Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Patientenkät sommaren -13. Är du nöjd med den hjälp du har fått?

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Patientenkät sommaren -13. Är du nöjd med den hjälp du har fått?"— Presentationens avskrift:

1 Patientenkät sommaren -13

2 Är du nöjd med den hjälp du har fått?

3 Jag kan sakna djupare problemlösning hos min psykolog. Hade önskat att få lite mer hjälp utav mina mediciner. Har fått all hjälp som finns att tillgå. Det är min egen ovilja som styr att jag inte fortsätter t.ex. kurser. Medicinering är trots allt det jag tror funkar bäst just nu i mitt liv. Bra prat person, bollplank. Utvecklat mig. Fått redskap som hjälper mig vidare. Hade inte stått på benen utan Moshgan och Maria. Har gått hos läkare i väldigt många år. Flyttade över hit när ni öppnade. Fick mycket bra kontakt direkt. Att sätta upp sig på en psykolog/läkare tar en evighet, och jag har blivit omplacerad 6 ggr. Bollad mellan psykolog och läkare. Läkare fokuserar för mycket på medicinering och gör bedömning efter mycket kort tid. Privat som jag tar med min läkare. Tycker överlag att Södermottagningen är mycket bra. Känner trygghet och tillit. Tack. Har hela tiden haft ett fantastiskt stöd av Södermottagningen.

4 Är du nöjd med mottagingen som helhet?

5 Bra bemötande. Bra personal från reception till sorti. Trevligt och familjärt bemötande. Önskar att man blir kontaktad när ens läkare är sjuk. Detta är första gången i mitt 30-åriga liv jag känner mig lyssnad på. Bra personal. Kan vara svårt att få tid inom rimlig varsel. Tycker inte om era akuttider. Visst bra att man kan få träffa läkare men att prata med någon är viktigt. Ganska nöjd, trevlig personal och receptionisterna är lätt det bästa. Alltid trevligt bemötande, hjälpsamma, duktiga, lätt att få tid. Alla har varit väldigt trevliga. Alla är snälla. Nöjd med gruppen och tror och hoppas på mer läkarhjälp i augusti.

6 Hur stort upplever du ditt inflytande gällande din behandling?

7 Mycket bra de timmar inte medicinen haft sina värsta bivekningar på mig. Min läkare och jag är helt överens. Det är ju min behandling. Om jag inte går med på vad min läkare/psykolog säger så opponerar jag mig. Inte så mycket att säga till om. SSK pratar på mycket. Jag får inte lättat det jag vill ha ut. Stelt och svåra termer, skulle önska mer avslappnat språk. För det mesta väldigt mycket.

8 Hur upplever du mottagningens tillgänglighet?

9 Aldrig haft problem. Ibland kan det vara upptaget när man ringer. Min sköterska är det inga problem att nå men att få en tid till min läkare suger fett! Jag har aldrig upplevt det som ett problem.

10 Är det något du tycker vi ska ändra på? Det kunde varit lite trevligare möblerat. Tredje gången jag är här så jag passar på denna fråga. Meddela gärna om jag planeras bli omplacerad, så jag kan prata med personen i fråga. Jag vill kunna känna förtroende för min läkare. Omplacera mig helst inte mer….det är otroligt jobbigt att behöva börja om varenda gång, börja förklara ur min synvinkel varje gång. Nej, jag ger 5 på allt. Ni är fantastiska på denna mottagningen. Nej, det tycker jag inte. Bra akuttider. Möjlighet att byta terapeut, kortare kötid.

11 Fler läkare och akuttider! Mer information om alternativ t.ex. medicin. Annars är det bra . Är nöjd och tycker ni gör ett bra jobb. Större toaletter på våning 1. Endast en flygvärdinna eller en tio-åring kan navigera därinne, speciellt om man behöver hänga av sig kläder. Utöka verksamheten. Tja, jag vet inte. Som vanligt inom allt så kanske mer personal och tid behövs men jag uppfattar Södermottagningen som riktigt bra. Har ingen direkt erfarenhet av annan psykiatri men jag känner att detta är bra och proffsigt. Att lättare kunna ha t.ex. telefontid med läkare.


Ladda ner ppt "Patientenkät sommaren -13. Är du nöjd med den hjälp du har fått?"

Liknande presentationer


Google-annonser