Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Case: Spotless Comeback. Bakgrund Hösten 2009 skulle det helt nya varumärke Spotless lanseras - ett komplett system av produkter som både behandlar och.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Case: Spotless Comeback. Bakgrund Hösten 2009 skulle det helt nya varumärke Spotless lanseras - ett komplett system av produkter som både behandlar och."— Presentationens avskrift:

1 Case: Spotless Comeback

2 Bakgrund Hösten 2009 skulle det helt nya varumärke Spotless lanseras - ett komplett system av produkter som både behandlar och förebygger finnar Produkterna vänder sig till en för ACO helt ny målgrupp - ungdomar mellan år Utmaningar: Spotless är ett nytt varumärke ACO är relativt svaga i målgruppen Kommunikation som ska nå både killar och tjejer Finnar är ett tabubelagt och känsligt ämne Starka konkurrenter med stora mediebudgetar

3 Vad gör konkurrenterna? Tidigare reklam: Bagatelliserar problemet Perfekt hy utan finnar Lovar mycket

4 Om Spotless kommunikation Ett förhållningssätt som visar på att vi tar problemet på allvar i större utsträckning än konkurrenterna Utgå från insikten att behandling av ungdomars finnar sker både ”invändigt” och ”utvändigt” – detta genom effektiva produkter som bekämpar finnarna kombinerat med kommunikation som bygger självförtroende Vara underhållande – utgå från ett koncept som engagerar och underhåller målgruppen Vara ärligare – dvs hålla det vi lovar i större utsträckning än konkurrenterna

5

6

7 Framgångsfaktorer Våga ta ett större grepp om problemet Ärlighet Personlig kontakt och flexibilitet Grymma produkter!

8 Spotless Friends För en schysst internetkultur!

9 Slussplan 9, Stockholm |


Ladda ner ppt "Case: Spotless Comeback. Bakgrund Hösten 2009 skulle det helt nya varumärke Spotless lanseras - ett komplett system av produkter som både behandlar och."

Liknande presentationer


Google-annonser