Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
1
UTVÄRDERING AV KUNDENKÄT 2007 BYGGNADSNÄMNDSKONTORET
2
Utskick av enkät 2007 •400 enkäter •161 återskickade 40 % svarsfrekvens 2006 •372 enkäter •145 återskickade 40 % svarsfrekvens
3
Utvärdering av 2006 års kundenkät Inom dessa områden behövdes åtgärder: Handläggningstid Tillgänglighet Information
4
Handläggningstid 2007 Handläggningstid:4 mån – 1år11 % 1 – 3 mån46 % < 1 mån42 % Vad man tycker om handläggningstiden:bra – mkt bra54 % godkänd30 % dålig – mkt dålig16 % 2006 10 % 49 % 41% 52 % 25 % 22 %
5
Tillgänglighet och bemötande 2007 Kontakt via telefon:lätt – mkt lätt42 % godkänt22 % svårt – mkt svårt36 % Bemötande:bra – mkt bra81 % godkänt16 % dåligt – mkt dåligt3 % 2006 Bygganm. 07 39 %46 % 27 %34 % 34 %20 % 82 %81 % 13 %14 %5 %
6
Information 2007 Tillräcklig information innan ansökan inlämnades:ja64 % nej6 % Har ej sökt info av BNK30 % Om du sökt info på annat sätt än via BNK, på vilket sätt har du fått info? via kommunens hemsida39 % via konsult35 % via grannar/bekanta18 % 2006 66 % 23 %
7
Slutsatser •Låg svarsfrekvens som möjligtvis ger en skev bild •Vissa tendenser till förbättringar jämfört med förra årets enkät •Fortsatt prioritering på: handläggningstid tillgänglighet information
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.