1:1 H2000 Praktisk marknadsföring 1 – att marknadsföra i butik Kopiering tillåten © Liber AB 1:1 Vilka behov har mina kunder? Vilka kunder vänder jag mig till? Med vilka varor eller tjänster ska jag tillgodose kundernas behov? Vilka resurser behöver jag och vad behöver jag kunna för att framställa de efterfrågade produkterna? Affärsidé
1:2 H2000 Praktisk marknadsföring 1 – att marknadsföra i butik Kopiering tillåten © Liber AB 1:2 Dressmans affärsidé I sin affärsidé beskriver Dressman:
1:3 H2000 Praktisk marknadsföring 1 – att marknadsföra i butik Kopiering tillåten © Liber AB 1:3 Primära – grundläggande Sekundära – lyxbetonade Behov
1:4 H2000 Praktisk marknadsföring 1 – att marknadsföra i butik Kopiering tillåten © Liber AB 1:4 Geografisk indelning Demografisk indelning Livsstilsindelning Dela in kunder
1:5 H2000 Praktisk marknadsföring 1 – att marknadsföra i butik Kopiering tillåten © Liber AB 1:5 Marknad Säljare Pris Köpare
1:6 H2000 Praktisk marknadsföring 1 – att marknadsföra i butik Kopiering tillåten © Liber AB 1:6 Dela in marknaden
1:7 H2000 Praktisk marknadsföring 1 – att marknadsföra i butik Kopiering tillåten © Liber AB 1:7 Produkt Pris Plats Påverkan Personal Marknadsföringens P:n
1:8 H2000 Praktisk marknadsföring 1 – att marknadsföra i butik Kopiering tillåten © Liber AB 1:8 4P – mer i detalj
1:9 H2000 Praktisk marknadsföring 1 – att marknadsföra i butik Kopiering tillåten © Liber AB 1:9 Hur går det för H&M?