Helpdesk i Arcadahuset. Vem och när? Öppethållningstiderna i Helpdesken är 8.00 – 18.00 I helpdesken jobbar man i skift. Stödperson108.00 – 13:00 Stödperson213:00.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
FTFs motionsskola.
Advertisements

ATIVA-Mätdon ATIVA-Mätdon är ett Windows®baserat registerkortsystem för lagring, underhåll och kalibrering. Det hanterar verksamhetens alla mätdon, instrument.
Hugo Pettersson & Sara Bodin
Kort om Matrisen Bildat anställda Cirka 2500 kunder
BARNS RÖSTER OM INTERNET
Ett arbete med att etablera
Erik Munsterhjelm Jurist, VH Vasa
Man kan installera Redhat från många olika typer av media: -CD-Skivor -Web -NFS (med start på diskett eller boot från nätverkskort) -SMBFS (med start på.
Vår tekniska plattform, vår lyhördhet för kundens processer och affärer, vår förmåga att dra till oss rätt kompetens och vår kraftfulla satsning på.
Informationshantering
Bildfabriken kan ställas in på olika sätt - se några exempel
Affärsintegration och Asset Management
Mapping. Vad, vem och varför KLUSTER av KONKURRENTER inom affärsrådgivning ASTER (Bologna, Emilia-Romagna, ITALY) 5 universitet, 2 offentliga forskningsorgaisationer,
Kafka hos familjeterapeuten Diskussionsövning. Förberedelser Ni ska bli fyra grupper. – Gregor – Mamma – Pappa – Syster.
Webbanmälan till högskolestudier vt 2015
LTU-modellen för ökad genomströmning Lägesrapport – november 2011
Föreläsning 7 Analys av algoritmer T(n) och ordo
TIPS & RÅDAKUTEN av Lina och Johan. SÖKA, LAGRA och ÖVERFÖRA INFORMATION PÅ DATORN - SÅ KAN DU GÖRA!
DIVISION Service Innovationer och upphandling Ett helt nytt sätt att tänka efter före Theresa Hägglund Upphandlingsjurist Norrbottens läns landsting.
Välkommen till Del 1.
Att sälja Lions Quest-kurser till skolor /14.
Uppdaterad januari 2015 Webbanmälan till högskolestudier ht 2015 Material för studie- och yrkesvägledare.
Myter, fakta och lösningar
Utbildarforum 1-2 september
Vem litar du på? Om sociala medier och sociala nätverk Dataträff hos SeniorNet Södermalm 28 april 2010 Anita Rissler SeniorNet Lidingö.
Kemikaliedatabasen Kemdb Åbo Akademi december 2005 c-jw.
EBSCOhost 2.0 En helt ny design av EBSCOhost. Varför utveckla ett nytt gränssnitt? Kunder har efterfrågat ett enkelt “Google-liknande” gränssnitt EBSCOhost-gränssnittet.
© 2010 IBM Corporation Business Analytics eller Hjälp till självhjälp Intressant och lärorik information på våra websidor.
Återblick. Vad är en databas? ”En samling information som är organiserad på ett sådant sätt att det är lätt att söka efter och hämta enskilda bitar information”
En mobil växel olik alla andra
Vad tycker du? När man diskuterar berättar man vad man tycker om något. När jag tycker något har jag en åsikt. Ett finare ord för att säga något är att.
Sophie Eklund Automatiserade röstsamtal till Telias fiberkunder /Relation/Identifier 0.1 Draft.
Gemensamt kartstöd för Blåljus Det kan bli verklighet ! Hitta rätt!
Från hyresrätt till bostadsrätt. Förberedelse Registrera förening Göra intresseanmälan till Svenska Bostäder.
Kommunikationspass Jag heter
C3L, Centrum för LivsLångt Lärande Utvärdering barnskötarutbildning Presentation GAN-nämnden 13 december 2007 Vuxenutbildningen.
Telia Touchpoint. AcadeMedias nya växellösning Presentationen kommer att innehålla nedanstående punkter Varför byter vi? När sker bytet? Hur kommer det.
Påverka i förbundet Motionsskola. Så här kan du påverka Motionen ska innehålla konkreta förslag till förändring Alla medlemmar i förbundet har rätt.
Livlinan.liv.se/heroma i landstinget Produktionssättning Information till chefer.
Produkter och skillnader - Vilka kan ersätta vilka och vad skiljer Copyright © 2006, 2007 Marcus Rejås Rejås Datakonsult Jag ger härmed rätten till alla.
Introduktion till energieffektiviseringsnätverk. Program 9.30 Inledning – Landshövdingen, Magdalena Andersson 9.50 Presentationsrunda Nätverksmodellen.
Välkomna! Ekerö ik introduktion Ekerö IK Fotboll P00.
Motionsskola - så skriver du en motion till FTFs kongress.
F-99 Säsongen DAGORDNING Välkomna – vem antecknar?? Lasse (Sagas pappa) Tränare Lagledare Bemanningsansvarig Kassör Festledare Säsongen
Personlig försäljning Kap. 2
Stockholms stad Serviceförvaltningen PROCESS- OCH GRÄNSSNITTSBESKRIVNING KC Förskola.
Bokningssystem för Tvättstugan. Bakgrund och erfarenhet 600 nöjda företagskunder sedan år TimeSpot bokningsterminaler i drift. Egen programutveckling.
Teknisk service (1/2) Välkommen till Nespresso Club, du talar med, vad kan jag hjälpa dig med? Medlemsnummer Skulle jag kunna få ditt medlemsnummer? (Om.
Vetlanda Kommun Vård och omsorgsförvaltning Funktionshinderomsorgen
Webbanmälan till högskolestudier HT 2017
BARNS RÖSTER OM INTERNET
Samtal med filmkonsulent Klara Grunning Svenska Filminstitutet
Webbanmälan till högskolestudier HT 2016
Så här anmäler du dig till högskolan VT18
Trådlösa trygghetslarm
Vägledning 5 steg för att följa Dataskyddsförordningen
36 % 56 % Källa: IDC Visste ni….det finns studier som visar att en anställd lägger 36% av sin arbetstid på att leta efter och sammanställa information,
Kundanalysen har flera syften
Aktuellt COSMIC R8.1 Nummer 15 vecka
Aktuellt COSMIC R8.1 Nummer 16 vecka
Föreläsning 16: Tentan, att förbereda sig…
Resultat test Samordnad vårdplanering på distans
Så här anmäler du dig till högskolan HT18
IT Fördjupning Jon Wide
Så här anmäler du dig till högskolan HT18
Träff 11 Välkomna!.
Så här anmäler du dig till högskolan VT19
Inköp och upphandling på UF intra. kth
Hämta och installera Disgen 2016
Så här anmäler du dig till högskolan HT19
Presentationens avskrift:

Helpdesk i Arcadahuset

Vem och när? Öppethållningstiderna i Helpdesken är 8.00 – I helpdesken jobbar man i skift. Stödperson – 13:00 Stödperson213:00 – 18:00 Fastanställd On-Site09:00 – 16:00 Stödpersonerna är assistenter. 8:00 Fastanställd ITC medlem Stödperson1 9:0010:0011:0012:0013:0014:0015:0016:0017:0018:00 Stödperson2

Var? Helpdesken fungerar i tredje våningen, B-flygen just vid ingången från gångbron. Karta...

kontakten till helpdesken Användarna kontaktar helpdesken på 3 olika sätt –personligen –per telefon (nummer t ex 666) –per e-post Inte via news, inte via sms, inte via andra e-postadresser…

dokumentation Alla case dokumenteras i en databas med: –unikt casenummer –nyckelord för att underlätta sökningar –välformulerade lösningar till problem, som kan även publiceras på webben (FAQ)

rutinerna 1. Min laptop visar Blue screen. 2. Ett ögonblick… Stödpersonen gör en sökning i databasen. Problemet tycks inte finnas. 4. Han skapar ett nytt case i databasen: Nyckelord: Blue screen, Sleep Mode, 0x720000B, CPUID: AutenticAMD 3. Stödpersonen kollar datorn. Han konstaterar att den bluescreenar efter Sleep Mode. Han uppdaterar BIOSen och problemet är löst.

Andra resurser/tjänster Hårdvarulager –”gammal hårdvara” såsom VGA kort, nätkort mm kan man hålla i lager för snabb service. Att köpa utrustning för att hålla det i lager är onödigt dyrt. Videokanoner & laptops mm –Helpdesken sköter om utlåning av videokanoner, laptops och USB pinnar för temporärt bruk.

Andra resurser/tjänster Printer färgkasetter –Alla husets färgkasetter finns här. –Utbyte av kasetter dokumenteras i databasen –helpdesken sköter om beställning av nya kasetter

Öppna frågor Skall vi fortsätta med IRM? Nej Ja Vem utvecklar gränsnittet så att man kan anpassas till Helpdeskens behov? Vad har vi för alternativ?

Öppna frågor Fjärradministrera arbetsstationer? Ja Med vilket program? Nej Motion är bra för hälsan…

Frågor & kommentarer?