Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Helinventering: Nytt system

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Helinventering: Nytt system"— Presentationens avskrift:

1 Helinventering: Nytt system
Web lösning Möjlighet till split på valfria grupper Grupper utan saldo behöver inte kontrolleras Bättre kontroll Flaggning för ominventering Tydligare kommentarer Lättare översikt I framtiden Statistik Genomsnittstider Referat direkt online m.m.

2 Helinventering: Nytt system
Web-baserat Enbart stöd i följande webbläsare

3 Helinventering: Nytt system
Klicka för att få lösenordet på mail

4 Helinventering: Nytt system
Klicka för att lägga till ny inventering

5 Bläddra fram istck.csv på c:
Välj March 2014 Bläddra fram istck.csv på c: Klicka på Add event

6 Klicka i rutan för CGM-split
Klicka på Create event

7 Klicka för att starta planering m.m.

8 www.slanfan.com/stocktaking Visa resultat rankat på total diff
Gå till planering Visa schemaöversikt Visa planerade listor per dag Redigera inventerings-personal Gå till startsida

9 Sparar alla kompletta ändringar Lägg till personal som skall räkna
Ange tid för räkning Sparar alla kompletta ändringar Lägg till personal som skall räkna Filtrera listan för enklare översikt Ange tid för diffspårning Klicka i för att märka lista för handscanner-räkning Indikator att ändringar är gjorda Ange datum när listan skall räknas Kompletta ändringar = Datum, tid för räkning samt tid för spårning är ifyllda

10 www.slanfan.com/stocktaking Fyll i total diff (plus eller minus)
Fyll i tiden det tog att spåra diffar Fyll i tiden det tog att räkna produkterna Skriv kommentar Märk listan för omräkning Spara resultatet

11

12 Visa resultat från färdiga event

13 Skriv ut top 20 lista och ta med till analysmötet
Filtrera efter sektor eller visa enbart top 20 diffar Håll musen över informationen för att se planerat datum, räkningstid samt spårningstid Grönt = Genomförd tidigare än planerat Rött = Genomförd efter planerat datum

14 Update June 2014

15 Nytt utseende och funktioner i översikten
Håll musen över ikonen för att visa eventinformation. Arkivera eventet när eventet är klart. Radera eventet helt och hållet från databasen. Aktivera eventet och gå bidare till eventets översikt. Återaktivera ett arkiverat event.

16 Möjlighet att skapa egna event
Välj Custom event i listan och du kan nu skapa event med egen märkning och egna datum. Kan användas om ni exemeplvis vill ha med veckoinventering i historiken.

17 Automatisk planering Du kan nu genomföra en automatisk planering med hjälp av tidigare planeringar. Klicka på knappen Autoplan och ett nytt fönster öppnar sig. Välj vilket tidigare event du vill hämta information ifrån och välj sedan vilke information du vill kopiera in på ditt nya event. En logg skapas som som visar nytt datum samt vilka tider som planerats in. Det enda du behöver göra är att lägga till vem som skall räkna vad. Tidigare planerade tider. Tidigare rapporterade tider. Snitt på tidigare planerade tider för alla varuhus med samma storlek som ditt varuhus. Snitt på tidigare rapporterade tider för alla varuhus med samma storlek som ditt varuhus.


Ladda ner ppt "Helinventering: Nytt system"

Liknande presentationer


Google-annonser