Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

AMP Kickoff - Stockholm Werner Risberg Espen Johannesen Laeng Pär Svärd.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "AMP Kickoff - Stockholm Werner Risberg Espen Johannesen Laeng Pär Svärd."— Presentationens avskrift:

1 AMP Kickoff - Stockholm Werner Risberg Espen Johannesen Laeng Pär Svärd

2 Målsättning med Kickoff Vår commitment till er: ”Ge er möjligheter att tjäna pengar på MBS” Målsättningar dessa 2 dagar: Status Mamut och AMP Status Mamut och AMP Info om MBS 9 Info om MBS 9 Säljargumentation Säljargumentation

3 Agenda Dag 1 AMP-Status AMP-Status Mamut Status Mamut Status Winning deal Winning deal Paketering o priser MBS 9 Paketering o priser MBS 9 Demonstration av SE-funkt. Demonstration av SE-funkt. Demonstration av CRM Demonstration av CRM Middag på Lydmar Middag på Lydmar

4 Agenda Dag 2 Demonstration av e-handel Demonstration av e-handel Demonstration av logistik Demonstration av logistik Demonstration av order/faktura Demonstration av order/faktura Säljargumentation grupparbete Säljargumentation grupparbete Summering/frågor Summering/frågor

5 AMP Status FF-Utveckling FF-Utveckling Eficaz Affärsutveckling Eficaz Affärsutveckling Comvena Comvena MHAB MHAB Ason & Co Ason & Co 4Systems 4Systems Nestil Kontorsservice Nestil Kontorsservice

6 AMP-Status Omsättning TSEK

7 Effektiv säljprocess BEHOVSTRUKTURPROCESS A-leadB-leadC-lead Hur kartlägga? - Behovanalys - Öppna frågor - Stängda frågor -Nya prospekt -Existerande prospekt -Existerande kunder -Administration-Styrning-Kontroll

8 Effektiv sälprocess Behovsanalys Behovsanalys Kartlägg alltid om kunden är ett A, B eller Kartlägg alltid om kunden är ett A, B ellerC-lead Ställ krav på att kunden fyller i behovsanalysen Ställ krav på att kunden fyller i behovsanalysen Komplettera alltid behovsanalysen med öppna/slutna frågor Komplettera alltid behovsanalysen med öppna/slutna frågor Om inte kunden returnerar behovsanalysen avtalar vi en telefontid med kunden och fyller ut denna med kunden Om inte kunden returnerar behovsanalysen avtalar vi en telefontid med kunden och fyller ut denna med kunden

9 Effektiv säljprocess Kriterier för A-lead Kriterier för A-lead Kunden kommer att ett beslut inom några veckors tid Kunden kommer att ett beslut inom några veckors tid Kunden har fyllt ut behovsanalysen och du har fått accept på att MBS är ett godtyckligt alternativ genom kompletterande frågeställning Kunden har fyllt ut behovsanalysen och du har fått accept på att MBS är ett godtyckligt alternativ genom kompletterande frågeställning Kunden har förstått och accepterat prisbilden Kunden har förstått och accepterat prisbilden Tid & plats för demonstration är inbokat Tid & plats för demonstration är inbokat

10 Effektiv säljprocess Kriterier för B-lead Kriterier för B-lead Kunden kommer att investera inom några månader Kunden kommer att investera inom några månader Kunden har fyllt ut behovsanalysen och du har fått accept på att MBS är ett godtyckligt alternativ genom kompletterande frågeställning Kunden har fyllt ut behovsanalysen och du har fått accept på att MBS är ett godtyckligt alternativ genom kompletterande frågeställning Kunden har förstått och accepterat prisbilden Kunden har förstått och accepterat prisbilden Kunden har accepterat ditt förslag till framdriftsplan Kunden har accepterat ditt förslag till framdriftsplan Du har alltid en avtalad aktivitet inbokad på kunden med några månaders framförhållning. Du har alltid en avtalad aktivitet inbokad på kunden med några månaders framförhållning.

11 Effektiv säljprocess Kriterier för C-lead Kriterier för C-lead Kunden har funderingar på att göra något så småningom. Kunden har funderingar på att göra något så småningom. Kunden har inte ge någon tidpunkt för systembyte Kunden har inte ge någon tidpunkt för systembyte Kunden är osäker på behovet Kunden är osäker på behovet Kunden kommer inte att göra något det kommande 6 månaderna Kunden kommer inte att göra något det kommande 6 månaderna

12 Effektiv säljprocess Strukturering Strukturering Jobba kontinuerligt med leadsgenerering Jobba kontinuerligt med leadsgenerering Planera uppföljningsarbetet med existerande leads. Planera uppföljningsarbetet med existerande leads. Sätt av tid för uppföljning av existerande kunder Sätt av tid för uppföljning av existerande kunder Planera aktiviteter för kommande kvartal Planera aktiviteter för kommande kvartal Resultat Resultat Ökad kundstock av prospects Ökad kundstock av prospects Effektivare uppföljning mot prospects Effektivare uppföljning mot prospects Ökad merförsäljning av SW, HW och konsulting Ökad merförsäljning av SW, HW och konsulting Bättre samordning med HQ Bättre samordning med HQ

13 Effektiv säljprocess Processtyrning Processtyrning Process som leder dig och kunden fram till ett beslut om MBS Process som leder dig och kunden fram till ett beslut om MBS Vi bidrar till en kort och effektiv utvärderingstid Vi bidrar till en kort och effektiv utvärderingstid Föreslå alltid en handlingsplan för hur utvärderingen/samarbetet skall gå till Föreslå alltid en handlingsplan för hur utvärderingen/samarbetet skall gå till Sälj in er själv som konsult redan vid första kontakten Sälj in er själv som konsult redan vid första kontakten Var ärlig mot dig själv och kundens önskemål Var ärlig mot dig själv och kundens önskemål Vi tar kunden i handen och sörjer för en trygg och säker utvärderingsprocess Vi tar kunden i handen och sörjer för en trygg och säker utvärderingsprocess

14 Summering Effektiv säljprocess Effektiv säljprocess Status AMP Status AMP Status Mamut ASA Status Mamut ASA AMP NO AMP NO Paketering och prissättning Paketering och prissättning Ny funktionalitet MBS 9 Ny funktionalitet MBS 9 Säljargumentation MBS 9 Säljargumentation MBS 9

15 Lycka till i Q4!


Ladda ner ppt "AMP Kickoff - Stockholm Werner Risberg Espen Johannesen Laeng Pär Svärd."

Liknande presentationer


Google-annonser