The Capital of Scandinavia Utvärdering av systemet för ersättning och tidsregistrering Mårten Lindskog 2014-03-12.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Vad är eHälsa? Nationell strategi för tillgänglig och säker information inom vård och omsorg sedan Sedan 2010 är socialtjänsten med fullt ut. Vision:
Advertisements

Socialdepartementet Äldreomsorgen får gott betyg Nöjdhet för omsorg i särskilda boenden i riket 2008, 2010, 2011 Källa: Socialstyrelsen, Nationella brukarundersökningen.
Utvärdering av projekt
Motivation Arbete Glädje Idrott Cooperation
The Capital of Scandinavia Utförarmöte Omvårdnadslyftet.
Fritidshemmet Rubinens barn enkät
Patientsäkerhetsberättelse
”Äldre ska leva ett värdigt liv och känna välbefinnande”
Q2 Q3 Okt Nov Dec Jan Feb Mar Maj Jun Göteborgs universitet förnyas Apr Styrelsemöte 7 apr Styrelsemöte 12 okt Start ny organisation.
Genomförandeplan för Dalarnas län inom området barn och vuxna med funktionsnedsättning (LSS) 2013 – april 2014.
1 onTarget project management TM VÄLKOMNA EFFEKTIV KOMMUNAL E-FÖRVALTNING INKLUSIVE SKOLPORTAL Microsoft och Sigma.
EFörslag - Haparanda Offentliga rummet 31 maj. Bakgrund & Syfte Värde ord: Demokrati, Dialogen, Nya sätt… Diskuterat olika sätt SKL- Nätverk e-petitioner.
Helene Kastemyr, hälsovalschef, LD
Bättre Flöde i Vården Ur överenskommelsen Kömiljarden 2014: ”…ett nationellt samordningsprojekt i syfte att ta fram, beskriva, pröva och införa effektiva.
Kommuner i samverkan – Anna projektet
Valfrihet inom hemtjänsten Åsa Samnegård Projektsamordnare LOV Vård och Omsorg, Trosa Kommun.
Projektet Bättre psykosvård Sammanfattning. Projektet bättre psykosvård Projektstart november 2011 Uppdrag: stötta enheter i landet som jobbar med psykosvård.
Ersättningssystemet inom primärvården i Östergötland
Hälsa på lika villkor? I vår får personer som bor i Västra Götaland enkäten Hälsa på lika villkor? hem i brevlådan. Om du är utvald att besvara.
Möte fackliga ref.grupp Vad händer – kort om Medborgarcenter Pågående aktiviteter Planer inför det fortsatta arbetet Frågor.
Attraktiv Hemtjänst Ökat inflytande och självbestämmande för brukarna
Sophie Eklund Automatiserade röstsamtal till Telias fiberkunder /Relation/Identifier 0.1 Draft.
Kort om tidsplanen för verksamheten äldreomsorg Hösten 2015 planering för pilotprojekt. Januari 2016 start pilot vårdboende. Våren 2015 fortsatt planering.
Regeringsuppdraget Nationell informationsstruktur för vård och omsorg Monica Winge Socialstyrelsen.
Införande och erfarenheter av valfrihetssystem. Västerås – en del av Stockholm - Mälardalen regionen invånare (2008) – 6:e största kommunen Tre.
Stöd och Behandling nyutveckling Integration av visuell kommunikation och vårdsystem 1 Rita Bodin/Maria Berglund.
Attraktiv Hemtjänst Välkommen till introduktion i Äldres behov i centrum! 4 november 2015.
Dagens upplägg Reflektioner sedan i fredags Målsättningen med utbildningen Fortsatta planeringen Gruppdiskussion kring nuläge Presentation av redskap.
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2014 Stockholms län Resultat för Camillas hemtjänst & service i Täby (minst 7 svarande) Hemtjänst.
Kommunernas tillgång till EBH-stödet, eller ”Kommunaccessen”.
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2014
Eget val inom hemtjänsten enl. LOV
Nu rapporterar vi i Treserva!
Webbtidbokning för patientens och vårdens bästa
1. Mötet öppnas 2. Årsmötesförhandlingar 3. Kaffe
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2014
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Fokus Yrkesutbildning VO
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Årsklocka SAM (systematiska arbetsmiljöarbetet) jan feb mar apr maj
Diplom Jan Feb Mar Apr Maj Jun Jul Aug Sep Okt Nov Dec
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Välkomna
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Katarina Eeg-Olofsson Diabetesmottagningen SU/Sahlgrenska
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Regionalt utvecklingsarbete EBP inom verksamhetsområdet stöd till individer med funktionsnedsättning
Handlingsplan Handlingsplan förbättringsbehov uppföljning
Välkomna
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Kommunalt finansierad hälso- och sjukvård och närliggande omsorg
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Den här delen i presentationen skall handla om Mätning och mätresultat
Införande av Treserva Genomförande webb för öppenvårdsinsatser (SOL)
Uppföljningsprocessen i Göteborgs Stad
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
PoPS: Processkartläggning av, och pilotutredning inom, utveckling av stödtjänster Driftrådet 28 maj 2019.
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Presentationens avskrift:

The Capital of Scandinavia Utvärdering av systemet för ersättning och tidsregistrering Mårten Lindskog

Utvärdering av systemet för ersättning och tidsregistrering Vi vill ge den hjälp den äldre har rätt till. Målet: Förbättra dokumentation och uppföljning Utvärderingen ger stöd för utveckling av system och arbetssätt inom Äldreförvaltningen, stadsdelsförvaltningarna och i verksamheterna. Din Enhet Angreppssätt Involvera och engagera alla både för erfarenheter och utveckling. Alla enheter får del av egna resultat. Individuella svar är anonyma

Införandet avslutat 2014 Ersättningssystemet fullt infört Nu: Öka nytta och värde i verksamheten Idag är projektet implementerat Full nytta tar tid

Resultat Nytta för verksamhet och omsorg: Underlag för utveckling Utförarchefer Biståndshandläggare Hemtjänstpersonal Beställarchefer Kommunala utförare Stora privata utförare Små privata utförare Din Enhet

Hur väl fungerar systemets delar för att: vi ska ge den hjälp den äldre har rätt till? stödja mig i mitt arbete? Utvärderingsområdena är Regelverk för ersättning Arbetssätt och processer t.ex. mellan beställare och utförare och inom verksamheter Tekniskt stödsystem och dess komponenter t.ex. ParaGå, ParaGå webb, Paraply, schemaläggning Utvärderingsområden

Enkät till dator eller telefon Inbjudan via sms Individuell telefon – individuell enkät Grupptelefon – en enkät per telefon Inbjudan via . Individuell enkät

Första analysen – snabbt Helheten byggs successivt Mar - pilot Apr/Maj – våg 1 Jun - Resultat Sep – våg 2 Oktober - Resultat Feb personliga intervjuer Oktober– våg 3 November- Resultat Hemtjänstpersonal Utförarchefer + admin. Biståndshandläggare Beställarchefer