Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

1177 Vårdguiden Driftstatus och namnbytet e-tjänster Huvudredaktörsmötet 20150916 Anna Momcilovic, 1177-redaktör, kommunikationsenheten.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "1177 Vårdguiden Driftstatus och namnbytet e-tjänster Huvudredaktörsmötet 20150916 Anna Momcilovic, 1177-redaktör, kommunikationsenheten."— Presentationens avskrift:

1 1177 Vårdguiden Driftstatus och namnbytet e-tjänster Huvudredaktörsmötet 20150916 Anna Momcilovic, 1177-redaktör, kommunikationsenheten

2 Mina vårdkontakter byter namn Nytt och aktuellt om 1177.se - Nationell driftstatus i Hitta och jämför vård - Kommande utveckling av sökfunktionen - Nytt och användbart på andra språk Idag om…

3 Nationellt September/oktober: Mina vårdkontakter byter namn till 1177 Vårdguidens e-tjänster i inloggat läge. Varumärkes- och namnbytet pågår hela året. Status namnbytet

4 Mycket redan klart… Nationellt och regionalt formuleringar på 1177.se, startsidan + nytt temaområde om e-tjänster (juni)1177.se standardformuleringar i kallelser patientkuvert p-biljetter på US internkommunikation i våras; mejl, puff på Lisa, projektsida etcprojektsida

5 Internt – 16 september Nyhetsartikel på Lisa och Vårdgivarwebben (VGW) ”Viktigt att alla nu kommunicerar 1177 Vårdguidens e-tjänster till invånarna, inte Mina vårdkontakter”.Nyhetsartikel på Lisa och Vårdgivarwebben ”Påminnelsemejl” och att-göra-mejl” - chefer, internt och privata vårdgivare - MVK-administratörer för ändringar i verktyget (14:e). Senast 1 oktober. - huvudredaktörer för ändringar på våra webbplatser. Senast 1 oktober för 1177.se och senast 31 december för Lisa/VGW. Kommunikation och vem gör vad?

6 Namnet Mina vårdkontakter kan fortfarande kommuniceras till medarbetare vid behov: ”verktyget Mina vårdkontakter” och ”1177 Vårdguidens e-tjänster (i verktyget Mina vårdkontakter)”. Se hur det är formulerat på Lisa-sidan för stöd i arbetet med verktyget Mina vårdkontakter Lisa-sidan för stöd i arbetet med verktyget Mina vårdkontakter Mer information, formuleringsstöd och kontaktuppgifter vid frågor finns på projektsidan om namnbytet på Lisa projektsidan om namnbytet på Lisa Viktigt att vi följer de nationellt framtagna kommunikationsriktlinjerna ”Kommunikationsriktlinjer för 1177 Vårdguidens e-tjänster”. På 1177.se/material.1177.se/material Hur ska vi formulera oss nu?

7 Oktober – december: Informations- och utbildningsmaterial Nationellt långsiktigt informations- och utbildningsmaterial om e-tjänsterna. Till både befolkning och vårdpersonal för att öka användningen av e-tjänsterna. Kommuniceras på olika sätt så fort det kommer. Internt på: Projektsidan om namnbytet på Lisa Sidan för stöd i arbetet med verktyget Mina vårdkontakter Projektsidan om namnbytet på Lisa Sidan för stöd i arbetet med verktyget Mina vårdkontakter Exempel på formuleringar: ”Använd 1177 Vårdguidens e-tjänster” ”Logga in och gör dina vårdärenden” ”Kontakta vården via nätet. Logga in på 1177.se”. Fler exempel på nya formuleringar på projektsidan på Lisa Fler exempel på nya formuleringar på projektsidan på Lisa Tidplan Målsättningen är att Region Östergötland har klarat av varumärkesavvecklingen i alla kanaler till årsskiftet. Helt klart vid årsskiftet

8 Driftstatus och nyheter på 1177.se

9 Nationell driftstatus

10 Orsaker och status just nu Vad Den senaste driftstörningen som felanmäldes 19 augusti: Alla kontaktkort visades inte och information från HSA-katalogen publicerades inte. Felsökning och orsak Genom att köra manuella importer från HSA ett tag upptäckte man att systemet tidigare körde två identiska parallella import- och indexeringsarbeten nästan exakt samtidigt. Detta påverkade att sökresultaten fluktuerade. Status Nu sker importerna automatiskt igen och allt ska fungera som vanligt. Ni får ut ändringar i HSA efter ett par minuter. OBS! Vid import och indexering kan sökresultatet fluktuera under en kort period när importen och indexeringen görs. Möter man på en kontaktkortssida med ett 404:a-resultat, ber vi er att se om problemet uppstår igen efter 5-10 minuter. Finns problemet kvar då ber vi er kontakta nationellkundservice@inera.se eller ringa 0771-25 10 10. nationellkundservice@inera.se Funkar det att vi har 1177-driftinformationen på Lisa?

11 Utveckling av sökfunktionen Release 23/9. Restlista från lanseringen i juni: - förbättrat användargränssnitt och kartsökningar - tydligare att söka vård över landstingsgränserna - harmonisering av sök (”storsök” och HJV-sök) - förbättringar och buggrättningar Release 28/10. Exempel: - uppgradering av Elastic search (HJV-söket) så att den exempelvis tillåter (”förstår”) böjningar, singular och plural. - analys och implementering av ny funktionalitet - samordning med förvaltning kring prioriterade åtgärder Mer information på nästa möte

12 Nytt och användbart på andra språk Vid frågor om asylsökandes rättigheter. Finns information på 1177.se: http://www.1177.se/ Ostergotland/Regler -och- rattigheter/Vard-i- Sverige-om-man-ar- asylsokande/ http://www.1177.se/ Ostergotland/Regler -och- rattigheter/Vard-i- Sverige-om-man-ar- asylsokande/ Även på andra språk, exempelvis arabiska

13 Översättningar på thailändska Fem färska översättningar till thailändska. De första och enda som finns på thailändska. Översatta på bekostnad av LAFA i Stockholm, som jobbar med HIV-prevention, men som nu kommit hela landet till del.

14 Frågor? Tack för mig!


Ladda ner ppt "1177 Vårdguiden Driftstatus och namnbytet e-tjänster Huvudredaktörsmötet 20150916 Anna Momcilovic, 1177-redaktör, kommunikationsenheten."

Liknande presentationer


Google-annonser