Self Service NET2 -Set up Spara gärna denna manual på din PC eller skriv ut materialet för senare stöd. | +46.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Välkommen till Emrox Network Ett Butiksprogram för inskrift av Service. Manual för butiksmedarbetare Spara gärna denna manual på din PC eller skriv ut.
Advertisements

Lathund för administratörer  Stadiumteamsales.se, hur man beställer.
Marlene Nordhage QR-KODER Det finns många möjligheter med att använda sig av QR-koder i förskola och skola. En QR-kod är en avskanningsbar kod som kan.
Sexuella kränkningar och respekt Hur påverkar vi utvecklingen i rätt riktning? En powerpoint av S2m.
Lathund för domarrapportering i fogis Innan match 2 Lagen lämnar två exemplar av sin domarrapport till domaren. Rapporten skall innehålla laguppställningar.
Välkommen till Supplier i Emrox NET2 som är skapat av BlueFront AB och som är marknadsledande i Norden inom IT-stöd för reparationshantering (MRO – Maintenance,
GK Kundportal Dina fastigheter – dina anläggningar – våra uppgifter GK Kundportal 1.
Lathund för administratörer  Om lagledarrollen  LOK-stöd.
HOPPSAN… DU HAR VISST FLYTTATS TILLBAKA I TIDEN – TIDEN FÖRE LINJALEN, MÅTTBANDET OCH TUMSTOCKEN ATT MÄTA….
Låneobjektslager - inventering. Låneobjektslager Logga in som Butikschef (alternativt Admin – beror på om butiken tillhör en kedja…). Via ”Underhåll =>
Konvertering NET1 till NET2 Information om övergången till den nya versionen av Emrox Store.
De mest använda knapparna Excel Start Ångra Gör om Fler knappar Vanligaste talformaten Klistra in Hämta format Inställningar tex För att placera.
Beställningsguide allergikost Saffron detaljerad Datum och version nr: 1.
Tanken med presentationen Det här är en basal power point-presentation av Göteborgs universitet, framtagen med studentmålgruppen i åtanke. Tanken är att.
Ljustadalens grundsärskola. Gå till webbstjärnan.se för att logga in på Ljusawebbarna. Logga in med användarnamn eller e-post och ett lösenord. Välj mina.
Region Östergötland Utbildning E-frikort
Hur man använder EasyWorship del 1
Jan Larsson Studieteknik Jan Larsson
Information om datasystem för vård och omsorg
LOK stöd Magnus Johansson.
Nummer 7 vecka dagar kvar….
Microsoft® Office Excel® 2007-utbildning
Utbildning i hantering av Behovstrapporna
Att ansluta sig till en avdelning.
Hantera kurstillfälle
Annonsering av anställningar via Reachmee
Utbildning Systemadministratör i C2
Lathund-Ladok-95-Studiedeltagande
SOCIALA MEDIER-KAMPANJ “The Butterfly Effect”
Det här är ett bra ställe för en uppdragsbeskrivning
Manual Styrande dokument.
Kom igång med Disgen 2016 Kom igång med Disgen 2016
VIKTIGT!!! Läs tips sidorna innan du börjar med din presentation.
Registrera hjärtstartare i Sveriges Hjärtstartarregister
Studentportalen – allt om dina studier
Införandeplan för IA-systemet
Registrera dina närmaste - modul 2
Konvertera OL karta till ISOM 2017
Rutiner vårdplan Sårbehandling
VHS internationella antagningsomgång - Rekrytering och söktryck 1(2)
Region Norrbottens gemensamma dokumenthanteringssystem
Så här infogar du den här bilden i en egen presentation
PS-Självservice Manual Medarbetare Visma Window Support
Helinventering: Nytt system
Utbildning i hantering av Behovstrapporna
Lathund för hantering av kontrakt, externfinansiering, i Public 360°
Konvertera OL karta till ISOM 2017
VHS internationella antagningsomgång - Rekrytering och söktryck 1(2)
VHS internationella antagningsomgång - Rekrytering och söktryck 1(2)
VHS internationella antagningsomgång - Rekrytering och söktryck 1(2)
Mikroundervisning akuten Kungälv
VHS internationella antagningsomgång - Rekrytering och söktryck 1(2)
VHS internationella antagningsomgång - Rekrytering och söktryck 1(2)
VHS internationella antagningsomgång - Rekrytering och söktryck 1(2)
Så här infogar du den här bilden i en egen presentation
Att boka tvätt i Zenit. OBS
VHS internationella antagningsomgång - Rekrytering och söktryck 1(2)
VHS internationella antagningsomgång - Rekrytering och söktryck 1(2)
Ärendetyper Visning av de olika frågor du kan lägga till i ett formulär.
Lathundar för Public 360° för DA-rollen
Så här infogar du den här bilden i en egen presentation
I Anteckningarna finns kommentarer till bilderna.
Medarbetarrättighet -
Skriv din händelseinfor mation här
Innehåll Förväntat deltagande på individuellt tillfälle 1-2
Kursadministration- Aktivitetstillfälle
Hej användare! Välkommen till nya mallar.
Ny betavy: hantera resultat för enskild student
Instruktioner för tävlingsledare
Hej användare! Välkommen till nya mallar.
Presentationens avskrift:

Self Service NET2 -Set up Spara gärna denna manual på din PC eller skriv ut materialet för senare stöd. | +46 (0) | Hemvärnsgatan 8 | Solna

Denna manual vänder sig till dig som ska administrera era kunders Self Service Konton. Manualen berör övergripande hur du sätter upp ett Self Service konto. Behöver du mer information kontakta oss – se sista sidan i presentationen. För att genomföra det som manualen går igenom måste du vara ”troligen” inloggad som Admin… 1) Underhåll => Generellt => Mallar Här sätter du upp vilka mallar du ska använda som stöd/info för användarna. Klicka på ”Ny” Välj malltyp under ”Self Service” (Avsluts-, Entré- och Utskriftsmall) Ge den ett mallnamn, skriv in text och ”Spara” (Du kan använda samma mall till alla dina self servicekonton)

2a) Underhåll => Service => Self Service Ange vad som ska gälla för detta Self Servicekonto Deb. Konto Ett eller flera URL: Webadress användar inloggning se vidare under 5) Kundtyp Vad visas först för användaren Företag Privatperson Utgående transport Som information Returval Tillåtna paketeringsval Låneobjekt Mallar Välj vilka mallar som ska användas – se 1) 2a)

Sätt upp vad som ska gälla för detta Self Servicekonto Obligatoriska fält Viktiga fält som måste fyllas i med uppgifter Dolda Fält Dessa fält visas inte då kunden registrerar ett ärende Klicka på ”Spara” 2b) Underhåll => Service => Self Service 2b)

3) Underhåll => Generellt => Kunder 3a) Klicka på ”Ny” 3b) Klicka på fliken ”Företag” Registrera kundens uppgifter OBS! Ange ett unikt kundnummer (utan å ä ö och blanksteg). Kundnumret används sedan som del av URL-länken och även för att hämta kundens adressuppgifter! (Om kunden flyttar så får du söka upp kunden och modifiera adressen) Klicka på ”Spara” 3b)

4) Underhåll => Service => Produktstyrning 4a) Klicka på ”Ny” 4b) Klicka på ”Self Service Namn”. Markera det nya self servicekontot och klicka på ”Lägg till” 4c) Klicka på ”Verkstad” Ange en söksträng och klicka på ”Sök” Markera den verkstad som du vill sända reparationerna till. Klicka på ”Lägg till” 4d) klicka på ”Skapa” (Om du har flera self servicekonton kan du senare använda den första registrerade produktstyrningen genom att klicka på ”Editera” och lägga till ”nykomling- arna”) 4b) 4c) 4d) OBS! Ange endast en verkstad per koppling och Self Servicekonto. (Denna typ av konto (web) saknar stöd för hantering av fler än en verkstad) Vänd dig till supporten om du har frågor – se sista sidan i presentationen.

5) Färdig länk Nu är allt uppsatt för self service kontot! Nu ska du kontakta dina kunder via mail och förmedla denna länk till respektive kund. OBS! Du måste modifiera din länk med dina uppgifter aktuella uppgifter i Emrox se sidan 2 a) och 3) för stöd för att ta fram de uppgifter som gäller! Tips! Markera text: ctrl+c kopiera, ctrl+v klistra in Exempellänk den ”blå” delen hämtar du enligt 2 a) och den ”röda” enligt 3): C62&customer_number=exempel_1 Följande del av länken är obligatorisk &customer_number= Sedan följer det unika kundnumret.

Vid problem eller behov av hjälp kontakta: BlueFront Support | +46 (0) | Hemvärnsgatan 8 | Solna

Gamla Nya 2.1.6