Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

HUR DU TRÄNAR DITT TEAM Coaching för effektivt ledarskap.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "HUR DU TRÄNAR DITT TEAM Coaching för effektivt ledarskap."— Presentationens avskrift:

1 HUR DU TRÄNAR DITT TEAM Coaching för effektivt ledarskap

2 Coachability är konsten att bygga långvariga relationer som växer och överlever uppgångar och nergångar i affärsverksamheten Vad innebär det att vara "coachable"? Be om att bli tränad Var öppen för feedback Som tränare – ge kunskap, utbildning, motivation och inspiration Som tränare – skydda din downline från negativ/giftiga miljöer Handla! Vad sägs om "Un-coachable"? Skapar osynliga hinder när du hör något du inte gillar Går i försvar – har behov av att alltid få rätt Tolkar rekommendationer som kritik, och tar allting personligt Avvisar idéer och hjälp/assistance från andra Gör ingenting Hur coachable/lärovillig är du? Coaching för effektivt ledarskap

3 Det hjälper dig att bli ansluten. Du har din egen verksamhet, men är inte ensam. Bli ansluten. Förbli ansluten För Upline/tränare ger det möjlighet att bygga långvariga relationer och att uppfylla ditt principiella ansvar av att tillhandahålla och skydda. För teamet, är det ett stödsystem och gemenskapen av likasinnade människor, och det tillhandahåller ett system med ansvarstagande. Det hjälper dig att hantera Upline/Downline förhållande som behövs för att maximera effektivitet, livslängd och produktivitet i din Mannatech verksamhet Hur Coaching förhåller sig till MAP

4 Maximerad effektivitet innebär att effektivt hantera din Mannatech tid. Du Planterar Du Väntar Du Skördar Använda 80/20-regeln – fokusera på de 20 procent som räknas. Att 20 procent skapar 80 procent av dina resultat. Plantera dina frön i god jord eftersom skördens kvalitet handlar mer om marken än utsädet. Coaching för effektivt ledarskap

5 Maximera produktiviteten innebär att drivas av resultaten. Ibland hårda, men alltid rättvist Vad du investerar i din verksamhet är vad du kommer att få ut av den. Vad får du ut av din ? Maximera livslängden innebär en långvarig relation som kommer att uthärda upp och ned gångar i verksamheten. Coaching för effektivt ledarskap

6 Coaching och Mentorskap hjälper dig att bli ansluten och förbli ansluten. Det hjälper dig att vägleda och hjälpa din downline att växa Det är en tid att vara ärlig med dig själv, att vara öppen, uppriktig och ärlig mot dig själv och din tränare. Det är svårt att coacha om du inte har fått sätta sig. Coach/ Mentor Coach/ Mentor Upline Downlin e Dynamiken I Coaching och Mentorskap

7 Kom ihåg att det finns tid när du är coach/mentor och tid när du är en vän, använd denna tid med ansvar friend Dynamiken I Coachning och Mentorskap

8 Several teams have been coached on a Flera grupper har varit tränade på veckobasis under de senaste månaderna. Genom coaching processen har vi sett ett behov av att utveckla ett systematiserat och duplicerbart system och syn på coaching processen (träna tränarna). Skriv ner dina Varför Definiera dina när mål samt långdistans mål Identifiera det som hindrar din framgång Förstå var du befinner dig idag med din verksamhet Rita din organisationskarta Utveckla din 90 dagars plan Coaching för effektivt ledarskap

9 Det krävdes 300 Om du sett filmen 300, löst baserad på verkliga händelser i Grekland, ni kanske kommer ihåg att 300 spartanerna kämpade mot en miljon soldater i den persiska invasionen. De kunde göra detta inte bara på grund av deras stolthet och skicklighet i kamp, men eftersom de hade ett stark varför. I denna historiska händelse kvarstår, att om Perserna inte hade stoppats helt kort vid Thermopyle skulle de med säkerhet erövrat hela Grekland. Dessa 300-tal soldater kunde inte låta detta hända, deras VARFÖR var så stort. Ditt VARFÖR är syftet bakom dina handlingar. Ditt VARFÖR är din primära motivation Ditt VARFÖR kommer att hjälpa dig till framgång Ditt VARFÖR gör dig fokuserad Ditt VARFÖR får dig att fortsätta i goda och svåra tider What Is Your WHY? Definiera ditt Varför

10 En av nycklarna till framgång är att veta var du befinner dig och vart du vill nå Se tillbaka på dina två sista affärsperioder och din aktivitets nivå. Vilken volym hade du då? Hur många nya Associates anslöt du? Aktiverade du någon ny Associate och registrerade en Automatisk Order? Re aktiverade du en gammal Associate? Var befinner du dig idag? Denna AP? Var önskar du vara nästa AP och perioderna efter den? Förstå var du befinner dig med din verksamhet idag Betänk detta: det som du gör idag kommer att påverka dig dagar från nu. Om det arbete du gör idag är som utsäde, vilken skörd får du då om två affärsperioder från nu

11 Ny Associate – All-Star eller Preferred i sista AP Var värvare till en ny Associate sista AP Har värvat många nya Associates de sista 90 dagarna Deltaget på någon större affärs konferens de sista 30 dagarna Söker sin uplines råd och rekommendationer Har haft större utmaningar för att bygga sin verksamhet. (t.e.x fått köra mer än 10 timmar för att deltaga på möten) Utvärdera varje ben och avgör men den mest aktiva Associaten djupast i varje ben. Kallas även ”tap root” När du avgör vem som är mest aktiv, se först på deras aktiviteter, sedan deras volym Mest Aktiv kan vara den som gör någon eller fler av följande: Rita din organisationskarta

12 För att bli framgångsrik inom Nätverksmarknadsföring. Behöver du arbeta med din personliga utveckling och samtidigt din verksamhet,,med andra ord :framgång är något du attraherar genom den person du blir. Att utveckla en 90 dagars plan är den bästa vägen för att få och bibehålla fokus på det du försöker åstadkomma. För att skapa din plan, tänk på vad du vill åstadkomma inom de nästa 90 dagarna. Vad är ditt mål? Vad är resultatet? Vilken ny förmåga eller färdighet kommer du att utveckla? Vilken förmåga eller färdighet kommer du att förbättra? 90 Dagars Planen

13 Steg 1: Sätt din grupp volyms mål för de 3 följande AP Rådgör med din Upline i utvärdering av varje ben, och klargör specifika mål. Gör detta med varje ben, och sammanräkna för varje AP Inräkna alltid din grupp volym i din målsättning Steg 2: Lyft ribban (Raising the BAR) I denna sektionen gör du din överlåtelse till dig själv och din verksamhet Vad kommer du själv att göra för att uppnå dina mål Vilka aktiviteter kommer du att genomföra, och vilka nya vanor kommer du att skapa 90 Dagars Handlingsplan

14 Anslut dig, bli motiverad and lär dig hur just du kan Leva på Riktigt Nästa steg


Ladda ner ppt "HUR DU TRÄNAR DITT TEAM Coaching för effektivt ledarskap."

Liknande presentationer


Google-annonser