1:1 H2000 Praktisk marknadsföring 1 – att marknadsföra i butik Kopiering tillåten © Liber AB 1:1 Vilka behov har mina kunder? Vilka kunder vänder jag mig.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
FÖRETAGSEKONOMI 1 Annan placering av kapitel 1!?
Advertisements

Marknadsekonomi eller planekonomi?
1 Intervjuer med 39 Kvinnliga företagare i Vara Kommun Genomförda under juni – augusti 2006, av Ingrid Ullberg, Mångfald i Vinköl inom projektet Utveckling.
Presentation av resmål
Välkommen till frukostmöte med Connect Väst Morgonens föreläsare Erik Bick och Ulf Ledmyr.
Prissättning Ta hänsyn till: kostnaderna konkurrenternas priser
AFFÄRSPLAN Elias Brander.
Vad är marknadsföring? “Marketing’s job is to convert societal needs into profitable opportunities”
Tre kritiska situationer
Affärsidé Öppna en klädaffär och sälja underkläder från Victorias Secret och t-shirts från olika märken som inte säljs i Varberg. Vi hade även tänkt att.
Marknadsföring Bertil Grenströmer.
Kunskaper och förmågor FEK1
Marknadsföring av turism
Intervju inför ViV-projektet.
Vad kostar resan? Det är svårare att sätta priset på en resa idag för det finns fler aktörer och många olika faktorer som spelar in.
Konsumenttjänstlagen
Tre kritiska situationer
Räkna fram resultatet Kapitel 7: Beräkna ekonomin
Marknadskommunikation i praktiken
Affärsidé - företagets vägvisare
Marknadsförarens mall för att skapa köpares persona!
marknadsförarens verktygslåda
Kap 6: Marknadsstrategier
Förslag till planering kapitel 12
Kapitel 12 Marknadsföringen påverkas av omvärlden.
K1 Alla marknadsför sig Att skapa intresse och förväntningar
Varmt välkommen!. Jag heter... och mina förväntningar...
Företagsekonomi 1 Centralt innehåll
Marknadsplan Gör en marknadsplan.
Marknadsförarens mall för att skapa köpares persona!
Marknadsförarens yrkesroll
Proteinrik glass gjord på svensk kvarg
Affärsidé Den yttre affärsidén Vad skall produceras ?
Marknadsplan Gymbolaget
Marknadsföring av Projekt X
Työelämävalmiuksia | Yrittäjyyskasvatusta | Oman talouden hallintaa Verksamhetsplan.
Marknadsföring av turism Kapitel 10. Marknadsplan sid 172 Utgå från fyra frågor 1. Vart står vi nu? 2. Vart vill vi komma? 3. Hur når i dit? 4. Hur långt.
Marknadsföring av turism
Dissekera ett mobiltelefonerbjudande. Det utvidgade erbjudandet Grundläggande erbjudande Tjänstens tillgänglighet Interaktion med tjänsteorganisationen.
Samhällsekonomi Del 1 Åsa Lillerskog, Forsenskolan, Tidaholm –
Geografi – Produktion, handel och transporter
Marknadsföring av turism
Marknadsföring av turism
Från ord till handling.. Varför entreprenörskap? Rustas för framtiden. Entreprenöriellt lärande. Inga givna svar, skapar kontaktnät. ”Tasigförsamhet”.
Säljarbetets förutsättningar
Segmentering och one-to-one-marketing
Produktens olika delar
Butikens marknadsföring
H2000 Inköp 1 – Viktigt för lönsamheten Kopiering tillåten © Liber AB 8:1 Priset beror på ? ? UTMANINGEN.
Affärsidén En ledstjärna för både kunder och medarbetare.
6:1 Kopiering tillåten. M2000 Compact © Liber AB Värdekedjan.
9:1 Kopiering tillåten. M2000 Compact © Liber AB Marknadsplanens delar Nulägesanalys – Var står vi och vad innebär nuläget för oss? Mål – Vart vill vi?
H2000 Branschkunskap – lär känna din bransch Kopiering tillåten © Liber AB 8:1 PRODUKTUTVECKLING.
MARKNADSFÖRING Marknadsföring är allt arbete som utförs i ett företag i syfte att föra en vara eller tjänst från producent till konsument.
[Produktnamn] Marknadsplan
ATT GÖRA ETT REKLAMBLAD
Marknadsplan Gör en marknadsplan.
Samhällsekonomi Del 1 Åsa Lillerskog, Forsenskolan, Tidaholm –
KAPITEL 9 Pris och moms.
Produkt, pris, plats och påverkan
Marknad, målgrupp och mål
Sälja en produkt eller tjänst
Affärsidé Vilka behov har mina kunder?
UF Ett år som företagare Företagande och arbetslivskunskap i praktik Timme – Affärsverksamhetsplan.
Vad är marknadsföring? “Marketing’s job is to convert societal needs into profitable opportunities”
Presentation av affärsplan
Presentation av affärsplan
[Produktnamn] Marknadsplan
Företagets namn Affärsplan.
Presentationens avskrift:

1:1 H2000 Praktisk marknadsföring 1 – att marknadsföra i butik Kopiering tillåten © Liber AB 1:1 Vilka behov har mina kunder? Vilka kunder vänder jag mig till? Med vilka varor eller tjänster ska jag tillgodose kundernas behov? Vilka resurser behöver jag och vad behöver jag kunna för att framställa de efterfrågade produkterna? Affärsidé

1:2 H2000 Praktisk marknadsföring 1 – att marknadsföra i butik Kopiering tillåten © Liber AB 1:2 Dressmans affärsidé I sin affärsidé beskriver Dressman:

1:3 H2000 Praktisk marknadsföring 1 – att marknadsföra i butik Kopiering tillåten © Liber AB 1:3 Primära – grundläggande Sekundära – lyxbetonade Behov

1:4 H2000 Praktisk marknadsföring 1 – att marknadsföra i butik Kopiering tillåten © Liber AB 1:4 Geografisk indelning Demografisk indelning Livsstilsindelning Dela in kunder

1:5 H2000 Praktisk marknadsföring 1 – att marknadsföra i butik Kopiering tillåten © Liber AB 1:5 Marknad Säljare Pris Köpare

1:6 H2000 Praktisk marknadsföring 1 – att marknadsföra i butik Kopiering tillåten © Liber AB 1:6 Dela in marknaden

1:7 H2000 Praktisk marknadsföring 1 – att marknadsföra i butik Kopiering tillåten © Liber AB 1:7 Produkt Pris Plats Påverkan Personal Marknadsföringens P:n

1:8 H2000 Praktisk marknadsföring 1 – att marknadsföra i butik Kopiering tillåten © Liber AB 1:8 4P – mer i detalj

1:9 H2000 Praktisk marknadsföring 1 – att marknadsföra i butik Kopiering tillåten © Liber AB 1:9 Hur går det för H&M?