Ramavtalet i korthet Eldningsprodukter och drivmedel i bulk 2015

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Välkommen till Informationsmöte
Advertisements

Kostar miljöanpassningar alltid pengar?
Skrivare kopiatorer och tjänster 09
vid Offentlig Upphandling
Hjälpmedels-försörjning
Hur du praktiskt tillämpar ramavtalet Läkemedel mot Gauchers sjukdom och Niemann Pick Typ -C Uppdaterad
Hur du praktiskt tillämpar ramavtalet Resebyråtjänster
Hur du praktiskt tillämpar Programvaror 2013
Inköpsrutiner.
1 Svenska Kommunförbundet och Landstingsförbundet i samverkan Ramavtal i offentlig upphandling Förbundsjurist Ulf Palm Sveriges Kommuner och Landsting.
Managementkonsulttjänster
”Först med uppföljning blir kraven verkligt styrande” Projektledare Jan Jäderberg.
Ramavtalen Informationsförsörjning 2005
Försäkring av tjänstepension Avropsstöd- Version 1.0 Kontaktperson; Stellan Kolbäck Säkra Södra Berget AB.
Vill du bli Sundsvalls kommuns leverantör?
Banktjänster Avropsstöd Version 1.5
Avropsprocessen, del 1 Maria Gil, Enheten för IT-upphandling.
KÖRKORT Ansvar Integritet Noggrannhet.
Vill du bli Sundsvalls kommuns leverantör?
Ramavtalet ”Programvaror och Programvaror som molntjänst 2014” i korthet
Avropsstöd Trygghetslarm och larmmottagning 2012.
Frågor och svar Svensk e-legitimation VästKom
Regler för upphandling Med offentlig upphandling avses de åtgärder som vidtas av en upphandlande myndighet för att tilldela ett kontrakt eller ingå ett.
Att lämna anbud Ett bildspel om hur du lämnar anbud Information från Upphandlingsenheten.
Informationsmöte kring E- legitimationsnämndens arbete mot morgondagens digitala behov.
SKL Kommentus Inköpscentral Ramavtalet ”Telefoni ” i korthet
SKL Kommentus Inköpscentral Ramavtalet i korthet Järnhandelsvaror 2015.
Upphandling i Skövde kommun Upphandlingsverksamhet Central upphandlingsenhet Varor, tjänster och driftentreprenader exkl. bygg- och anläggningsentreprenader.
SKL Kommentus Inköpscentral Ramavtalet i korthet – Medel för disk- och spoldesinfektion
SKL Kommentus Inköpscentral Ramavtalet ”Datakommunikation 2014” i korthet
Banktjänster Avropsstöd Version Innehållsförteckning A) Avropsprocessens steg I materialet i denna presentation finns en beskrivning.
SKL Kommentus Inköpscentral Ramavtalet i korthet Beläggningsarbeten 2015.
SKL Kommentus Inköpscentral Ramavtalet i korthet – Avfallskärl 2014.
Ramavtalet i korthet Beläggningsarbeten 2015:5
Ramavtalet i korthet Beläggningsarbeten 2015:2
LOV och LUF.
Ramavtalet i korthet Beläggningsarbeten 2015:4
Lathund TI Tekniska Konsulter B Innan du gör ett avrop läs:
Lathund TI Tekniska Konsulter A Innan du gör ett avrop läs:
Ramavtalet ”Utskriftstjänster ” i korthet
Upphandling Therese Klaar, inköpschef.
Ramavtalet i korthet Elenergi 2016 (statliga myndigheter)
En muntlig eller skriftlig överenskommelse
Ramavtalet i korthet Vitvaror 2016
Dynamiskt inköpssystem för bränslepellets i korthet
Ramavtalet i korthet Beläggningsarbeten 2015:3
Ramavtalet i korthet Prenumerationstjänster 2016
Ramavtalet i korthet Lunchkort
Ramavtalet i korthet Lunchkort
Informationsträff om nytt upphandlingsförfarande för SK-kurser
Ramavtalet i korthet Litteratur 2016
Ramavtalet i korthet Vitvaror 2016
Ramavtalet i korthet – Förbrukningsartiklar 2014
Ramavtalet i korthet Stationstankning 2017
Övergång Möbler Möbler 2017 Regionalt inköpsstöd Anna Törnqvist
Ramavtalet ”Utskriftstjänster ” i korthet
Ramavtalet i korthet Beläggningsarbeten 2015
Ramavtalet ”Utskriftstjänster ” i korthet
Dynamiskt inköpssystem (DIS)
Ramavtalet i korthet Entrémattor 2017
Ramavtalet i korthet Lekmaterial 2017
Erfarenheter av dynamiskt Inköpssystem
Ramavtalet i korthet Lekmaterial 2017
Ramavtalet i korthet Eldningsprodukter och drivmedel i bulk 2015
Ramavtalet i korthet Entrémattor 2017
Ramavtalet ”e-Arkiv 2016” i korthet
Fordon 2018 OMFATTNING AVROPSFÖRFARANDE AVTALSPERIOD
Fordon 2018 OMFATTNING AVROPSFÖRFARANDE AVTALSPERIOD
Avropsvägledning – Boknings- och bidragslösningar
Stöd till precisering av avrop från Ramavtalet ”bokning och bidrag”
Presentationens avskrift:

Ramavtalet i korthet Eldningsprodukter och drivmedel i bulk 2015

Syfte och mål Ett nytt ramavtal som är klart att avropa från när befintligt löper ut. Täcka upphandlande myndigheters (UM) behov av petroleumbaserade och biobaserade drivmedel och uppvärmnings-/eldningsprodukter i bulk. Färdigupphandlade ramavtal som är enkla att avropa från och enkla att använda (upphandlade frakter, automatbeställning/ automatleverans, etc.). Fullt sortiment av produkter från ledande leverantörer. Produkterna ska uppfylla höga kvalitets- och miljökrav. Konkurrenskraftiga priser och villkor i övrigt.

Omfattning Ramavtalet är indelat i sju anbuds-(produkt-)områden: Bensin och etanol Diesel Syntetisk diesel Eldningsolja Tjockolja Bioprodukter HVO Upphandlingen omfattar ovanstående områden inklusive leverans till UM:s mottagningscistern. Frakten utvärderades inte. I ramavtalet ingår också kostnadsfri utrustning och system för automatisk beställning/leverans.

Upphandlingen Öppet förfarande. Upphandlingen var indelad i 290 geografiska områden En leverantör per anbudsområde och geografiskt område antagen. Totalt inkom fem anbud. Tre anbud uppfyllde inte upphandlingens krav.

Ramavtalsleverantörer Preem AB. Swea Energi AB

Här hittar du information om ramavtalet www.sklkommentus.se På ramavtalets hemsida finns Vägledning och Avropsstöd.

Innan första beställningen….. Vem kan avropa? För att vara avropsberättigad på de ramavtal som vi har upphandlat måste myndigheten ha bekräftat sitt intresse att beställa från ramavtalet. De som får beställa från ramavtalet finns i bilaga ”Avropsberättigade parter” till ramavtalet. Upphandlingschef, eller annan ansvarig, måste först göra en avropsanmälan på ramavtalet på vår hemsida. I samband med avropsanmälan godkänns också SKI:s allmänna villkor (för mer information läs SKI:s allmänna villkor på hemsidan). Beställare kan sedan kontakta respektive ramavtalsleverantörs kundtjänst för beställning av produkt (läs mer under ”Beställning” i avropsstödet).

Vad händer efter avropsanmälan? Inloggningsansvarig får ett svarsmail som bekräftar avropsanmälan Om ni använder TendSign som avtalsdatabas kan ni få avtalen utspeglade in i er egen databas i anslutning till avropsanmälan Vi meddelar varje fredag ramavtalsleverantörerna att avropsanmälan är gjord, så att leverantörer vet vilka som avser att avropa på avtalet Ramavtalsleverantören tar påföljande måndag kontakt med inloggningsansvarig eller den som angivits som kontaktperson i samband med avropsanmälan.

Pris och prisavisering Priset för de flesta produkterna på ramavtalet baserar sig på världsmarknadspriset för respektive produkt. Dessa produkter har 7-dagarspriser som baserar sig på priset under föregående 7-dagarsperiod. Avisering av nytt pris sker via e-post från respektive ramavtals-leverantör till samtliga personer eller funktioner hos avropande myndighet som önskar motta sådan avisering. Avisering ska ske senast första vardagen i ny prisperiod. Produkter vars pris inte baseras sig på dagliga världsmarknadsnoteringar gäller i en (1) kalendermånad. Även här aviserar ramavtalsleverantören nytt pris. Avisering av priser ska ske även om produktpriset är oförändrat.

Ramavtalsnytta för beställare Enkelt att avropa – en leverantör per produktgrupp Fullt sortiment av produkter från de största leverantörerna Krav på produktutveckling. Nya produkter inom upphandlingsområdet kan adderas och avropas av UM under ramavtalsperioden. Frakt upphandlad (men inte utvärderad). En ramavtalsleverantör lämnar rabatt på ordinarie frakttariff. Kostnadsfritt tillhandahållande av utrustning och system för automatisk beställning/leverans om UM så önskar. Konkurrenskraftiga priser och villkor i övrigt. 7-dagarspriser säkerställer ”riktigt” pris.

Kontakt Telefon: 08-525 029 96 E-post: ski-kundsupport@sklkommentus.se Öppettider: måndag-torsdag 09.00-16.00, fredag 09.00-15.00