Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Affärsidé HEAVENLY ska vara i framkant med hög kvalitativa produkter som attraherar alla, oavsett ålder, kön, smakpreferens etc. Vi ska ligga i framkant.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Affärsidé HEAVENLY ska vara i framkant med hög kvalitativa produkter som attraherar alla, oavsett ålder, kön, smakpreferens etc. Vi ska ligga i framkant."— Presentationens avskrift:

1

2 Affärsidé HEAVENLY ska vara i framkant med hög kvalitativa produkter som attraherar alla, oavsett ålder, kön, smakpreferens etc. Vi ska ligga i framkant med vår design i konfektyrens lyxsegmentet. HEAVENLY erbjuder produkter som skapar vardagslyx inom high premium konfektyr HEAVENLY är en kombination av innovativa smaker, kvalitet och design

3 Marknad HEAVENLY ska främst sälja på den svenska marknaden och world wide Vår marknad kan delas in i tre kategorier: 1. Lifestylebutiker 2. Företag 3. Webshop 4. Pop up shops

4 Marknadsmål inom 3 år HEAVENLY ska etablera 10 egna butiker
HEAVENLY ska sälja till minst 30 länder HEAVENLYs varumärke ska förstärkas i lyxsegmentet HEAVENLY ska vara representerad i de större metropolerna HEAVENLYs produkter ska ständigt utvecklas för att nå nya smakkombinationer

5 Målsättning 2017 1000 företagskunder i Sverige
100 köp/vecka i webshopen Exportera till 10 länder Positivt resultat Vara med på 10 event- minimum Starta upp 2 pop Up stores- minimum

6 VERCHANT HOLDING AB KLAUS SCHÖTTINGER 55% HENRIK SCHÖTTINGER 30%
JESSICA SCHÖTTINGER 15% VERCHANT HOLDING AB ÄGER BY SCHÖTTINGER TILL 100%

7 HEAVENLY KVALITÈ PRODUKTKÄNNEDOM/ERFARENHET KAPACITET EGEN PRODUKTION
SVENSKTILLVERKAT NY NIVÅ LYXKONFEKTYR BRANDING SMAKER FÖR ALLA

8 EGEN FINANSIERING 2016 SÄLJARE 500 000 SEK
FRAMTAGNING AV VARUMÄRKE SEK HEMSIDA & WEBSHOP SEK BROSCHYRER SEK SPECIALFÖRPACKNINGAR SEK CHOKLADTANK SEK DRAGÈETUNNOR SEK KYL-LINJE SEK MÄSSOR SEK

9 EXTERN FINANSIERING 2017 INTRODUKTION USA 250 000 SEK
INTRODUKTION DUBAI SEK INTRODUKTION TYSKLAND SEK MÄSSOR 8-10 STYCKEN SEK REKLAM/MARKNADSFÖRING SEK POP UP STORES KÖPENHAMN, DUBAI & STOCKHOLM SEK INVESTERING AV PRODUKTER SEK

10 Budget

11 PRODUKTGRUPPER MARSIPAN: MOOD, PURE & DARK LAKRITS: JOY, CRUSH & CRAVE
MANDEL: LUST, BLUSH & VAIN

12 HEAVENLY


Ladda ner ppt "Affärsidé HEAVENLY ska vara i framkant med hög kvalitativa produkter som attraherar alla, oavsett ålder, kön, smakpreferens etc. Vi ska ligga i framkant."

Liknande presentationer


Google-annonser