Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
1
Verksamhetsplan 2015
5
Inre och yttre strategiarbete
Framtidsutredning Demokratiutredning Strategisk Plan Organisationsutredning 2010 Strategisk Plan Svensk Simidrott Varumärke
6
Träning och tävling Simning Konstsim Simhopp Öppet Vatten Vattenpolo Tillhöra en av de 10 främsta nationerna i simning och simhopp Stödja och säkerställa att vår elit och kommande stjärnor ges möjligheter till bra utveckling Öka antalet licensierade simidrottare och verka för bra träningsmöjligheter
7
Träning och tävling Simning
NEC Talangutvecklingsprogram European Games European Youth Olympics NUM Junior-VM NJM Utmanarprogrammet Landslag och mästerskap VM, Kazan Universiaden, Sydkorea EM- och OS-kval 1 Implementering Simlinjen
9
Träning och tävling Simhopp
Elithelger Utmanar- och Talangprogram, 2 Breddläger Landslag och mästerskap Implementering av tränarlicensen VM i Kazan, EM i Rostock, EJM i Moskva, EG i Baku 7-nationers för ungdom i Stockholm
10
Träning och tävling Vattenpolo
Fortsatt expandering av Poolkampen Serieutveckling Utvecklingstrappa för vattenpolo SM i Beach-Vattenpolo under SM-veckan
11
Träning och tävling Konstsim
Utvecklingstrappa med plan för aktivas utveckling Breddning med fler föreningar och aktiva Lägerverksamhet på alla nivåer Utveckla aktiva för framtida framgångar Utveckla tränare och domare mot kommande krav Anpassa tävlingssäsongen internationellt
12
Träning och tävling Öppet Vatten
Samarbete Vansbro, HEAD, Coca-Cola, E.ON HEAD Open Water Trophy Arrangemangsutveckling Utveckling av portal för Öppet Vatten SM- tävlingar under SM-veckan Sammandragningar för framtida elit
13
Träning och tävling Masters
Föreningsutveckling Öka kvalitén inom vuxenverksamhet Utveckla en simlinje för vuxna Träning och Tävling Öka antalet aktiva/registrerade masterssimmare Öka intresset för internationella masterstävlingar Arrangemang Öka antalet masterstävlingar
14
Simkunnighet Svenska Simförbundet ska vara den ledande aktören
när det gäller simkunnighet Föreningarnas verksamhet är huvudfokus: Simlinjen Svenska Simförbundet i skolan: Skolsimmet, Bästa tvåan, trean, fyran Stärka kopplingen mellan simkunnighet och simmärken Simkunnighet för vuxna: Simkunnighet hela livet Opinionsbildning kring vikten av simkunnighet: Vattenprovet Gul & Blå
15
Simkunnighet Vattenprovsaktiviteter i samarbete med E.ON
Genomföra Swim och Hope i samarbete med Barncancerfonden Simlinjen Bästa 2, 3, 4:an Simkunnighetsprojektet ”Simkunnighetens ABC” tillsammans med Coca-Cola
16
Varumärket Svensk Simidrott
17
Förenings- & Distriktsutveckling
Tydliggöra rollfördelning och kommunikation Svensk Simidrott – distrikten Stärka distriktens kontakt med föreningarna Klubbvägledning inom distriktet Simidrottskola Ta fram ett nytt koncept för att ta tillvara på mångfalden inom Svensk Simidrott Idrottslyftet Fria ansökningar Integration och mångfald Starta upp ny verksamhet Samarbete mellan simidrotterna Nya tränings- &tävlingsformer Fasta ansökningar Utbildningsstöd
18
Anläggningar Fler anläggningar för motion/träning/tävling
Fler anläggningar för mästerskapstävlingar Jämnare demografisk spridning Svenska Simförbundet ska vara delaktiga vid anbud och upphandlingar Stöd till föreningar vid anbud och upphandlingar Kompetens hos Simförbundet (Anläggningsgruppen) - Anläggningsregister Information på webben - Konferenser, seminarium etc
19
Hälsa och Motion Svenska Simförbundet ska erbjuda en bred och attraktiv verksamhet för alla åldrar och vara den naturliga aktören när det gäller hälsa och motion i vattnet Aktiviteter under året Ökade medel via RF möjliggör utökat arbete främst via öppet vatten och masters Samarbete med sponsorer, Coca-Cola genom Simmasverige.se
20
Marknad Öka sponsorintäkterna och skapa fler samarbeten med starka Varumärken Aktiviteter under året Bearbetning sponsorer och samarbetspartners Genomföra planerade aktiviteter i samarbete med våra partners Implementera av varumärkesplattformen Utveckla och stärka våra Nationella Mästerskap
21
Förlaget Försäljningsaktiviteter Produktutveckling Säljtävlingar
Förenings- och anläggningsbesök Få fler föreningar att arbeta med Simlinjen Försäljningsarbete mot sommarsimskolor och utomhusbad Exponering av marknadsföringsmaterial Marknadsundersökning Produktutveckling Utveckla samarbetet med NeH Bredare produktsortiment webbshop
22
Försäljning simmärken i kronor, år 2000-2014
23
Kommunikation Upprätta en kommunikationspolicy för Svensk Simidrott
Vara kommunikativt stöd i de projekt som Simförbundet driver Utveckla och samordna våra digitala mediekanaler Upprätthålla och utveckla hemsidan för Svenska Simförbundet Arbeta aktivt med pressaktiviteter och mediaarbete Arbeta med varumärket Svensk Simidrott
24
Utbildning Utbilda ledare och tränare Implementering av nya Simlinjen
Utvecklingstrappor för alla simidrotter Simidrottsforum 2015
25
Ekonomi Budget 2015, tkr Intäkter Kostnader Offentliga bidrag 14 172
Centrala kostnader 7 585 Försäljningsintäkter 9 098 Marknad-, komm- & försäljning. 8 037 Sponsorintäkter 5 060 Utbildning & föreningsutveckling 3 576 Medlems- o licensavg 3 921 Simidrotter 16 918 Övriga 6 761 Övrigt 3 120 Summa 39 012 39 236 Resultat 2015 -224
26
Resultatutfall
27
Fördelning mellan simidrotterna
28
Svensk Simidrott
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.