKNADSAVDELNINGEN STUDENTREKRYTERING.
Kommunikationsplan för ----
Webbpublicering Så styrs en högskolewebbplats och vad gör en webbstrateg?
Att nå ut i media Sveriges Arkitekter 17/2 #arkfrukost.
Vad gör vi med nyheter? Hur gör vi? Nyhetsvärdering För vem och varför? Är nyheten av externt intresse? Lämplig kanal Medarbetare (nyheter,
GUL-ADM – ett samarbetsprojekt mellan tre universitet om kvalitet i administrationen Delprojekt 1 (Malin Östling, GU): Stöd kring extern forskningsfinansiering,
Informationssamordning i praktiken Inger Frendel Utvecklare kriskommunikation/Krisinformation.se Enheten för samordning, MSB.
Tredje uppgiften - umgänget med pressen Vad ska man tänka på? Presentation av Cecilia Sjöholm, Informationschef, Medicinska fakulteten, Lunds universitet.
Interna kommunikationsflöden
Ny webb 2016.
Hur kan ett Trackitperspektiv bidra till kvalitetsarbetet?
Vad är Movium? Tankesmedjan Movium har funnits vid SLU (Sveriges Lantbruksuniversitet) sedan Vårt mål är att bidra till en samhällsutveckling där.
Välkommen till redaktörsutbildning på linkoping.se
Lansering av ny webb 11 mars
Avdelningen för externa relationer
Kvalitet i stödverksamheten Lunds universitet
Hur gör vi? Nyhetsvärdering För vem och varför?
Ny webb 2016.
Välkommen till utbildningsdag 1
Fortbildningscentralens verksamhetsidé
Modern användare = modern webb
Värdegrund - Vision - Mission
Kommunikationsavdelningen Studerandeavdelningen Oktober 2018
Taggad på taggning? mars 2018/Anders Runesson.
Alumnrelationer vid LNU
Hur gör vi? Nyhetsvärdering För vem och varför?
Riktlinjer sociala kanaler 2018
Processen utgår ifrån förvaltningens vision internt och externt
Kort presentation av: Chefkandidatprogram för chef över chef
Välkommen till utbildningsdag i EpiServer
Strategisk kommunikation
Kunskapsmiljöer Linné
Kanslimöte
Kommunikationsavdelningen
Hur gör vi? Nyhetsvärdering För vem och varför?
Min insats – informationssatsning till privatpersoner som vill göra en insats för barn Anna SKL BoU 14 november 2018 Sara.
Medarbetarportalen (MP)
Presentationens avskrift:

Kommunikationsstöd FTK

Tre sektioner fr o m 1 januari 2016 Ledningsstöd och systemstöd Sektionschef: Åsa Dahlin Kommunikatör för FTK: Elisabet Wartoft Studentrekrytering och studentkommunikation Sektionschef: Magnus Källström Kommunikatör för FTK: Karin Nilsson Forskningskommunikation och evenemang Sektionschef: Christina Dahlgren Kommunikatör för FTK: Anders Runesson

Andra kontaktytor Det finns även kontaktpersoner för andra områden utöver fakulteterna, t ex projekt, råd och avdelningar inom förvaltningen. Vissa personer har specialistfunktioner och arbetar för hela kommunikations-verksamheten, medan andra har ett starkare fokus i sin sektions uppdrag. Vissa uppgifter som tidigare har hanterats av informatörer på fakulteterna kommer nu att hanteras av andra medarbetare inom fakultetskanslierna, enligt överenskommelse med kanslichefen.

Utvecklingsarbete Varje sektion ska erbjuda strategiskt och operativt stöd utifrån verksamheters behov: Råd och stöd: strategisk kommunikationsplanering, kriskommunikation Utbildning: t ex kommunikativt ledarskap, förändringskommunikation, medierelationer, kriskommunikation, webb, presentationsteknik, schysst språk/klarspråk Hjälp till självhjälp: mallar och verktyg Produktion: text, layout, film, webb, annonsering, trycksaker…

Studentrekrytering och studentkommunikation Studentrekrytering centralt Utbildningsmässor Informationsaktiviteter; En dag på universitetet & Informationsdagen Studentambassadörer Telefonambassadörer till nya studenter Annonsering Skolbesök Sociala medier Webb, allmänna informationssidor Studentrekrytering fakultet Målgruppsanpassad annonsering och rekrytering Webb, fakultetsspecifika sidor Dialog med programansvariga ”Hemvändarstudenter”

Studentrekrytering och studentkommunikation Välkomstinformation Utveckling av studentkommunikation Utveckling av kriskommunikation

Forskningskommunikation och evenemang Strategisk resurs Utbilda Press/medierelationer Muntligt framträdande Sociala medier Mallar och riktlinjer Rådgivning Målgruppsanalys Kanalval för maximal effekt Nyhetsvärdering Utvärderingar och analyser   Operativ stödfunktion Nyhetsförmedling i olika kanaler (nationellt och internationellt, fokus på rön) Webb (bygga och vara bollplank vid tex budskapsformulering) Trycksaker (stöd vid tex posterframställning) Film, foto (värdeskapande) Pod Evenemang och konferenser Kommunikation, före, under och efter konferenser Publicitetsplaner för Lnuc/Ltc Komplaner/aktivitetsplaner för fakulteter Komplaner vid ansökningar

Linnémöten Linnémöten är ett samarbete mellan Kommunikationsavdelningen och Lokal-och serviceavdelningen som ger dig stöd med planering och genomförande av konferenser och andra arrangemang. https://medarbetare.lnu.se/stod-och-service/linnemoten

Ledningsstöd och systemstöd Ledningsstöd: Kommunikationsstöd till fakultetsledningen i frågor som i första hand rör intern kommunikation. Kommunikationsplanering, kriskommunikation, utbildning, operativt arbete Systemstöd: Arbete med utveckling av universitetets gemensamma webbkanaler, bl a Lnu.se och Medarbetare

Nya webben Utvecklingsarbetet i full gång Nytt verktyg: Polopoly -> EpiServer Helt nytt utseende och helt ny uppbyggnad Målgrupper: 1) Presumtiva studenter 2) Studenter 3) Forskare vid andra lärosäten (för samarbete) 4) Företag och organisationer (för samarbete) 5) Press 6) Presumtiva medarbetare Fokus på utbildning och forskning Lansering 11 mars

Nya webben, struktur Fyra huvudingångar: Utbildning – Forskning – Bibliotek – Möt Lnu Sökdriven sajt, mobil design, färre men längre sidor, mycket taggar och automatgenererat, många och stora bilder, block med filmer/bildspel/intervju Kurs- och programsidorna är högst prioriterade för att det ska vara en hög och likvärdig kvalitetsnivå på allt Fokus på forskarna, forskargrupperna, forskningsprojekten – ett nytt sätt att nå ut lokalt, nationellt, internationellt Utökade möjligheter på de nya personalsidorna

Nya webben, forskning Under menyvalet Forskning: Forskare (person, ämne) Forskargrupper (grupp, person, ämne); även projekt Publikationer Konferenser Evenemang

Nya webben, utbildning Under menyvalet Utbildning: Info från Kursinfo Allmän info Moduler och block