Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
Publicerades avMaria Bergström
1
Digitala portföljer i lärarutbildningen LIKA 9 mars 2006 Jonas Gustafsson jonas.gustafsson@lhs.se
2
Erfarenheter från Folio Thinking Samarbete mellan Uppsala universitet, KTH och Stanford
3
Erfarenheter från Folio Thinking Samarbete mellan Uppsala universitet, KTH och Stanford Syftade till att stimulera användningen av (digitala) verktyg som stöd för studenternas arbete
4
Erfarenheter från Folio Thinking Samarbete mellan Uppsala universitet, KTH och Stanford Syftade till att stimulera användningen av (digitala) verktyg som stöd för studenternas arbete …genom att använda verktyg som inte var hårdlödda till en viss på förhand given kurs
5
Folio Thinking …och att därmed stimulera studenternas reflektion över sitt eget lärande
6
Folio Thinking …och att därmed stimulera studenternas reflektion över sitt eget lärande …skapa förutsättningar att innehållsligt knyta ihop olika delar av utbildningen
7
Folio Thinking …och att därmed stimulera studenternas reflektion över sitt eget lärande …skapa förutsättningar att innehållsligt knyta ihop olika delar av utbildningen Fokus på metakognition
8
Inslag Dialogdukar
9
Inslag Dialogdukar som start på en längre kurs
10
Inslag Dialogdukar som start på en längre kurs Metaseminarier senare på terminen
11
Inslag Dialogdukar som start på en längre kurs Metaseminarier senare på terminen Uppföljning av centrala teman
12
Inslag Dialogdukar som start på en längre kurs Metaseminarier senare på terminen Uppföljning av centrala teman Lärarträffar
13
Inslag Dialogdukar som start på en längre kurs Metaseminarier senare på terminen Uppföljning av centrala teman Lärarträffar Digitala portföljer Med stora frihetsgrader för studenterna
14
Digitala portföljerna Utvecklade inom ramen för WGLN-projektet Användaren själv avgör resursernas tillgänglighet Inte bunden till vissa kurser Lärarnas portföljer kan fungera som arkiv P2P Sökning med hjälp av metadata (DC) Open source
15
Enkelt system
16
Några erfarenheter Metareflektion är svårt!
17
Några erfarenheter Metareflektion är svårt! Skalbarhet är också svårt
18
Några erfarenheter Metareflektion är svårt! Skalbarhet är också svårt Involvera lärarna
19
Några erfarenheter Metareflektion är svårt! Skalbarhet är också svårt Involvera lärarna Teknikstöd
20
Några erfarenheter Metareflektion är svårt! Skalbarhet är också svårt Involvera lärarna Teknikstöd Tänk långsiktigt
21
Några erfarenheter Metareflektion är svårt! Skalbarhet är också svårt Involvera lärarna Teknikstöd Tänk långsiktigt Inse att många studenter och lärare är teknikovana
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.