Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Redovisning av enkäter utlämnade i dec 2012 Under en vecka i dec delades enkäter ut till de patienter som besökte mottagningen. Antalet inkomna enkäter.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Redovisning av enkäter utlämnade i dec 2012 Under en vecka i dec delades enkäter ut till de patienter som besökte mottagningen. Antalet inkomna enkäter."— Presentationens avskrift:

1 Redovisning av enkäter utlämnade i dec 2012 Under en vecka i dec delades enkäter ut till de patienter som besökte mottagningen. Antalet inkomna enkäter är 78, föregående redovisning inkom 87 svar. Vid denna redovisning anges resultatet i procent, men under varje tabell finns jämförelsetal med föregående enkät.

2

3 Vilken personalkategori har du träffat? • Läkare63 • Psykolog35 • Sjuksköterska35 • Skötare34 • Socionom13 • Arbetsterapeut6

4 Vad har du fått för hjälp? Den vanligaste hjälpen patienterna (26st) uppger är en kombination av mediciner och samtal/KBT. 10 personer har svarat medicinering som enda behandling medan 24 har svarat samtal. 13 st. har svarat gruppterapi som behandling. 16 personer uppger annan behandling eller hjälp, t ex utredning, hjälpmedel i hemmet, internetbehandling och Kultur på recept m. fl.

5 Kommentarer från patienterna: • Jag har haft ny energi! Nya tankar och idéer, vilket behövdes. • Rätt så nöjd, känns som det kan hjälpa på lång sikt, kanske inte just nu. Ville dock ha en samtalsterapi eller liknande, det var därför jag sökte från början. • Haft fyra olika läkare vilket stressar! Läkemedel sattes in direkt men fick ej någon kontakt med psykolog/KBT förrän efter fem månader. • Personalen är mycket väl bemötande. Kompetent personal. Man känner att de tar en seriöst. • Fantastisk mindfulness kurs. Läkaren var också mycket hjälpsam och förstående, psykologen likaså. • Professionellt • Bra kunskap, fantastiskt bemötande, lätt att komma i kontakt • Nöjd med ADHD-gruppen och blodtryckskollen. Ej nöjd med hjälpen av frågor. • Man fixar fram en akuttid samma dag • Ni lyssnar på mig. • Har varit nöjd hela vägen.

6 • Jag hyser ett stort förtroende för alla jag träffat. Har behandlats med respekt och integritet. • Majoriteten av personalen är mycket bra. Hade dock oturen att träffa mindre förstående personal i början. • Får hjälp varannan vecka, det tycker jag är lite för lite. • Jag tycker Björn är superbra. • NEJ! Hade en psykolog när jag började här. Efter några sessioner blev hon mammaledig då fick jag ingen ny och nu har jag väntat i 1,5 år och fortfarande inte fått någon ny. Dåligt. • Har fått all hjälp jag behöver, plus lite till. Är jättenöjd med allt här på Södermottagningen. • Mycket kompetent och professionell personal, empatisk. • Ofta bra bemötande. • Tiden bara går och går. • Har man en dålig dag kan man ringa psykologen för att prata. Lättillgänglighet. • Många upp och ner gångar men i slutändan har vi kommit in på rätt väg. • Ej några längre samtal, ofta ca 38minuter. Bra med samarbetet mellan socionom, AF och läkare.

7 Är du nöjd med mottagingen som helhet?

8 • För det mesta, föredrar en mindre praktik. • Kunde varit mindre gruppsaker, mer inriktad på mina /personens problem. • Tog bara lite tid innan det händer något. • Trevlig miljö. • En av det mesta psykologimottagningar jag har varit på. • Snabb hjälp och kunnig personal. • Det som funkar är jättebra, det som ej funkar är inte alls bra • Väl bemött. • Olika information och besked beroende på vilken läkare man träffar. • Håller ej tider. Kommentarer från patienterna:

9 • De är så trevlig och vänliga när man kommer. • Fel att man inte kan prata med läkaren direkt, utan måste gå via SSK. • Varm och empatisk miljö, all personals bemötande är positiv. • Svårt att få läkartider. • Ny doktor känns det som. • Receptionen är alltid lika trevliga. • Trevlig personal.

10 Hur stort upplever du ditt inflyttande gällande din behandling?

11 Kommentarer från patienterna: • Det bästa är att man samarbeta med sin behandlande expert hos Er! Så når man säkert ett bra resultat. • Känner mig som en spelpjäs. • Jag har haft inflyttande med min medicinering och prover. • Man får vara delaktig. • Jag hr väldigt br kontakt med min psykolog, vet inte hur det är för andra. • Borde varit 5, men jag blev utskriven när läkaren bytte arbetsplats och då fick jag ingen möjlighet att gå i öppen grupp i MF, vilket jag upplevde som en försämring av mitt tillstånd. För övrigt är jag mycket nöjd med mina kontakter och övrigt inflyttande. • Lyhörda behandlare, väldigt bra på att få en delaktig i sin behandling. • Det är mitt mående som styr vilken form utav hjälp jag har fått.

12 Hur upplever du mottagningens tillgänglighet?

13 Kommentarer från patienterna: • När man väl är patient är de enkelt, men nybesök svårt. • Snabba tider, lång tid dock för utredningen men det är förståligt. • Är man inte ”INNE” i systemet tar det lång tid, när man inte mår väl. • Dåligt med parkering • Efter förmåga jättebra. • Rent placeringsmässigt bra, tidsmässigt inte bra. • Svårt med telefonsamtal. • Jag tillhör den kategorin av patient, att jag plötsligt kan bli ”knall – psykotiskt”, kanske på natten, då det ju är endast psykakuten. • Kanon, inget att klaga på. • Svårt att få tider, dåligt att det inte finns telefontid till läkare.

14 Är det något du tycker vi ska ändra på? • Mycket bra som det är • Fystränings möjlighet mer än en gång i veckan. Kan inte delta pga. deltagande i en annan gruppbehandling. • Allt är kanon som det är, jag är mycket nöjd. • Att man ej ska betala 300 kr för att få nya recept. • Fler läkare så att man kan ändra på sin tid om man inte kan komma och inte vänta i några månader. • Sammankoppling med internettjänsten, ”vårdkontakter”. • Uppsnyggning av trapphuset var välbehövligt. • All har inte förmåga att säga till om de är missnöjda med sin kontakt. Det hade inte jag, när jag började här. • Sekretessen vid luckan är katastrofalt dåligt. Alla hör vad man säger och vem man ska till. • Ett tag var det mycket stafettläkare=olika varje gång. Mycket negativt för oss. Bättre nu. • Telefontider till läkare hade varit bra. • Mer tillgänglighet. • Komma till psykolog även om man inte helt slutat med droger. • Tätare läkarkontakt! • Större omfång av tider, lättare att få tag på sin kontaktperson, direkt uppföljning av frågor. • Att när ett sjukintyg skickas från Er till FK så skulle jag vilja ha ett eget som också kom via post. Annars är jag helt nöjd.

15 • Försöka att ha samma läkare som alltid, då detta är viktigt för oss med ADHD att ha en regelbunden och att veta vem vi besöker. Annars innebär det ångest och oro i vardagen. • Borde finnas möjlighet att få vara inskriven och gå i öppen grupp utan att man just då kanske har samtalsbehov eller läkarkontakt. • Mer personal. • Ja och Nej! Det är något som hakar upp sig mellan Södermottagningen och Apotekte, när det gäller receptlicens fortfarande struligt! Nervpressande, annars nöjd. • Flytta Severige närmre Ekvatorn!

16


Ladda ner ppt "Redovisning av enkäter utlämnade i dec 2012 Under en vecka i dec delades enkäter ut till de patienter som besökte mottagningen. Antalet inkomna enkäter."

Liknande presentationer


Google-annonser