Drakcupen 2014 8-10 augusti Samarbete mellan Heffners, Selånger och Team heffners Cupen kommer att spelas på tre arenor, Kuben, Selånger och Gärde P97.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Lindås Waves Utbildningskommitté
Advertisements

VÄLKOMNA.  Säsongen 2009 är P98 och P99 ett lag  Beslutet är baserat på antal barn i varje årskull  Vi är ”på pappret” 23 barn  Inför nästa säsong:
Uppstartsmöte – Nya lag 2014 Flickor och Pojkar -09 Ekängens IF 1.
Välkomna till föräldramöte SFK P01:1 Tomas Lejweman måndag 9-dec-2013.
Korpen INNEBANDYCUPEN november 2009 Ring för Info/anmälan Inbjudan till: Årets roligaste Innebandy-Cup Komplett inbjudan och info på:
Lagledarträff fotbollen 2015
det-stora-problemet Coacher, lagledare, funktionärer och styrelse arbetar helt.
Sandviks IK Ledarmöte US Agenda Hej och Välkomna Erik Ungdomssektionen 2015Erik/Alla Ekonomi Erik – Medlems- och deltagaravgifter – Försäljningsuppdrag.
SHC-organisationen - Säsongen 2015/16
FÖRÄLDRAMÖTE BBK HANDBOLL F TRÄNINGSTIDER Måndag kl Björknäs ”stora hallen” Tisdag kl Korpen Fredag kl Sanden Samling.
Kiosken HIK P Välkomna!!. Kioskansvar HIK Bemanning av kiosken hela året A-lagsmatch måste vara öppen – övrig tid upp till laget. Mer tid=mer pengar!
Föräldramöte STFF P05 blå Mossen Tillbaka blick 2013 Laget har växt från ca 40 till nästan 60 grabbar Vi har varit 7st tränare Vi har varit.
Varmt välkomna. Dagens agenda. Presentation. Tränare. Träningstider vår/höst Träningsdag 2/4. S:T Erikscupen. Globen Cup. Mäklarhuset Cup. Naturstädning.
Välkomna - Medlemsavgifter/försäkring - Vad tycker föräldrarna? - Vårläger – Föräldrakväll - Visingsölägret Utomhusträningen - Sammandrag – Landslagets.
Välkomna – Info från styrelsen - Medlemsavgifter/försäkring - Vad tycker föräldrarna? - Vårläger – Utomhusträningen Turneringar under sommaren – Föräldragrupper.
Föräldramöte SMÅ IF Fotboll Agenda; Era åsikter om bra och dåligt med SMÅ IF Fotboll Presentation SMÅ IF Fotbolls styrelse Styrelsens uppgifter Framtiden.
Säsongs upptakt.  Vi spelar I Div.2(näst högsta serien )  Vi spelar totalt 18 matcher, planerad serie start V. 15 eller 17.  Lagen i Serien ◦ Boo FF.
Föräldramöte UIF Friidrott – 04 2 november 2015 NOVEMBER 2015.
Välkomna till P-02 Föräldramöte 15 Oktober. Tränare Anders, Fredrik, KG, Magnus, Micke, Ola Anders, Fredrik, KG, Magnus, Micke, Ola Bosse och Jonas slutar.
Föräldramöte F04 -minnesanteckningar 4 maj Träningar Måndag och onsdag 18-19:15 Kalendern på laget.se hålls uppdaterad!
Föräldrarmöte 2/10-13 Vip-hyllan Smehallen LINDEN HOCKEY TEAM -04.
Rev PA Confidential Nuvarande organisation Roller Tränare Lagledare Kassör Café.
ÖSK Handboll P04. Säsongen Vi är 18 killar i laget Vi har genomfört 45 träningar med en närvaro på 67% Spelat 12 seriematcher Deltagit på Kopparcupen.
Utvecklingsplan Många ungdomar i en socialt bra verksamhet Fostra gott uppförande och respekt för sina medmänniskor Lära ut teknisk och anfallsinriktad.
Välkomna till SDFF 03 Föräldramöte Agenda: Roller kring laget Fokusområden och spelutvecklingsplan 2016 Seriespel och cuper Ekonomi.
Föräldramöte P
SHC-organisationen - Säsongen 2016/17 (vår)
Föräldramöte
TVTK Policy för träning och tävling
Föräldramöte SIF P-06 April 2017.
Föräldramöte J18 Säsongen 17/18
Föräldramöte inför säsongen 2014
RP Föreningsläger 2014 Tid: augusti (en vecka senare än tidigare år)
Välkomna!.
Välkomna till SDFF 03 Föräldramöte
Protokoll - Föräldramöte Flickor 06
Föräldramöte Oddevold P04
Eskilstuna Cup den 8/
Vänerns Pärla Cup Vänerns Pärla Cup 2017.
Föräldramöte IFK KALIX P-08
Föräldramöte BHC U11/U12 (Team -04/-05)
Välkomna Föräldramöte 5 sep 2016 Kl 18 – 20 Agendan ok?
”VÅRCUP” 1 mars – 2 april 2017.
IFK SKÖVDE P-02.
Välkommen till föräldramöte Lerkil P8
RP Föreningsläger 2015 Tid: augusti
Föräldramöte Boden Hockey U
NyårsCUP 2017 AIS TEAM augusti 2016
Agenda Genomgång av arbetsfördelningen per lag, har det kommit upp något nytt? Vi går igenom status för varje lag, hur långt har ni kommit i er planering.
Bullerby-Cup 28 (29) Juli-1 Augusti 2010
Föräldramöte Skara HF F06.
UPPTAKTSMÖTE Lenhovda IF hockey
Ansvarsfördelning DIF F02
LIBK F23 Innebandy Föräldramöte säsong 2017/2018
Genom glädje och engagemang formar vi tillsammans vår förening!
Föräldramöte AIS TEAM oktober 2015
Hovås Hockey Games 2018 Föräldrabemanning
Samarbetsformer för SoL och Hälso- och sjukvård (ordinärt boende och hemtjänst) Hur hittar vi samverkan/ samarbetsformer mellan SoL och Hälso- och sjukvårdsorganisationen.
Himlacupen maj 2018.
Föräldramöte Agenda: Seriespel under säsongen
ORGANISATION & ARBETSSÄTT SÄSONGEN 2017/2018 HISINGEN HOCKEY
JIK F08/09 Föräldramöte
Bullerby cup 2019 Vimmerby, CA 12 mil från ÅBY
Föräldramöte Lerkils IF F07,
Västerås SK Bandy P-07.
Sammandrag Värdförening
Ledarträff Nicklas är lagledare och ansvarar för administration i Laget.se och kontakt mot Störmsbro IF och fotbollsförbundet, sätter ihop.
Ledarträff Ungdomsledare
Gustavsbergs F05 Ht 2019 – Vt 2020 B-flick år 2
Välkomna till föräldramöte F06/
Presentationens avskrift:

Drakcupen augusti Samarbete mellan Heffners, Selånger och Team heffners Cupen kommer att spelas på tre arenor, Kuben, Selånger och Gärde P97 till P07 ska delta I arbetet Lagledaren ansvarar för att arbetsuppgifterna fördelas inom laget och att de blir genomförda före, under & efter cupen. Arbetsdagar inför, under och efter cupen o augusti

Förväntningar på ert deltagande Att ni: Tar ansvar för ert tilldelade uppdrag Planerar och fördelar arbetsuppgifter inom laget och säkerställer att spelare/föräldrar fullföljer sitt åtagande Går igenom befintliga rutiner och uppdaterar och/eller skapar nya Deltar på möten, alternativt skickar någon annan från laget Går ut med förfrågan om – sponsring – sjukvårdare

Samarbete De föräldrar som blir utsedda från Kuben står inte helt själva, även de andra föreningarna kommer utse representanter. När de utpekade träffas får de i sin tur komma överens om vem som tar huvudansvaret för de olika delarna i respektive arbetsgrupp. Linda och Jessica finns som stöd/bollplank

Arbetsuppgifter Matchvärdar Sekretariat Boende Inköp/matlagning matservering Transport Kiosk Matservering Marknad/sponsring Information Parkering Städning av arena och toaletter Tält sjukvårdare Domare – hålla i – kontaktpunkt Priser, plaketter, pokaler Bollar, material, västar, walkie talkie

LagAntal spelare I lagetArbetsuppgift 2013 Förslag Arbetsuppgift 2014 Kontaktperson Seniorer Boende Kaggen & Hoppa Hustomtar, Frukost P97_98/U1720 st ?? Matchvärdar, transport, matservering, marknad Parkering, resa tällt och ta ned tält, hämta bänkar/bord Före och efter P99/U1518Matchvärdar, Kiosk Toaletter och arena (städning) Bajamajor ska beställlas P00/0136Information, Toaletter & Tältkiosk, transport P0215Sekretariat P0327 Information, Parkering & Arena Information, matservering P0422Inköp, matlagning Denny från P01 hjälper till med inköp P0535KioskInformation, Kiosken P0618Sekretariat Sekretariat, koordinera matchvärdar, domarna P0723 Matchvärdar Alla lag

Hur går vi vidare möte 12 mars med övriga föreningar – En ansvarig per område deltar Möte med team Heffners den 24 mars – Linda och Jessica deltar Information- och uppföljningsmöten inom Kuben – Hur ofta ska vi träffas? – Vad ska vi prata om?

Förslag på information som kan vara bra och förmedla till spelare/föräldrar Allmän information om Drakcupen Kuben är medarrangör till Drakcupen som äger rum 8-10 augusti där även våra grabbar ska vara med och spela. Cupen kommer att spelas på tre arenor Kuben, Selånger och Gärde. Vårt uppdrag på Drakcupen Vårt lag har tillsammans med Kuben XX har fått i uppdrag att ansvara för xxxxx och yyyy Arbetsfördelning - schema: fyll I arbetsfördelning eller länka till dokument med arbetsfördelning OBSERVERA att förändringar kan komma att ske och nya arbetsuppgifter alt nya arbetspass kan tillkomma. Men för att ni alla ska få möjlighet att planera någorlunda så skickar vi ändå ut arbetsfördelningen redan nu. Försöka att hålla den här helgen så tom som möjligt så ni kan hantera ev sena förändringar. Drakcupen har en egen hemsida där du hittar mer info om cupenhttp://

Noteringar från mötet Information om Drakcupen går ut på samtliga föräldramöten i mars Möte med övriga föreningar 12/3 – Information, sponsring, boende, matlagning och inköp deltar AP till Linda och Jessica – Säkerställ att inventering av västar till parkeringen görs – Se över om det finns möjlighet att få ”cup-västar” till informationstält och övrig arenapersonal – Det har gått ut förfrågan om att vi ska anmäla våra egna lag till cupen. Vad kostar det? Betalar vi hel eller halv avgift? – Vad har vi för policy gällande paraden? – Cupdiscot, dåligt arrangerat föregående år. Ska vi ha disco i år och vad görs för att förbättra det isåfall? – Skicka kallelse till den 12/3 till de som ska delta från Kuben – beställa vimplar till utsocknens lag – Kontakta Micke Hansson i Marknadskommittén och få med dem i arbetet kring sponsring för cupen – Boka nytt möte inom Kuben i början av april