Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
Publicerades avNils Månsson
1
NYFÖRETAGARCENTRUM – RESULTAT 2010
2
RÅDGIVNINGEN NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2010 ANTAL BESÖKARE KÖN ÅLDER BAKGRUND TYP AV RÅDGIVNING
3
ANTAL BESÖKARE LokaltNationellt XXXX22 600 XXXX18 500 XXXX4 100 NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2010 Totalt antal besökare Nya besökare Från tidigare år
4
KÖN LokaltNationellt XX%52,5% XX%47,5% NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2010 Kvinnor Män
5
ÅLDER LokaltNationellt XX%13% XX%12% XX%28% XX%27% XX%15% XX%4% NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2010 Upp till 25 år 26-30 år 31-40 år 41-50 år 51-60 år 61 år –
6
URSPRUNG LokaltNationellt XX%80% XX%20% NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2010 Född i Sverige Född utomlands
7
HUR HITTAR BESÖKARNA OSS? LokaltNationellt X%27% X%26% X%18% X%6% X%5% X%4% NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2010 Arbetsförmedlingen Vänner/bekanta Internet Media Broschyrer/trycksaker Kommunen Trygghetsrådet Fler: Banken X% (3%), Almi X% (3%), Verksamt.se X% (2%), Mässor X% (2%) * Källa ”Nationellt”: Kundundersökning, NKI.
8
TYP AV RÅDGIVNING LokaltNationellt XX%51% XX%24% XX%8% XX%7% XX%9% NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2010 Utvärdera affärsidén Budget/Finansiering Marknadsföring/Försäljni ng Organisation/Tillstånd/My ndighetskontakter Övriga frågor
9
FÖRETAGSSTARTER STARTFREKVENS ANTAL STARTER BOLAGSFORM SEKTOR BRANSCH NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2010
10
FREKVENS, ANTAL STARTER LokaltNationellt XX%47%* XXXX10 600 NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2010 Startfrekvens Antal starter * Källa: Kundundersökning, NKI.
11
BOLAGSFORM LokaltNationellt* XX%69% XX%25% XX%5% XX%1% NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2010 Enskild firma Aktiebolag HB/KB Annan * Källa ”Nationellt”: Kundundersökning, NKI.
12
SEKTOR LokaltNationellt XX%68% XX%25% XX%7% NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2010 Tjänstesektor Handel Industri & hantverk
13
BRANSCH LokaltNationellt* XX%11% XX%10% XX%7% XX%6% NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2010 Hälsa / Sjukvård Ekonomi / Juridik / Konsult- / Tjänsteföretag Detaljhandel Bygg / Anläggning / Fastigheter IT / Telekom Fler: Restaurang/Hotell/Turism X% (5%), Kultur X% (4%), Marknadsföring/PR X% (4%), Media/Förlag X% (3%), Utbildning/Forskning X% (3%), Industri X% (3%) * Källa ”Nationellt”: Kundundersökning, NKI.
14
NÄTVERK SAMARBETSPARTNER KOMPETENSNÄTVERK IDEELLA INSATSER NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2010
15
SAMARBETSPARTNER NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2010 XXX (nationellt: 2 450) företag, organisationer, myndigheter och kommuner stöder och finansierar NyföretagarCentrum
16
KOMPETENSNÄTVERK NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2010 4 100 (nationellt: 3 600) personer finns i NyföretagarCentrums kompetensnätverk
17
IDEELLA INSATSER NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2010 45 500 (nationellt: 33 200) timmars ideellt arbete har NyföretagarCentrums3 kompetensnätverk lagt ned på verksamheten under 2010
18
FINANSIERING OMSÄTTNING PRIVAT VS. OFFENTLIG FINANSIERING NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2010
19
OMSÄTTNING LokaltNationellt XXX XXX kr89 000 000 kr* XXX kr3 900 kr XXX kr4 800 kr XXX kr8 400 kr NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2010 Totalt Per besökare Per nybesökare Per företagsstart * Alla NyföretagarCentrum inkl. moderorganisationen NyföretagarCentrum Sverige
20
PRIVAT VS. OFFENTLIGT LokaltNationellt* XX%60% XX%40% NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2010 Privat Offentligt * Snitt för alla NyföretagarCentrum inkl. NyföretagarCentrum Sverige
21
NYFÖRETAGARCENTRUM
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.