Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
Publicerades avMikael Sandström
1
Tankar om förbättrad golfservice från SGF Gunnar Håkansson, Servicechef
2
Kort om Gunnar Håkansson Servicechef på SGF Agronom Marknads- och Konsulentchef Värmlänning Idrottsälskare Golfare sedan 1981 Ingarö GK, hcp 10
3
Ansvar som Servicechef Banenheten med bankonsulenterna Forskning och utveckling av grönytor Föreningsservice IT-service Utbildning Intern service i Golfens Hus
4
Vilken golfutveckling kan vi förvänta oss i Sverige ? 575.000 golfare år 2002 Enligt SIFO kan 1,2 miljoner svenskar tänka sig att spela golf 800.000 golfare år 2010 ?
5
Vad följer med denna utveckling ? Variationen av anläggningarna ökar Kategorierna av golfare blir fler Bristen på utbildad personal ökar Golfens IT-system ger nya möjligheter Särintressen som t.ex. miljö blir starkare
6
Vad innebär det ? Ökade krav på förtroendevalda inom klubbar och distriktsförbund Ökad press på de yrkesarbetande på klubbarna Kraftigt ökat utbildningsbehov till förtroendevalda och yrkesarbetande Ökat samordningsbehov
7
Hur kan golfservice inom SGF hjälpa till Samordna en effektivare serviceenhet i Golfens Hus Verka för ökad decentralisering och samla kraft i Serviceregioner
8
Nuläge för bankonsulenterna 8 Arbetsområden GDF 1 eller flera SGA Lokalt Ban- konsulent Regional kommitté bana Regionens Golfklubbar 50-60 stycken
9
Tänkbart utseende 8 Serviceregioner GDF 1 eller flera Regionens Golfklubbar 50-60 stycken Regional kommitté idrott Regional kommitté bana Regional kommitté Klubb adm. Idrotts- konsulent PGA lokalt SGA lokalt Ban- konsulent GAF Lokalt Klubb- konsulent
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.