Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Välkommen till Live Meeting ”Så får du ut mer av ditt Partnerskap” Vi startar kl. 9:00 / 14:00 Presentationen är ca 30 min, därefter frågestund. I nedre.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Välkommen till Live Meeting ”Så får du ut mer av ditt Partnerskap” Vi startar kl. 9:00 / 14:00 Presentationen är ca 30 min, därefter frågestund. I nedre."— Presentationens avskrift:

1 Välkommen till Live Meeting ”Så får du ut mer av ditt Partnerskap” Vi startar kl. 9:00 / 14:00 Presentationen är ca 30 min, därefter frågestund. I nedre delen kan ni skriva frågor till oss Första delen av konferensen kommer att vara envägskommunikation – vi stänger då av alla deltagares telefonmikrofoner. Välkomna! Anna och Malin

2 Agenda  Fler affärer tillsammans genom Marknadsbyrån  Microsoft Club  Microsoft hjälper dig att skapa nya affärsmöjligheter med Solution Profiler  Kommande aktiviteter under vår/sommar/höst 07  Frågestund

3 MARKNADSBYRÅN Stöd från Microsoft till dina egna marknadsaktiviteter

4 OLIKA SLAGS MARKNADSAKTIVITETER Microsoft Annonskampanjer Stora evenemang TV-reklam Microsoft + Partner Kundseminarier Telemarketing-aktivitet Mässor Partner Frukostseminarier Kundbesök Marknadsprospektering

5 MARKNADSBYRÅN  Webb-plats fylld med information  Telefon/mail-support alla dagar  Samlingsplats för att ansöka om ekonomiskt stöd, talare och mycket annat.

6 AKTIVITETER  KUNDSEMINARIE – Gratis talare – Ekonomiskt stöd 5000kr  KUNDSEMINARIE MED UPPFÖLJNING – Ekonomiskt stöd 1500kr och gratis talare – Ekonomiskt stöd 6500kr  BESÖKSBOKNING VIA TELEMARKETING – Ekonomiskt stöd 5000kr

7 AffärsplanMarknadplanAktivitetsplan 1

8 AffärsplanMarknadplanAktivitetsplan Titta på Marknadsbyrån Väljer aktivitet Ansöker om stöd 1 2

9 AffärsplanMarknadplanAktivitetsplan Titta på Marknadsbyrån Väljer aktivitet Ansöker om stöd Godkännande & Bekräftelse Genomför aktivitet Rapporterar resultat Ekonomiskt stöd utbetalas 1 2 3

10 AKTUALITETER  IT för tillväxt  Kampanj för kunder med 10-100 anställda och minst 1 miljon kr i omsättning  Microsoft gör marknadsbearbetning och PR  Partner gör kundbesök med ”effektivitetstester”  Läs mer och anmäl dig: http://www.microsoft.com/sverige/partner/market/marknadskampanjer/it4growth.mspx http://www.microsoft.com/sverige/partner/market/marknadskampanjer/it4growth.mspx  Mobilitet  Nytt presentationsmaterial  Stöd för kundseminarier, TM, mm.  Office, Vista och Exchange  Nytt material  Stöd för kundseminarier, TM, mm.

11 HÄR FINNS VI!  www.microsoft.se/marknadsbyran www.microsoft.se/marknadsbyran  byran@microsoft.com byran@microsoft.com Ring oss för vägledning! Telefonnummer 08- 752 2700

12 IT för tillväxt Volymlicenskampanj 2007

13 Bakgrund I januari 2007 genomfördes en Temoundersökning av företag 10-50 anställda som visar att IT är en nyckelfaktor för tillväxt. Den visar att företag som investerat i IT är effektivare, har anställt fler personer och uppger att företaget fått ökad omsättning med hjälp av förenklade processer och effektivare arbetssätt än företag som inte investerat.

14 Pressklipp

15 Syfte Att hjälpa företag 10-100 anställda att ta steget att bli mer effektiva och investera i IT som affärsstöd För att nå detta erbjuder Microsoft via våra partners ”Effektivitetstester”. Det innebär att en konsult från en partner till oss gör en kostnadsfri utvärdering utifrån en 6-stegsmodell av företaget. Utifrån analysen får kunden hjälp att göra de investeringar som behövs. Målet är nöjdare kunder som har en lösning de kan växa med Fokus på Open Value Subscribtion (OVS) avtal där man prenumererar på licenserna över 3 år.

16 Effektivitetstest Är en modell som konsulten går igenom med kunden Hantering av dokument / processer Samarbete/delad information Arbeta mobilt Säkerhet Effektiva möten

17 Utbildning För att säkerställa kvalitén behöver alla deltagande konsulter genomgå en Technet TV utbildning som finns på marknadsbyrån från 20 februari. Flera tillfällen att fräscha upp sina kunskaper om Volymlicensiering via Live Meeting: www.microsoft.se/utbildningswebben (se LiveMeetings för partners) www.microsoft.se/utbildningswebben (se LiveMeetings för partners)www.microsoft.se/utbildningswebben Onsdag 14 mars 9.00 – 10.00 Fredag 16 mars 11.30 – 12.30 Tisdag 20 mars 9.00 – 10.00

18 Call to Action Anmäl dig på Marknadsbyrån Genomför utbildning av samtliga som skall göra effektivitetstester, finns på marknadsbyrån Genomföra och återrapportera testerna Ev TM på egen kundbas Länk till kampanjen på Marknadsbyrån http://www.microsoft.com/sverige/partner/market/marknadskampanjer/it4growth.mspx Länk till kampanjen på publik website http://www.microsoft.com/sverige/smb/itforgrowth/effektivitetstest.mspx

19 Agenda  Fler affärer tillsammans genom Marknadsbyrån  Microsoft Club  Microsoft hjälper dig att skapa nya affärsmöjligheter med Solution Profiler  Kommande aktiviteter under vår/sommar/höst 07  Frågestund

20 Microsoft Club 2.0 Ett medlemskap att dra nytta av – bli belönad för dina köp!

21 21 MS Club 2.0 Under sista halvåret av 2006 har svenska partners tillsammans samlat ihop ca 5 miljoner SEK! Vad är Microsoft Club?

22 22 MS Club 2.0 Hur belönar MS Club dig? Ett fast belopp (€) per produkt- och licenstyp samlas i två olika fonder. 1.Pengafond 2.Marknadsfond När samlar man MS Club pengar? Man samlar i de ovanstående fonderna under 6 månder. Perioderna baseras på Microsofts fiskala år. Summan i de båda fonderna redovisas på klubbsidan och uppdateras månadsvis.

23 23 När kan man använda pengarna/fonderna? Efter avslutad insamlingsperiod påbörjas användningsperioden och de insamlande pengarna kan utnyttjas. Användningsperioden är även den ca 6 månader. När användningsperioden är slut kan man inte längre utnyttja pengarna!! OBS – INGA pengar utbetalas automatiskt utan man måste själv göra anspråk på dem!! MS Club 2.0

24 24 MS Club 2.0 Hur gör man anspråk på fonderna?  Pengafond Besök klubbsidan www.microsoft.com/microsoftclub, klicka på ”Claim” och vidare till ”Claim Cash Reabte” och gör er ansökan.www.microsoft.com/microsoftclub Observera att inga pengar utbetalas till personliga bankkonton utan enbart till ert företags bankkonto. För att pengarna ska utbetalas samma månad som ansökan görs måste den inkomma MS Club senast den 14:e dagen samma månad.

25 25  Marknadsfond  Genomför först din marknadsaktivitet.  Det är endast kostnaden från den leverantör som används vid aktiviteten/utbildning som går att claima.  Besök www.microsoft.com/microsoftclub och fyll i en ”Claim Activity Form” som finns under rubriken ”Claims” och därefter ”Claim Marketing Funds”.www.microsoft.com/microsoftclub  Skicka in begärda dokument som styrker din aktivitet till Microsoft AB.  För att pengarna ska utbetalas samma månad som ansökan görs måste den inkomma Microsoft AB senast den 5:e dagen samma månad.  Hur utnyttjar du marknadsfonden på bästa sätt? Besök www.microsoft.se/marknadsbyran/microsoftclubwww.microsoft.se/marknadsbyran/microsoftclub MS Club 2.0

26 26 Vem kan bli medlem? Registrerad medlem i Microsoft Partner Program Återförsäljare eller systembyggare Gör sina inköp via Microsofts auktoriserade distributörer Hur blir man medlem? Besök www.microsoft.com/microsoftclubwww.microsoft.com/microsoftclub Klicka på ”Register now” Registrera ditt företag Du får ett välkomstmail Komplettera dina företagsuppgifter Grattis - du är nu medlem och kan dra nytta av MS Club! MS Club 2.0

27 27 Några länkar www.microsoft.com/microsoftclubwww.microsoft.com/microsoftclub - den officiella MS Club sidan. Här loggar man in till sin privata klubbsida, får status på insamlade fonder, gör anspråk på sina fonder osv. www.microsoft.se/microsoftclubwww.microsoft.se/microsoftclub - svensk informationssida om MS Club. www.microsoft.se/marknadsbyran/microsoftclubwww.microsoft.se/marknadsbyran/microsoftclub - detaljerad information om marknadsfonden. MS Club 2.0

28 Agenda  Fler affärer tillsammans genom Marknadsbyrån  Microsoft Club  Microsoft hjälper dig att skapa nya affärsmöjligheter med Solution Profiler  Kommande aktiviteter under vår/sommar/höst 07  Frågestund

29 Partner Solution Profiler Solution Profiler Marknadsför ditt företags lösning!

30

31 Partner Solution Profiler Databas med partnerlösningar Ersätter successivt befintlig databas på Executive Circle Solution Profiler har en fräschare layout med fler funktioner och når ut till fler besökare eftersom den - via Solution Finder - är kopplat till alla kanaler där potentiella kunder söker efter partnerlösningar.

32 Partner Solution Profiler Har ditt företag tagit fram en lösning på Microsofts plattform? Utnyttja då den enastående möjligheten att marknadsföra er lösning och samtidigt komma i kontakt med andra partner. Publicera er lösning i nya verktyget Solution Profiler.

33 Partner Channel Builder Öppna dörren till nya, spännande samarbeten! Publicerar du lösningen i Solution Profiler blir ditt företag automatisk synligt i Channel Builder. I Channel Builder kan du nätverka och knyta affärskontakter med andra partner och vässa ditt företags erbjudande gentemot kund.

34 Solution Finder https://solutionfinder.microsoft.com

35 www.microsoft.se/partner Publicera partnerlösning

36 Solution Profiler www.microsoft.se/solutionprofiler Partner Channel Builder www.microsoft.se/solutionprofiler Solution Finder https://solutionfinder.microsoft.com Här kan du även ladda ner tips till hur man publicerar en framgångsrik lösning!

37 Agenda  Fler affärer tillsammans genom Marknadsbyrån  Microsoft Club  Microsoft hjälper dig att skapa nya affärsmöjligheter med Solution Profiler  Kommande aktiviteter under vår/sommar/höst 07  Frågestund

38 Business Academy MSPP tour Sommarkollot Worldwide Partner Conference Partner Summit – 6 september 2007 Microsofts kommande evenemang

39 Microsoft Business Academy Årslångt program för kompetensutveckling inom försäljning och marknadsföring Årslångt program för kompetensutveckling inom försäljning och marknadsföring Kick Off 15 mars i Kista Kick Off 15 mars i Kista

40 Microsoft Business Academy Talare Talare – Meg Tiveus – Pär Lager – Mats Wallin – Gunilla Bergh – Johan Bygge Anmälan: www.microsoft.se/businessacademy Anmälan: www.microsoft.se/businessacademy www.microsoft.se/businessacademy

41 MSPP Tour – mars/april 2007 5 orter och 5 olika spår: 5 orter och 5 olika spår: – Server&Security – Business Intelligence, samarbete & informationshantering samt CRM – Systembyggare – Dynamics NAV – Dynamics AX

42 MSPP Tour – mars/april 2007 www.microsoft.se/mspptour www.microsoft.se/mspptour www.microsoft.se/mspptour

43 Sommarkollot 2007 4 tillfällen – tisdagar till torsdagar – 26-28 juni, 3-5 juli, 14-16 aug, 21-23 aug Microsofts lokaler Både interna och externa talare Både för kund och för partner Heta ämnen Kostnadsfritt Seminarier och även workshops med total ca 60 dragningar! 5:e året vi kör - väldigt uppskattat För mer information – kontakta Sara Persson på tel 08/752 56 00

44 Worldwide Partner Conference Denver 10-12 juli, 2007 Välkommen att medverka på Microsoft största partnerkonferens! ”Delta i diskussioner med högt tak, ställ frågor, nätverka och träffa nya affärskontakter” Varje dag har ett eget tema! Fler än 150 hands-on lab Ett tiotal anföranden från medlemmar i Microsofts ledningsgrupp Mer än 7000 partner från hela världen deltar Ca 100 medlemmar i den svenska delegationen ”Svensk-aktiviteter” såsom sight-seeing, middag mm

45

46 1 mars – 6 april – nominera din bästa lösing till MSPP Award Registrera din lösning först i Solution Profiler – www.microsoft.se/solutionprofiler Nominera sedan din lösning via den Officiella målsidan – länk på nästa sida 18 april – registering öppnar $500 rabatt på avgift – erbjudande till föregående års deltagare OBS – erbjudandet ovan gäller enbart mellan 18 april – 2 maj! Nyhet – bokning av hotell sker i samband med registrering till konferensen För Svenska partner finns hotellrum blockade på Marriott hotell mellan 18 april – 2 maj. Efter 2 maj finns inga platsgarantier – så först till kvarn! Juni – förmöte/uppvärmning Möjlighet att nätverka med andra deltagare Hur anmäler jag mig?

47 Svensk målsida om WWPC www.microsoft.se/wwpc Officiell målsida om WWPC www.microsoft.com/partner/events/wwpartnerconference Frågor? Kontakta Partnerservice på 08/752 27 00 alt swemps@microsoft.com Var hittar jag mer information?

48  11 april kl 9-9.45 samt 14-14.45  9 maj kl 9-9.45 samt 14-14.45 Fler LiveMeeting tillfällen! Anmälan via www.microsoft.se/utbildningswebben

49  Frågor om dagens innehåll?  Saknar ni något innehåll? Frågestund Dagens presentation kommer att finnas tillgänglig på partnerwebben för nedladdning from imorgon. Ett e-mail med mer information kommer skickas ut till alla er som deltagit!

50 Länkar och kontaktinformation Marknadsbyrån –  www.microsoft.se/marknadsbyran  byran@microsoft.se alt 08/752 27 00 Microsoft Club –  www.microsoft.com/microsoftclub alt. www.microsoft.se/microsoftclub  www.microsoft.se/marknadsbyran/microsoftclub  v-anelia@microsoft.com alt 08/752 56 00 Solution Profiler – www.microsoft.se/solutionprofiler Business Academy – www.microsoft.se/businessacademy MSPP Tour – www.microsoft.se/mspptour Sommarkollot – www.microsoft.se/utbildningswebben WWPC – www.microsoft.se/wwpc

51 Tack för idag! Anna & Malin Om ni vill lyssna igen går det bra att ladda ner detta LiveMeeting på www.microsoft.se/utbildningswebben


Ladda ner ppt "Välkommen till Live Meeting ”Så får du ut mer av ditt Partnerskap” Vi startar kl. 9:00 / 14:00 Presentationen är ca 30 min, därefter frågestund. I nedre."

Liknande presentationer


Google-annonser