Drakcupen augusti Samarbete mellan Heffners, Selånger och Team heffners Cupen kommer att spelas på tre arenor, Kuben, Selånger och Gärde P97 till P07 ska delta I arbetet Lagledaren ansvarar för att arbetsuppgifterna fördelas inom laget och att de blir genomförda före, under & efter cupen. Arbetsdagar inför, under och efter cupen o augusti
Förväntningar på ert deltagande Att ni: Tar ansvar för ert tilldelade uppdrag Planerar och fördelar arbetsuppgifter inom laget och säkerställer att spelare/föräldrar fullföljer sitt åtagande Går igenom befintliga rutiner och uppdaterar och/eller skapar nya Deltar på möten, alternativt skickar någon annan från laget Går ut med förfrågan om – sponsring – sjukvårdare
Samarbete De föräldrar som blir utsedda från Kuben står inte helt själva, även de andra föreningarna kommer utse representanter. När de utpekade träffas får de i sin tur komma överens om vem som tar huvudansvaret för de olika delarna i respektive arbetsgrupp. Linda och Jessica finns som stöd/bollplank
Arbetsuppgifter Matchvärdar Sekretariat Boende Inköp/matlagning matservering Transport Kiosk Matservering Marknad/sponsring Information Parkering Städning av arena och toaletter Tält sjukvårdare Domare – hålla i – kontaktpunkt Priser, plaketter, pokaler Bollar, material, västar, walkie talkie
LagAntal spelare I lagetArbetsuppgift 2013 Förslag Arbetsuppgift 2014 Kontaktperson Seniorer Boende Kaggen & Hoppa Hustomtar, Frukost P97_98/U1720 st ?? Matchvärdar, transport, matservering, marknad Parkering, resa tällt och ta ned tält, hämta bänkar/bord Före och efter P99/U1518Matchvärdar, Kiosk Toaletter och arena (städning) Bajamajor ska beställlas P00/0136Information, Toaletter & Tältkiosk, transport P0215Sekretariat P0327 Information, Parkering & Arena Information, matservering P0422Inköp, matlagning Denny från P01 hjälper till med inköp P0535KioskInformation, Kiosken P0618Sekretariat Sekretariat, koordinera matchvärdar, domarna P0723 Matchvärdar Alla lag
Hur går vi vidare möte 12 mars med övriga föreningar – En ansvarig per område deltar Möte med team Heffners den 24 mars – Linda och Jessica deltar Information- och uppföljningsmöten inom Kuben – Hur ofta ska vi träffas? – Vad ska vi prata om?
Förslag på information som kan vara bra och förmedla till spelare/föräldrar Allmän information om Drakcupen Kuben är medarrangör till Drakcupen som äger rum 8-10 augusti där även våra grabbar ska vara med och spela. Cupen kommer att spelas på tre arenor Kuben, Selånger och Gärde. Vårt uppdrag på Drakcupen Vårt lag har tillsammans med Kuben XX har fått i uppdrag att ansvara för xxxxx och yyyy Arbetsfördelning - schema: fyll I arbetsfördelning eller länka till dokument med arbetsfördelning OBSERVERA att förändringar kan komma att ske och nya arbetsuppgifter alt nya arbetspass kan tillkomma. Men för att ni alla ska få möjlighet att planera någorlunda så skickar vi ändå ut arbetsfördelningen redan nu. Försöka att hålla den här helgen så tom som möjligt så ni kan hantera ev sena förändringar. Drakcupen har en egen hemsida där du hittar mer info om cupenhttp://
Noteringar från mötet Information om Drakcupen går ut på samtliga föräldramöten i mars Möte med övriga föreningar 12/3 – Information, sponsring, boende, matlagning och inköp deltar AP till Linda och Jessica – Säkerställ att inventering av västar till parkeringen görs – Se över om det finns möjlighet att få ”cup-västar” till informationstält och övrig arenapersonal – Det har gått ut förfrågan om att vi ska anmäla våra egna lag till cupen. Vad kostar det? Betalar vi hel eller halv avgift? – Vad har vi för policy gällande paraden? – Cupdiscot, dåligt arrangerat föregående år. Ska vi ha disco i år och vad görs för att förbättra det isåfall? – Skicka kallelse till den 12/3 till de som ska delta från Kuben – beställa vimplar till utsocknens lag – Kontakta Micke Hansson i Marknadskommittén och få med dem i arbetet kring sponsring för cupen – Boka nytt möte inom Kuben i början av april