Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
1
Turism kap 9 Service Att arbeta med service Funktionell service
Personlig service Några tumregler för hur man skapar god kundservice Vem är kunden? Betydelsen av god kundservice Vid kundreklamationer Om kunden är besvärlig
2
Vad är god service Välj ut de 3 viktigaste punkterna på sid 151
3
Har kunden alltid rätt? Sid 152. Diskutera punkterna
4
Funktionell service Funktionell service ✓ är självklar för kunden
✓ är organiserad ✓ kostar pengar att åstadkomma ✓ är materiell ✓ saknas om den uteblir Exempel på funktionell service w Det finns hårtork på hotellrummet w Maten serveras på varma tallrikar w Taxi följer gällande trafikregler w Gratis kartor i turistbyrån
5
Reklamationer Sid 154 Hur hanterar du reklamtationer?
6
Kunskapsområden som ska redovisas muntligt i grupp.
Vad menas med: god service De första och sista sekunderna Hur hanterar du en reklamation Egenskaper och kunskaper Regler Kulturer
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.