PA 2.0 Nya system och arbetssätt inom personaladministrationen.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Samordningsprojekt för införande av anmälnings- och studieavgifter
Advertisements

NUAK Förnyad förvaltning
Fyra införandesteg Utbildnings- information och grundläggande katalog- information Årsredovisning Uppföljning Examen + Resultat + Studiedeltagande Metod.
Göteborgs universitet förnyas
Inköp och upphandling Johan Alexon, tf inköpschef Agneta Sjöfors, projektledare Bättre inköp Johan inleder och presenterar oss.
Samordning och effektivisering av administrativa stödfunktioner
 Att skapa en organisation för ökad måluppfyllelse med fokus på lärandet  Att skapa en organisation med ett 1-16-årsperspektiv  Att skapa en likvärdig.
Q2 Q3 Okt Nov Dec Jan Feb Mar Maj Jun Göteborgs universitet förnyas Apr Styrelsemöte 7 apr Styrelsemöte 12 okt Start ny organisation.
Överenskommelse om samverkansformer mellan läkemedelsföretag och den offentliga hälso- och sjukvården och dess medarbetare Ändringar gällande fr o m 1.
Projekt in- och utskrivningsklar patient
”En förnyad administration”
Den nya förvaltningsorganisationen för Ladok
Utveckling och trender inom det Personal- Löneadministrativa området
VIS VerksamhetsInformationsStöd Länk:
Att lyckas med produktionssättning av Ladok3
INKA-projektet - IN tegration av verksamhetsprocesser och K unskapsh A ntering i nätverksorganisationer En gemensamt projekt mellan IbisSoft, DSV vid SU/KTH.
Sammanhållen Hemvård i Gävleborg – arbetsläge och tidplan för beslutsprocess och genomförande December 2011.
Ramavtal om löner m.m Mellan ST och STP.
Tidplan omställningsarbete 2014
Göteborgs universitet förnyas – implementering av organisationsarbetet
Förberedelser Beslut Förstudie Nyttovärdering
1.
Lunds universitet / Samordnat IT-stöd vid LU / Oktober 2009 NETinfo Samordnat IT-stöd vid LU Johnny Nilsson, PL Birgitta Lastow, bitr. PL Anders.
Lunds universitet / Samordnat IT-stöd vid LU / Juni 2009 NETinfo Samordnat IT-stöd Lunds universitet.
Lunds universitet / Samordnat IT-stöd vid LU / Mars 2010 NETinfo-möte Samordnat IT-stöd Lunds universitet Johnny Nilsson, PL Birgitta Lastow,
Attraktiv Hemtjänst Ökat inflytande och självbestämmande för brukarna
Internportal - möte med ambassadörer
Handlingsplan för utveckling av exploateringsprocessen Ansvar och befogenheter I exploateringsprojekt Utkast 3 Exploateringsgruppen /Susanne Ek.
PA 2.0 Nya system och arbetssätt inom personaladministrationen.
Support från Rotary International Klubb- och distriktssupport PETS för presidenter
KAIA - kvalitetsarbete i administrationen SUHF - kvalitetskonferens 18 augusti.
PROJEKT PA 2.0 STAFFAN GUNNARSSON DELPROJEKTLEDARE KARIN BERGLIND PROJEKTLEDARE.
PA2.0 – Utveckling av personal- administrativa processer samt byte av personaladministrativt system. Projektledare Karin Berglind.
PA 2.0 Nya system och arbetssätt inom personaladministrationen.
KVALITETSSÄKRING AV INTEGRATIONER VID ÖVERGÅNG TILL PRIMULA.
De administrativa stödfunktionerna i den nya organisationen
Anslutningsprocessen, Högskolan i Gävle
HANDLINGSPLAN och Verksamhetsplan gemensamma förvaltningen
Så här förbereder vi oss på Lunds universitet
Tillgängliga Samordnade Individuella Planer
NY ORGANISATION FÖR LÄRARUTBILDNINGEN
PA2.0 – Utveckling av personal-
Viktiga tidpunkter Jan Feb Mars April Maj Juni Juli Aug Sep Okt Nov
Tidplan omställningsarbete 2014
TIDPLAN LÄNSPLANERINGEN
Detta bildformat är den första bilden i presentationen
Process för verksamhetsplan - Miljösamverkan
Utbytesavtalshantering
SVU och SIP – två processer
Årsklocka SAM (systematiska arbetsmiljöarbetet) jan feb mar apr maj
KRA SITHS möte Information EFOS införande
Projekt Gränslös Räddningstjänst i GR
PA 2.0, SSC och PA-processer
Fakultetsbesök Staffan Gunnarsson Karin Berglind.
Banarbets- processen.
Processen utgår ifrån förvaltningens vision internt och externt
Förslag på mötestider för Styrgruppen 2018
Tidsplan.
VIS förvaltningsorganisation
KRA SITHS möte Information EFOS införande
Göteborgs universitet förnyas Implementeringsarbete – ny administrativ organisation och nytt arbetssätt Informationsmöten Göteborgs universitet.
Universitetsgemensam IT
Införandet av ny SDN organisation
Statusrapport införande
Presentation av antal spelande par år 2017
2019 Årshjul Vision avd Jan Feb Mars April Maj Juni Juli Aug
Framtidens vårdinformationsmiljö
Förbereda analys och beslut
Presentationens avskrift:

PA 2.0 Nya system och arbetssätt inom personaladministrationen

Bakgrund Regeringens beslut Alla myndigheters löneadministration ska utföras av Statens servicecenter och anslutningarna ska ske under 2015–2019 Göteborgs universitet arbetar för att en anslutning ska göras under 2016 Avsiktförklaringen i februari 2015 Statens servicecenter ska leverera tjänster inom löneadministration samt rese- och utläggsadministration Anslutningen sker genom en verksamhetsövergång – ett kontor öppnar i Göteborg Berörda medarbetare inom universitetets löne-, rese och utläggsadministration erbjuds anställning på det nya kontoret Nya system och arbetssätt införs Avtalet för det nuvarande personaladministrativa systemet Palasso löper ut 2016 och ett nytt system, Primula, införs En anpassning av det nya systemet görs med Statens servicecenter, vilket sparar universitetet arbetsinsatser, tid och kostnader Det nuvarande rekryteringsverktyget E-rek avvecklas och ett nytt verktyg, ReachMee, införs för att effektivisera rekryteringsarbetet Systembytena innebär att ett antal verksamhetsprocesser och arbetssätt inom universitetets personaladministration behöver förändras – ansvar och roller kommer att förtydligas

Definiera UtvärderaImplementera Stabilisera OKT MAJ JUNI JULI AUG SEP APRIL MARFEBJAN NOV DEC OKT MAJ JUNI JULI AUG SEP APRIL MARFEBJAN NOV DEC Tidplan Januari – februari 2015: En avsiktsförklaring skrevs om vilka tjänster som ska levereras samt verksamhetsövergång. Januari – februari 2015: En avsiktsförklaring skrevs om vilka tjänster som ska levereras samt verksamhetsövergång. Driftsätta April – juni/augusti 2015: En definition av vilka tjänster som ska levereras och en GAP-analys görs nu. En överenskommelse om anslutning ska undertecknas. April – juni/augusti 2015: En definition av vilka tjänster som ska levereras och en GAP-analys görs nu. En överenskommelse om anslutning ska undertecknas. Juni/augusti 2015 – juni/augusti 2016: Processer och arbetsätt anpassas efter nya system. Juni/augusti 2015 – juni/augusti 2016: Processer och arbetsätt anpassas efter nya system. Juni/augusti 2016: Leverans av tjänsterna startar. Juni/augusti 2016: Leverans av tjänsterna startar. Juni/augusti 2016 – De nya arbetssätten överförs till universitetets linjeorganisation. Drift av de nya systemen utförs av Statens servicecenter. Juni/augusti 2016 – De nya arbetssätten överförs till universitetets linjeorganisation. Drift av de nya systemen utförs av Statens servicecenter.

Projektorganisation Projektorganisation inom Göteborgs universitet Styrgrupp Ordförande i styrgruppen Anna Lindholm, områdeschef, Området för administrativt stöd Christina Nilsson, HR-chef, Personalenheten Sören Ehrnberg, IT-chef, IT-enheten Anette Gillek, sektionschef, IT-enheten Laura Ojanen Prytz, ekonomicontroller, Området för administrativt stöd Lena Rogström, prefekt, Institutionen för svenska språket Göran Liljedal, administrativ chef, Sahlgrenska akademin Projektcontroller Ylva Wridell, projektsamordnare, Projektkontoret Projektledare Karin Berglind, konsult, Sigma Projektresurser Johan Augustsson, verksamhetsarkitekt, Processkontoret Karoline Axelson, kommunikatör, Området för administrativt stöd

Delprojektledare från Göteborgs universitet Verksamhetsövergång: Tommy Christensen, personalspecialist, Personalenheten Integration och datalager: Ola Lundgren, konsult, IT-enheten Organisationshantering: Ola Lundgren, konsult, IT-enheten ReachMee: Roger Haglund, personalspecialist, Personalsenheten Verksamhet: Staffan Gunnarsson, sektionschef/systemansvarig, Personalenheten Projektorganisation med Statens servicecenter Styrgrupp Ordföranden i styrgruppen Charlotte Johansson Ahlström, Statens servicecenter Christina Nilsson, HR-chef, Personalenheten Hans Tynelius, Statens servicecenter Anna Lindholm, områdeschef, Området för administrativt stöd Projektledare Statens servicecenter Susanne Lindestam Öktem, Statens servicecenter Projektledare Göteborgs universitet Karin Berglind, konsult, Sigma

Så här får du information om projektet  Webbsida i Medarbetarportalen med information om projektet och nyheter  Nyheter i Medarbetarportalen  Informationsbrev via e-post  Universitetsdirektörens nyhetsbrev  Rektors nyhetsbrev Information

Har du frågor? om projektet i sin helhet Christina Nilsson, HR-chef, Personalenheten Staffan Gunnarsson, sektionschef/systemansvarig, Personalenheten Karin Berglind, projektledare/konsult om verksamhetsövergången Tommy Christensen, personalspecialist, Personalenheten om integration och datalager samt organisationshantering Ola Lundgren, konsult, IT-enheten om ReachMee Roger Haglund, personalspecialist, Personalenheten Kontakt