Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
1
Marknadsföringsplan Ditt namn
2
Marknadssammanfattning
Marknadssammanfattning Marknad: tidigare, aktuell och framtida Granska ändringar i marknadsandelar, ledarskap, spelare, marknadsskiftningar, kostnader, prissättning och konkurrens
3
Produktdefinition Beskriv produkten eller tjänsten som marknadsförs
Produktdefinition Beskriv produkten eller tjänsten som marknadsförs
4
Konkurrens Konkurrensmiljön
Konkurrens Konkurrensmiljön Ge en översikt över produktkonkurrenter, deras styrkor och svagheter Positionera varje konkurrents produkt bredvid en ny produkt
5
Positionering Positionering av produkt eller tjänst Konsumentlöfte
Positionering Positionering av produkt eller tjänst Utlåtande som tydligt definierar produkten inom sin marknad och jämfört med dess konkurrenter över tid Konsumentlöfte Utlåtande som sammanfattar fördelen med produkten eller tjänsten för konsumenten
6
Kommunikationsstrategier
Kommunikationsstrategier Meddelanden via målgrupp Målkonsumenternas demografiska struktur
7
Paketering och kundnöjdhet
Paketering och kundnöjdhet Produktpaketering Diskutera design, pris, utseende, strategi Diskutera frågor kring utförande för artiklar som inte levereras direkt med produkten Varukostnader Sammanställ varornas kostnader och lastningslistor på hög nivå
8
Starta strategier Starta plan Reklambudget
Starta strategier Starta plan Om produkten introduceras Reklambudget Erbjud material med detaljerad budgetinformation för granskning
9
Reklam Strategi och genomförande PR-strategier Fokus på PR-plan
Reklam Strategi och genomförande PR-strategier Fokus på PR-plan Ha en PR-plan i reserv, inklusive redigeringskalendrar, tillfälliga åtaganden, konferensscheman och så vidare.
10
Annonsering Strategi och genomförande Översikt över strategi
Annonsering Strategi och genomförande Översikt över strategi Översikt över media och tidpunkt Översikt över annonskostnader
11
Annan reklam Direktmarknadsföring Tredje parts marknadsföring
Annan reklam Direktmarknadsföring Översikt över strategi, fordon och tidpunkt Översikt över ansvarsmål, mål och budget Tredje parts marknadsföring Marknadsföringssamarbete med andra företag Marknadsföringsprogram Andra reklamprogram
12
Prissättning Prissättning Principer
Prissättning Prissättning Sammanfatta specifik prissättning eller prissättningsstrategier Jämför med liknande produkter Principer Sammanfatta principer som behövs för att förstå de viktigaste faktorerna i prissättning
13
Distribution Distributionsstrategi Distributionskanaler
Distribution Distributionsstrategi Distributionskanaler Sammanfatta distributionskanaler Distribution via kanal Visa en plan över hur stor del av distributionen varje kanal har – ett cirkeldiagram kan vara användbart
14
Vertikal marknad/vertikala segment
Vertikal marknad/vertikala segment Möjligheter med vertikal marknad Diskutera specifika möjligheter med olika marknadssegment Inrikta dig på distributionsstrategier för de marknaderna eller segmenten Inrikta dig på att samarbeta med tredjepartspartner i distributionen till vertikala marknader
15
Internationellt Internationell distribution
Internationellt Internationell distribution Inrikta dig på distributionsstrategier Diskutera problem som särskilt rör internationell distribution Internationell prissättningsstrategi Lokaliseringsproblem Fokusera på krav för lokala produktvariationer
16
Framgångsmätning Mål första året Mål följande år
Framgångsmätning Mål första året Mål följande år Mått på framgång/misslyckande Krav för framgång
17
Schema Fokus för 18-månaders schema Tidpunkt
Schema Fokus för 18-månaders schema Tidpunkt Isolera framgångskritiska tidpunktsberoenden
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.