Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Med inriktning på Stresshantering och mental träning www.carmarerihalsan.se Hälsoprogram 10 veckor.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Med inriktning på Stresshantering och mental träning www.carmarerihalsan.se Hälsoprogram 10 veckor."— Presentationens avskrift:

1

2 Med inriktning på Stresshantering och mental träning Hälsoprogram 10 veckor

3 Vecka 1 Presentation av stresshantering/ mentalträning  Vad är stress?  Meditation  Kognitiva triangeln

4 TankeKänslaBeteende Kognitiva triangeln Våra tankar påverkar våra känslor som i sin tur påverkar vårt beteende.

5 Vecka 2 Självbild och självförtroende  Självförtroende  Självkänsla  Må bra solen

6 Må bra solen! Vad får dig att må bra? Öka på det som får dig att må bra och minska på / ta bort det som du inte mår bra av.

7 Vecka 3 Du är älskad – älska dig själv  Jag är OK – Du är OK  OK hagen  Meditationen – ”Du är älskad”  Pausmassage

8 Vecka 4 Bli din egen livscoach  Dysfunktionella tankemönster  Bli din egen chef  Pausgympa

9 Dysfunktionella tankemönster Dysfunktionella tankar: •Selektivt tänkande •Mentalt filter •Över generalisering •Förhastade slutsatser •Etikettering •Personalisering •Katastroftänkande Automatiska tankar •De tankar som kommer utan att vi hinner ”tänka efter”

10 Vecka 5 Säg NEJ! Säg JA till livet!  Personligheter  Pådrivare  Yoga övning

11 Personligheter Blå - Hav Grön - Äng Röd - Eld Gul – Sol

12 Pådrivare Var perfekt!Var till lags!Ansträng dig! Var stark!Skynda på!

13 Vecka 6 Mat ska vara gott– näringslära  Kolhydrater  Proteiner  Fetter  Blodsocker  Insulinproduktion

14 Vecka 7 Motion – en kul grej  Varför ska vi röra på oss?  Avspänningsövning  SMART-plan  Qigong

15 Vecka 8 Ta kontroll över stressen  En kärleksaffär knackar på din dörr.  Kontrakt skapande  En vandring i förundran.

16 Kontrakt  Vad är målet med din förändring  Hur ska resultatet av din förändring se ut?  På vilket sätt är förändringen positiv för dig?  Vilka konsekvenser medför förändringen?  Hur vet du att målet är nått?  Vad ska du göra för att nå målet? Hur lång tid kommer det att ta att nå målet?

17 Vecka 9 Lev här och nu/mindfulness  Att leva här och nu  Andningsankaret  Kroppscanning  Meditation kring ett blad

18 Vecka 10 Framtiden  Målbilder  Tidsplaner  Möt ditt framtids jag  Uppmuntranskarusellen  Ta bort stödhjulen

19 Litteraturlista: Många böcker är det…..

20 Litteraturlista:  Angelöw Bosse (1994) Träna mentalt och förbättra ditt liv Natur och Kultur!  Björklund Lars (2010) Dagboken med kyrkoalmanacka Verbum förlag AB  D. Effert Stephen (1999)Mentalträning öka din kreativitet och effektivitet Damm förlag  Ingvar Martin, Eldh Gunilla (2010) Hjärnkoll på vikten Natur och Kultur  le Grand Ask Desirée (2005) Vision och passion mot framgång! Hälsoakademin Europa AB  le Grand Ask Desirée (2008) Kommunikation och motivation i möten och samtal Hälsoakademin Europa AB  Lönnebo Martin (1995) Betraktelser o böner Skellefteå Artos bokförlag  Nord Heléne i samarbete med Andersson Dan (2005) Livs Coaching När du vill uppleva hela din livspotential Hälsoakademin Europa AB  Nord Heléne (2005) Skapa en kärleksaffär till livet Hälsoakademin Europa AB  Nord Heléne & Björnholm Cecilia (2007) Kognitiv metod med mindfulness Hälsoakademin Europa AB  Olsson Stefan & Frödin Marcus (2008) Må bra under tiden du lyckas Universe Imagine  Palm Astrid (1994) Kognitivt förhållningssätt Natur o kultur!  Pihl Emma(2009) Let go! Forum  Schenström Ola Höj din livskvalitet – lev i nuet mfc  Stahre Lisbeth (2005) Gå ner i vikt med kognitiv beteendeterapi Stockholm Viva förlag  Thich Nhat Hanh (2010)Mindfulness, ögonblickens under. Lund & Co!  Törnblom Mia (2005) Självkänsla nu! Stockholm Forum AB

21 Tack för att du lyssnat!

22 Välkommen till Eskilsgatan 23, Eskilstuna


Ladda ner ppt "Med inriktning på Stresshantering och mental träning www.carmarerihalsan.se Hälsoprogram 10 veckor."

Liknande presentationer


Google-annonser