Detta presentationsmaterial har tagits fram av WeSC AB (”WeSC”) och är endast avsett att användas av WeSC. Materialet får inte, helt eller delvis, mångfaldigas.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Innehåll Bakgrund Nya Visby BBK Övergripande mål Nyheter i Visby BBK
Advertisements

Axis AB Välkomna till ordinarie bolagsstämma 23/
• VD kommentar • Finansiell information • Verksamhet och marknad • Framtiden • Frågor- och svar 2 Agenda.
1 Intervjuer med 39 Kvinnliga företagare i Vara Kommun Genomförda under juni – augusti 2006, av Ingrid Ullberg, Mångfald i Vinköl inom projektet Utveckling.
AXIS Communications - a world of intelligent networks Bolagsstämma 2002.
En hälsosam teknikkonsult med stark tillväxt
Q4 Rapport 2013 Stockholm Jan Bengtsson VD, Uniflex.
Delårsrapport januari-mars 2011
Presentation av: Johan Uddh Utvecklingschef. Våra kunder! Vår idé gör det enkelt att vara kund oavsett var du bor! Kvinnan står för beslutet till förändring.
Björn Borg – en stark spelare
En upplevelse *
Swedol – en marknadsledande yrkeshandelskedja
MARKNADSPLAN 2013 Caroline Ossmin Lukas Jensen Malin Rydberg Linda Kåberg Johanna Svedlund Sebastian Otterborg.
Kunskaper och förmågor FEK1
SWEDISH AGENCY FOR ECONOMIC AND REGIONAL GROWTH Affärsutvecklingscheckar •För utveckling av varor och tjänster •För internationalisering 1.
Block 4: Att driva företag
NetJobs Group AB (publ) Vision och strategi Finansiell plan och finansiella mål 2013.
Q3 Rapport 2013 Stockholm Jan Bengtsson VD, Uniflex.
Tillväxtföretag i Västernorrland Monica Westberg Projektledare, Länsstyrelsen Västernorrland Monica Westberg StrategiResurs.
Föreläsning 12 Sammanfattning
Affärsidé - företagets vägvisare
Svensk Handels indikator på optimismen och framtidsförväntningarna bland handelns företag Handelsbarometern Svenskt Tenn, Stockholm Foto: Björn Mattisson.
Vad är ett varumärke? Mer än bara en logotype!
marknadsförarens verktygslåda
Kap 6: Marknadsstrategier
Företagsekonomi 1 Centralt innehåll
1 Expansion och stark tillväxt WBM AB Nils Vinberg 13 september 2006.
Presentation Q Stockholm Jan Bengtsson Uniflex.
Kollegiet för Svensk Bolagsstyrning Arbetsmöte* 13 december 2006 Göran Tidström Kriterier för priset ”Bästa Bolagsstyrningsrapport” *connectedthinking.
Q3-rapport 2009 Stockholm Jan Bengtsson VD Uniflex.
FormPipe Software C HRISTIAN S UNDIN, M ARS 2009.
Christoffers Clothing Company
Q2 Rapport 2012 Stockholm Jan Bengtsson Uniflex.
Q1 Rapport 2012 Stockholm Jan Bengtsson Uniflex.
DGC ONE AB (publ) Delårsrapport Q JANUARI – 31 MARS (jämfört med motsvarande period föregående år)  Nettoomsättning 64,6 mkr (56,9)  Tillväxt.
Q2 Rapport 2015 Stockholm Jan Bengtsson VD, Uniflex.
JÖRGEN QWIST, VD DELÅRSRAPPORT Q
L E D A R S K P International Aluminium Casting Sweden AB s produktionssystem Ständiga förbättringar 1 Prioritering Säkerhet/Miljö Kvalitet Leverans Ekonomi.
HOLGERS STUGMATERIAL. Holger Larsson grundade Holgers Stugmaterial AB den 24 februari Detta var samma dag som yngste sonen Torbjörn föddes.
Hänger du med i den Digitala Affärsutvecklingen? Fredrik Runnquist Radar Open Text.
BYGG VARUMÄRKE & KUNDRELATION
Q3 Rapport 2015 Stockholm Jan Bengtsson VD, Uniflex.
© Landja Marknadsanalys ABSäkerhet och olycksrisker Sveriges Lantbruk våren Sveriges Lantbruk våren 2013 En undersökning bland lantbrukare Jörgen.
Marknaden oktober PIX PULP Europa fr 2005 Källa: FOEX Senaste värde 29/9-15 EUR 750,13 Senaste värde 29/9-15 USD 839,32.
Q4 Rapport 2015 Stockholm Jan Bengtsson VD, Uniflex.
Jollyroom Nordens största utbud till gravid, barn & baby 0-12 år.
Q1 Rapport 2016 Stockholm Jan Bengtsson VD, Uniflex.
Näringsliv och skola i en globaliserad värld Kristinehamn den 30 maj 2007.
9:1 Kopiering tillåten. M2000 Compact © Liber AB Marknadsplanens delar Nulägesanalys – Var står vi och vad innebär nuläget för oss? Mål – Vart vill vi?
Arbetsmarknadsutsikterna hösten 2015 Prognos för arbetsmarknaden i Västmanlands län 2016 Marcus Löwing Analysavdelningen.
Outlet Klockor. Notera att det alltid kan uppstå undertryck i klockan vid snabba temperaturförändringar. Dessa kan orsaka att kondens uppstår. Om det.
Nederman Kvartal 1, 2014 Sven Kristensson, CEO Stefan Fristedt, CFO.
Preliminär rekonstruktionsplan
Jan Bengtsson VD, Uniflex
Jan Bengtsson VD, Uniflex
MARKNADSFÖRING Marknadsföring är allt arbete som utförs i ett företag i syfte att föra en vara eller tjänst från producent till konsument.
Affärsidé HEAVENLY ska vara i framkant med hög kvalitativa produkter som attraherar alla, oavsett ålder, kön, smakpreferens etc. Vi ska ligga i framkant.
VD-presentation Årsstämma 2016.
Vår utmaning ifjol Antalet kunder. Öka vår intjäning.
Företagarpanelen – Q SEPTEMBER 2011 Kalmar län.
SÄLJAKTIVITETER SÄLJAKTIVITETER KAN:
Vårljus Stockholmskommunernas egen barn- och ungdomsverksamhet.
VISION LEAD THE JEANS MARKET IN SWEDEN
Jan Bengtsson VD, Uniflex

Organisationskonsulter
Invånarnas inställning till digitalisering i välfärden Undersökning genomförd av KANTARSIFO på uppdrag av Sveriges kommuner och landsting våren 2018.
Christian Berner Tech Trade
Välkommen till arkitektkopia En värld av trycksaker.
IF Friskis&Svettis Kalmar
Presentationens avskrift:

Detta presentationsmaterial har tagits fram av WeSC AB (”WeSC”) och är endast avsett att användas av WeSC. Materialet får inte, helt eller delvis, mångfaldigas eller distribueras till någon annan. Presentationsmaterialet gör ej anspråk på att, vare sig uttryckligen eller underförstått, ge en heltäckande, rättvisande eller exakt bild av WeSC. Följaktligen ges inga garantier för innehållet i detta presentationsmaterial. WeSC, eller dess aktieägare, tar alltså inget som helst ansvar för innehållet i presentationsmaterialet eller för något uttalande från någon enskild aktieägare, eller någon företrädare för eller anställd i WeSC eller i någon aktieägare som direkt eller indirekt härrör sig från uttalanden i detta presentationsmaterial.

This is WeSC Det här är WeSC

WeSC i siffror 24 länder 27 konceptbutiker över återförsäljare över 440 Mkr i omsättning (över 1100 Mkr i konsumentledet)

Historia 2000 – Bolaget grundas 2003 – Best new sports brand 2004 – Exportförsäljningen överstiger 50 procent 2005 – Etablering i USA 2007 – Bolaget når en försäljning över 200 miljoner och lönsamhet 2008 – Bolaget noteras på First North 2009 – USA blir bolagets största marknad

WeSC designar streetfashion. Det är streetwear med en högre modegrad; en blandning av traditionell streetwear och rådande mode. Designen är enkel och stilren i jämförelse med mer traditionell streetwear och skall upplevas som innovativ, lekfull och utmanande. Produkterna kännetecknas av funktion, kvalitet och genomtänkta detaljer. I gränslandet mellan street och mode

Tillväxtvänlig affärsmodell Alltid högsta ansvar över varumärket och våra produkter Ingen egen produktion Har historiskt endast tillverkat de volymer som motsvaras av orderstocken vilket minimerat kapitalbindning och lagerrisk. Jeans och hörlurar är från 2009/2010 icke säsongs- bundna produktgrupper.

Trovärdighet är A och O Varumärke som speglar en stark företagskultur Vi är vår målgrupp! Tillväxtvänlig affärsmodell Lojala kunder Bra balans mellan bas och mode - killar och tjejer Innovativ och effektiv marknadsföring Weaktivister Collaborations

WeAktivister En centralt del i WeSCs marknadsföring är WeAktivisterna som fungerar som informella ambassadörer för varumärket. Kännetecknande för WeAktivisterna är att de är framgångsrika och erkända inom sin nisch, ibland kända och ibland okända för en bredare målgrupp. WeSC har WeAktivister inom ett brett fält av områden runt om i världen, allt från skateboardåkare, snowboardåkare, skådespelare och artister till DJ:s, klubbägare, fotografer, konstnärer och stjärnkockar. WeSC aktiverar WeAktivisterna, och de i sin tur aktiverar oss genom events, utställningar, tävlingar, marknadsföring, men framförallt genom sin relation till varumärket och varandra.

WeAktivister

Samarbeten med Adidas, Pepsi och Nokia … WeSC får många erbjudanden om samarbeten som exempelvis en serie Nokiatelefoner som lanserades under Q Exempel på andra samarbeten är Adidas och Pepsi.

vs WeSC är samlarobjekt som tillverkas av det japanska företaget Medicom Toy. Några som tidigare satt sin prägel på är Gucci, Louis Vuitton, Karl Lagerfeld, Stash och Vivienne Westwood.

Fler samarbeten……. Mode 2 The Berrics Super Casio G-shock

USA viktigaste marknaden… Strategiskt viktig marknad Egen grossistverksamhet sedan egna konceptbutiker i LA, NY och Aspen och en fjärde butik i Santa Monica kommer att öppna i oktober Totalt ca 800 återförsäljare Mål att bli större del av befintliga butikers sortiment, höja ordervärdet varje säsong och introducera WeSC:s produkter i nya butiker Investeringarna i USA marknaden har börjat ge positivt resultat på EBIT-nivå från och med 2009/2010

…men inte den enda

Dam Jackor, byxor, tröjor, skjortor/klänningar, stickat, t-shirts, toppar, underkläder, denim och badbyxor Accessoarer Hörlurar, väskor, bälten, plånböcker, kepsar, etc Herr Jackor, byxor, tröjor, skjortor, stickat, skor, t-shirts, underkläder, denim och badbyxor Våra produkter

Finansiell information

Stark försäljningstillväxt Försäljning rullande fyra kvartal MSEK

Ökande lönsamhet Rörelseresultat rullande fyra kvartal MSEK

Helår 2009/2010 Försäljning 367 MSEK (297) Tillväxt 24 procent Försäljningen i USA ökade med 29 procent. EBIT 58,2 MSEK (37,7) EBIT-marginal 16 % (12) Kassaflöde från den löpande verksamheten 60,3 MSEK (38,6)

Q1 2010/2011 Försäljning 100 MSEK (79) Tillväxt 26 procent EBIT 12,0 MSEK (9,0) EBIT-marginal 12,3 % (11,1) Bruttovinst- marginal 46,3% (43,9)

Finansiella mål Omsättningstillväxt WeSC:s mål är att de närmaste åren växa med över 20 procent per år. Rörelsemarginal Bolaget gör bedömningen att rörelsemarginalen (EBIT) kommer att uppgå till ca 16 procent för verksamhetsåret 2010/11 som avslutas i 30 april Om bolaget når sina mål innebär detta en försäljning om 440 MSEK med ett rörelseresultat om 70 MSEK för innevarande verksamhetsår.

Förorder höst/vinter 2010 Totalt uppgår förorder för höst- och vinterkollektionerna till 192 MSEK (154), en ökning med 25 %. USA ökade förorder för höst- och vinterkollektionerna med 42 % ( lokal valuta 50 %) Omgåendeförsäljningen förväntas öka minst i samma takt som förorder under 2010/2011.

Sammanfattning Variation mellan enskilda kvartal i såväl försäljning som rörelseresultat beror på tidpunkt för utleverans av varor. WeSC ser idag goda förutsättningar att nå de lagda målen för försäljningstillväxt och rörelseresultat. Nya butiker i Aspen, London, Antwerpen, Amsterdam och Hongkong har öppnats under sommaren. Diskussioner om ytterligare butiker runt om i världen pågår kontinuerligt. Investeringarna i utveckling av USA-marknaden har börjat ge positivt resultat på EBIT-nivån från och med 2009/2010 Bolagets kapitalbas är fortsatt mycket stark och styrelsen har föreslagit årsstämman en utskiftning om 37 MSEK motsvarande 5 SEK/aktie även i år.