Mini Mental State Examination. Miljö Tänk på var ni sitter Så få distraktioner som möjligt Helst på tu man hand, är anhöriga närvarande – ta hänsyn till.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Att tänka på då man har en muntlig presentation med ppt
Advertisements

Att hålla lektion i ämnet Idrott & Hälsa
Del 4 Anteckna och planera
Kopplingen mellan utredning och behandling – vad är det?
Nolans modell MÅL Vad är det vi vill uppnå?
Att tala för att övertyga
Konsten att lyckas med sina studier
1 Varför går jag på Hockeygym 6 Resultat +Beteendemål +Tidpunkt då de ska vara uppfyllda 5 Vision 2+3 Gruppen.
Utveckling med ramverket .net
Läkaren beskriver de medicinska förutsättningarna
Livskarriär Din väg mot ett arbete som kommer att göra dig lycklig.
Hur man lär sig saker på bästa sätt!
Hur vill vi svara? Stefan Johansson Svara på frågor – webb, papper, telefon Webb 4 Ja, gärna. 9 Det funkar. 3 Nej eller Helst inte Papper 1 Ja gärna.
Anställningsintervjun
SBAR utvecklades för; Verktyg för säkrare kommunikation
Grupparbete Nr 4 Grupp 1 Grupp 2 Grupp 3 Grupp 4 Grupp 5 Grupp 6
SBAR för strukturerad kommunikation
Sociala medier som påverkningskanal Anne Salovaara-Kero: Mamma Annorlunda & Normalstörd.
Instruktioner Hur man skriver.
Vi arbetar aktivt med patientsäkerhet i hälso- och sjukvården inom Landstinget i Jönköpings län Bland annat genom satsningen Säker vård – alla gånger.
Bårtransportör. KRAVEN Mitt till kanten Minst 3 sek Stanna inom 5cm från kant Förflytta sig tillbaka baklänges Billig. Mitt till kant.
Emelie Miller Handledare: Boo Johansson Svenska demensdagarna Karlstad maj 2015 Alzheimers sjukdom och konstnärlig förmåga.
Dokumentation Workshop Stockholm | Målsättning Gå igenom en students väg från programmets start till examen via Byte av program Byte av programtillfälle.
Aktuellt Hälsa i skolan Läs- och skrivtest Besök från USA april
- OCH alla felorienterar vi!! - För hård fart ……. - Det är ingen skam, KAN-VILL-VÅGAR - Du vill utmana dig men använd verktygen.
PROJECT NO – UK/13/LLP-LdV/TOI-624
Smakprov ur årsrapport GynOp/GKR Inkontinens 2015.
STUDIETEKNIK.
Musikkompendium Test. Musikkompendium Test 2 Musikkompendium Test 3.
Mini och den magiska stenen Sid. JT 6-9 För att kunna läsa måste man inte bara kunna ljuda ihop bokstäverna, man måste även förstå det man läser.
DFA - kedjan Fält 2 Fält 4 Fält 5
Studieteknik – Konsten att plugga mindre Fredrik Stenmark Plugga hårdare.
Gnäller din hund under träning och tävling?. Eva Bodfäldt.
© Författarna och Gleerups Utbildning AB. Detta material ingår som en del i lärarmaterialet till Språket och berättelsen. Att läsa och förstå.
Talspråk - kommunikation.  Språk är “ett mänskligt system för kommunikation”.  I talande språksystem skapar man mentala symboler (tänker i bilder) som.
4 processer att behärska:
Mätning: Arbetssätt som möjliggör sammanhållen vård i hemmet
Matchfunktionärs utbildning
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Lektionsplanering Hanna Sepp.
Utvärdering PT Mälarhöjdens skola vt2017.
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Resonerande text Använd din elevbok!
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
STUDIETEKNIK.
[Förbättringsprojekt]
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Workshop 6 Gångjärnsfrågor.
Buddhismen.
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Föreläsning 16: Tentan, att förbereda sig…
FÖRHANDLING.
Utredande text Labbrapport.
Suicidriskbedömning i heldygnsvård
Kritiska framgångsfaktorer för en lyckad produktionssättning
Vad är motivation? Vad är motivation? Drivkraften att förändra ett beteende.
VÅRDPLANERING UTIFRÅN PATIENTENS PERSPEKTIV
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
DIGITALA KUNSKAPSTEST
Presentationens avskrift:

Mini Mental State Examination

Miljö Tänk på var ni sitter Så få distraktioner som möjligt Helst på tu man hand, är anhöriga närvarande – ta hänsyn till det och var tydliga med att de inte ska hjälpa till. Så tyst miljö som möjligt (t.ex. telefonen) I hemmet – ta hänsyn till distraktionerna, anteckna.

Ditt beteende Tänk på att tala tydligt Var inte stressad Presentera uppgiften tydligt för patienten Om du är ovan – Läs alltid igenom alla uppgifter innan du administrerar

Patientens tillstånd Försök bedöma pats mentala tillstånd innan du administrerar testet Deprimerad, ångestfylld, trött etc – kommer MMSE att mäta det som det ska mäta? Om vissa delar inte går att administrera p.g.a. olika somatiska tillstånd – administrera det som går och anteckna varför en eller flera delar valdes bort. (påverkar totalpoängen)

Observationer Har pat svårigheter med uppgifterna? (Ja/Nej) Har pat bristande insikt om sina svårigheter? (Ja/Nej) Har pat svårt att koncentrera sig på uppgifterna? (Ja/Nej) Förstår pat instruktionerna? (Ja/Nej)

Attityd till test Obekymrad 6 – 5 – 4 – 3 – Vånda Okritisk 6 – 5 – 4 – 3 – Självkritisk Slarvig 6 – 5 – 4 – 3 – Noggrann Snabb 6 – 5 – 4 – 3 – Långsam Omotiverad 6 – 5 – 4 – 3 – Motiverad

Rättning vs. Tolkning Rättningen ska vara hård Försök vara så neutral som möjligt Ta inte hänsyn till vad du tror de menar Observationer Skriv gärna kommentarer och iakttagelser under tiden Tolkningen är fri Utgå från resultatet Ta hänsyn till observationer Försök sätta dig in i hur du själv skulle svara/reagera/klara uppgifterna