Helpdesk i Arcadahuset
Vem och när? Öppethållningstiderna i Helpdesken är 8.00 – I helpdesken jobbar man i skift. Stödperson – 13:00 Stödperson213:00 – 18:00 Fastanställd On-Site09:00 – 16:00 Stödpersonerna är assistenter. 8:00 Fastanställd ITC medlem Stödperson1 9:0010:0011:0012:0013:0014:0015:0016:0017:0018:00 Stödperson2
Var? Helpdesken fungerar i tredje våningen, B-flygen just vid ingången från gångbron. Karta...
kontakten till helpdesken Användarna kontaktar helpdesken på 3 olika sätt –personligen –per telefon (nummer t ex 666) –per e-post Inte via news, inte via sms, inte via andra e-postadresser…
dokumentation Alla case dokumenteras i en databas med: –unikt casenummer –nyckelord för att underlätta sökningar –välformulerade lösningar till problem, som kan även publiceras på webben (FAQ)
rutinerna 1. Min laptop visar Blue screen. 2. Ett ögonblick… Stödpersonen gör en sökning i databasen. Problemet tycks inte finnas. 4. Han skapar ett nytt case i databasen: Nyckelord: Blue screen, Sleep Mode, 0x720000B, CPUID: AutenticAMD 3. Stödpersonen kollar datorn. Han konstaterar att den bluescreenar efter Sleep Mode. Han uppdaterar BIOSen och problemet är löst.
Andra resurser/tjänster Hårdvarulager –”gammal hårdvara” såsom VGA kort, nätkort mm kan man hålla i lager för snabb service. Att köpa utrustning för att hålla det i lager är onödigt dyrt. Videokanoner & laptops mm –Helpdesken sköter om utlåning av videokanoner, laptops och USB pinnar för temporärt bruk.
Andra resurser/tjänster Printer färgkasetter –Alla husets färgkasetter finns här. –Utbyte av kasetter dokumenteras i databasen –helpdesken sköter om beställning av nya kasetter
Öppna frågor Skall vi fortsätta med IRM? Nej Ja Vem utvecklar gränsnittet så att man kan anpassas till Helpdeskens behov? Vad har vi för alternativ?
Öppna frågor Fjärradministrera arbetsstationer? Ja Med vilket program? Nej Motion är bra för hälsan…
Frågor & kommentarer?