Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Inloggning Mobil Administration Finns på www.telia.se •Ange ditt användarnamn och PIN-kod. Klicka på OK. Ett SMS skickas till din mobil.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Inloggning Mobil Administration Finns på www.telia.se •Ange ditt användarnamn och PIN-kod. Klicka på OK. Ett SMS skickas till din mobil."— Presentationens avskrift:

1

2 Inloggning Mobil Administration Finns på •Ange ditt användarnamn och PIN-kod. Klicka på OK. Ett SMS skickas till din mobil.

3 Inloggning Ange ditt lösenord som du fått skickat till din mobil. Varje gång du loggar in får du ett nytt lösenord.

4 Första sidan efter inloggning Första sidan efter att du loggat in. Välj det avtal du vill administrera. Du kan här söka fram det mobilnummer som du vill administrera. Här kan du kontaka oss.

5 Valt avtal Sidan som visas när du valt ett avtal. Här visas information om avtalet. Du kan söka fram de mobilnummer som ligger under t ex ett organisationsnummer. Här kan man se statistik över den trafik som generats de senaste 4 månaderna. För att få tillgång till detta så måste abonnemangsformen kunna ha tjänsten Varning Onormal Trafik (ex telematik och connect).

6 Här ser man den statistik som genererats de senaste 4 månaderna. För att få tillgång till detta så måste abonnemangsformen kunna ha tjänsten Varning Onormal Trafik (ex telematik och connect).

7 När du klickat på ett mobilnummer visasas den här sidan Abonnemanget Om du vill byta abonnemangsform gör du det här. Klicka på knappen och du kommer till en ny sida.

8 Byt abonnemangsform Här visas vilka abonnemangsformer du kan byta till. Vilka det är styrs av det avtal som är tecknat.

9 Abonnemanget När du har klickat på ett mobilnummer visas den här sidan. Här kan du stänga SIM-kort för utgående trafik. Om mobiltelefonen är förlorad kan du samtidigt som du stänger, beställa ett nytt SIM- kort. Om du har stängt SIM-kortet kan du också öppna det här. Det står då ”Öppna” på knappen.

10 Stäng SIM-kort När du har klickat på ”Stäng” kommer du till den här sidan. Du kan även samtidigt göra ett kortbyte här. Efter att du klickat på ”Utför” får du upp denna bild. Här måste du klicka på OK för att bekräfta beställningen

11 Om mobiltelefonen är förlorad kan du samtidigt som du stänger, beställa ett nytt SIM-kort. För att bekräfta stängningen måste du klicka OK på det meddelande som kommer upp sedan du klickat på Utför.

12 Abonnemanget Här kan du beställa ett nytt SIM-kort. Ändra användaradressen gör du här. Här kan du se information om din terminal Här kan du avsluta ditt abonnemang Visa uppföljning på ditt abonnemang här

13 Den här sidan visas när du har klickat för att ändra användaradressen Användaradressen Ändra uppgifterna och klicka på knappen ”Ändra”

14 Här kan du se information om din terminal.

15 Terminalinformation På den här sidan kan du se information om terminalen. Klicka på ”historik” och du får reda på vilka terminaler ditt abonnemang har haft.

16 Efter att klickat på ”Avsluta” ditt abonnemang så får du denna information. Avsluta abonnemang

17 Du får en fråga om du vill ha brevutskick. Vill du ha det klicka på ”OK” Om du inte vill ha det klicka på ”Avbryt/Cancel”

18 Uppföljning abonnemang Här kan man se statistik över den trafik som generats de senaste 4 månaderna. För att få tillgång till detta så måste abonnemangsformen kunna ha tjänsten Varning Onormal Trafik ( ex telematik och connect). Det räcker att ett abonnemang under Ert avtal har möjlighet att kunna ha denna tjänst för att du får upp denna ruta. Du får dock inte upp någon information om abonnemanget inte har tillgång till tjänsten

19 Saldo Här visas saldor som finns på det valda abonnemanget Här visas datum för den senaste fakturan och för nästa faktura. Har abonnemanget ”Fakturadelning” visas saldot för de privata samtalen och tjänstesamtal separat. Har abonnemanget GPRS Online visas även saldo för den tjänsten. Man kan även se statistik på föregående månader.

20 Tjänster Här ser du vilka tjänster som finns på abonnemanget. Du kan beställa och avbeställa tjänster. Här kan du beställa tjänsten ”Fakturadelning/Samtalsgruppering”, klicka på knappen ”Beställ” Har du redan tjänsten ändras knappen till ”Ändra”

21 Fakturadelning/Samtalsgruppering När du har klickat i rutan ”Fakturadelning/Samtals- gruppering” visas den här sidan. Välja vart den privata fakturan ska gå. Vill du ändra adressen klicka på ”Ändra”. En ny sida visas, där du kan ändra uppgifterna. Går endast att ändra användaradressen

22 •För att öppna abonnemang måste du klicka på fliken ”Öppna Abonnemang” •Här väljer du organisationsnummer och vilket kund nummer du vill öppna abonnemanget på. •Välj det sätt du vill söka mobilnummer på t ex reserverade nummer. •Här väljer du vilket mobilnummer och abonnemangsform abonnemanget ska ha. •Fyll i användaruppgifterna och klicka på ”Öppna”, eller du kan använda dig av en profil som du skapat med användaradresser

23 Här har vi använts oss av en profil som vi har skapat för att slippa skriva in adresserna varje gång. För att skapa en profil, klicka på knappen ”Profil”

24 Fyll i det namn du vill att du profil ska heta. Du kan även bocka i ”Slumpvis nr”. Du kommer då att få ett slumpvis nummer varje gång du öppnar ett abonnemang. Du kan även tala om vilken abonnemangsform du vill alltid ska öppnas. Om du inte vill ha detta så markerar du inget av dessa val. Fyll i användaruppgifter och klicka på ”Spara”.

25 •Klicka på fliken ”Faktura” för att komma till sidan där du kan flytta abonnemang mellan fakturagrupper. •Här väljer du den fakturagrupp du vill flytta något abonnemang från. •En lista visas med de som ligger under den fakturagrupp. För att kunna flytta från en fakturagrupp till en annan måste fakturagrupperna ligga under samma kundnummer. •Välj den fakturagrupp du vill flytta något abonnemang till. • Klicka på mobilnumret du vill flytta och klicka på knappen ”Flytta”. För att ändra fakturaadress klickar du på ”Ändra Adress”

26 Om du klickat på ”Ändra adress” kommer du till denna bild där du ändrar fakturaadressen. Uppmärksamma att du kommer att ändra adress för alla som ligger under fakturagruppen.

27 • För att få hjälp och vägledning klicka i rutan vid ”Aktivera hjälp”. • Röda frågetecken visas. För över markören på frågetecknet och en ruta med information visas.

28 • Du har möjlighet att ta ut rapporter på de abonnemang som finns under avtalet. Klicka på knappen ”Rapport”. Du kommer då till en ny sida.

29 Här skapar du den rapport som du vill ta ut. Markera om det ska vara en rapport på de mobilnummer som visas i listan till vänster eller på hela avtalet. Välj vilken information du vill ha med i rapporten. Här väljer du i vilket program du vill ha rapporten i.

30


Ladda ner ppt "Inloggning Mobil Administration Finns på www.telia.se •Ange ditt användarnamn och PIN-kod. Klicka på OK. Ett SMS skickas till din mobil."

Liknande presentationer


Google-annonser