Pistol SM 2015 SPSF Sunne 2, 3, 4, 5 Juli.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Warpen BK Här följer en instruktion hur man plockar fram egen statistik från datafilen. Det finns två sätt att få fram statistik. Man byter antal dagar.
Advertisements

Tävlingskalender  Inför varje nytt år bestäms en tävlingskalender som publiceras på LASS hemsida.  Efterhand som tävlingsinbjudningar strömmar in läggs.
2012. Innehåll •Funktionärsinformation •Allmänna regler.
Underlag för att utveckla ett nytt ”Vinna”
© CogWork, Antidopinginformation Swingweb, CogWork Mikael Åhnberg
Mål och betygskriterier
Hela världen talar… Global Issues in Context är en lektion i att lyssna! Hulebäcksgymnasiet, Härryda. Västerhöjdsgymnasiet, Skövde.
Diskussionsmöte i Södertälje Frågeställningar som diskuterades: Vad har Ni som medlemmarnas för synpunkter på Svenska Rottweilerklubben/AfR.
Lagledarmöte för ICA Cup Ulricehamn februari 2014 Arrangörens logotyp.
Varför? Sprida tävlingsjudon på ett nytt och oprövat sätt. När?Sommaren 2013 Var?Utomhus centralt i Stockholm Hur?Arrangera en judotävling som tilltalar.
Nästa steg för Luleå Simsällskap  Föreningen har gjort en 3-årig verksamhetsplanering för kommande utveckling  Definierat mål och krav för.
Anteckningar Träningsplanering –13/11 –20/11 –27/11 –4/12 –Planering nästa år Permanent bemanning av ledare i grupperna, se förslag i ungdomsguppen.xls.
Välkommen!!. Dagens Program Välkomnande Funktionärshäftet Fika Allmän info Avslutande.
Stöd till en evidensbaserad praktik för god kvalitet inom socialtjänsten – brukarmedverkan vid brukarundersökningar inom LSS • • SKAPAD.
Att tillsammans påverka!
Problemlösning Veckodagsproblemet Gissa talet Siffersumman.
F96 ÅBK 2008 Föräldrarmöte 10 Februari. Träningar 2008 & X-tra laget  Visa Spelaravtalet! 2 träningar i veckan och 1 x-tra träning varannan vecka. Inga.
Offensiv orientering Vägval till glädje och framgång SM Långdistans.
Välkomna. BAKGRUND Våren 2009 förfrågan från Sundsvall Arena (dotterbolag till Sundsvalls Kommun) om Stockvik SF var intresserade av att söka och arrangera.
Förberedelser inför USM –Fredrik rapporterar att projektledare på Fastighetskontoret för omläggningen av banorna är utsedd. Vidare att en.
Garagegolv Varför Många garagegolv har gått sönder, det samlas vatten och det blir värre och värre Två golv har åtgärdats på prov, det har fungerat bra.
SVENSKA SKIDFÖRBUNDET. Roller ARRANGÖR Ansvarig för tävlingen.
Lagledarmöte för ICA Cup Ulricehamn februari 2015 Arrangörens logotyp.
Välkomna till VÅR säsongen 2010! Från den 1/1 -27/ Vi följer ledorden Respekt - Ansvar - Kompis - Roligt - Samarbeta Vi är idag 47st i Team 00.
Att arrangera WE-tävling. Ansöka om tävling Alla arrangörer ska ansöka om tävlingar i TDB (Tävlingsdatabasen). Ansökan ska ske i god tid. För WE finns.
MER ”EGENTID” – SÅ STÄRKER VI BARNENS MÖJLIGHET TILL SJÄLVBESTÄMMANDE OCH INTEGRITET Bambi Ekonomisk förening – Bambi Korttidshem, Matilda.
Information om tävlingsdatabas tdb.ridsport.se. Ett centralt anmälningssystem för arrangörer och deltagare – Alla officiella tävlingar måste anmälas via.
FÖRÄLDRAMÖTE BBK HANDBOLL F TRÄNINGSTIDER Måndag kl Björknäs ”stora hallen” Tisdag kl Korpen Fredag kl Sanden Samling.
Diskussion om samgående mellan Djarfur och Vaengur Medlemsmöte
Varmt välkomna. Dagens agenda. Presentation. Tränare. Träningstider vår/höst Träningsdag 2/4. S:T Erikscupen. Globen Cup. Mäklarhuset Cup. Naturstädning.
Drakcupen augusti Samarbete mellan Heffners, Selånger och Team heffners Cupen kommer att spelas på tre arenor, Kuben, Selånger och Gärde P97.
Lagledarmöte för Scandic cup samt SM sprintstafett Gällivare
Säsongs upptakt.  Vi spelar I Div.2(näst högsta serien )  Vi spelar totalt 18 matcher, planerad serie start V. 15 eller 17.  Lagen i Serien ◦ Boo FF.
SK Iron Fotboll 2011 Agenda Status lagen Träningstider/planer Matchplacering/Matchvärdar Bidragsansökningar/Vimplar Idrottslyftet SISU-bidragspoäng Utbildningar.
Föräldramöte F04 -minnesanteckningar 4 maj Träningar Måndag och onsdag 18-19:15 Kalendern på laget.se hålls uppdaterad!
Föräldrarmöte Hemsidan Matcher Träningar Inkomster & ekonomi Medlemsavgiften Inomhusträning Kläder Övrigt.
Julkalender för 4A
Sandviks IK Föräldramöte F08/ Agenda Laget Träningar Match 4/9 Cup ”Tjejsistan” Kommande säsong Föräldragrupp Fika vid matcher Kiosk och bollkalle.
Föräldramöte GUIF F05 CA/TO
Föräldramöte SIF P-06 April 2017.
Föräldrarmöte 2017 Välkomna
P06-BLÅSVART Fotboll Föräldramöte 12/
Lagledarmöte för distans och Scandic Cup
SM Sprintstafett Umeå
Distriktstävling för Sveriges åringar
Team flick Välkomna! Föräldramöte
Vänerns Pärla Cup Vänerns Pärla Cup 2017.
Bullerby-Cup 28 (29) Juli-1 Augusti 2010
Spelare: P11, F11/10/09 Tränare: Spelare i P04, F03/04
2010 Månadskalender Du kan skriva ut den här mallen och använda den som en väggkalender eller kopiera sidan för en viss månad och lägga till den i din.
Här kommer vi att titta lite på hur vi vill arrangera JSM i framtiden, då vi har upptäckt att det är väldigt få klubbar som är intresserade av att ta sig.
JSM Distans och Stafett
Det här händer under vecka 10 Bra datum att ha koll på:
Banarbets- processen.
Tullus SG skidskytte.
Ungdomslandskamp mot Finland
Tidsplan.
Himlacupen maj 2018.
Presentation av antal spelande par år 2017
Om du vill ändra kalenderns utseende kan du använda en ny designmall.
Hur hittar jag till tävlingen?
Lagledarmöte för Volkswagen/Scandic Cup
Lagledarmöte för USM SKIDOR SPRINT
Lagledarmöte SM SPRINTSTAFETT
Lagledarmöte LILLA FJÄLLTOPPSLOPPET FJÄLLTOPPLOPPET
Lagledarmöte för USM SKIDOR Stafett
Lagledarmöte för SM Tävlingar 2019 stafett klassisk teknik
KIOSKANSVAR 2018 MÅNDAG FREDAG TISDAG LÖRDAG ONSDAG SÖNDAG TORSDAG
Verksamhetsmål 2019 Styrelsens förslag till verksamhetsmål för 2019 är att vi ska värna om vår idrott så att vi står oss starka in i framtida skytte med.
Välkomna till Ungoteket!
Presentationens avskrift:

Pistol SM 2015 SPSF Sunne 2, 3, 4, 5 Juli

Bakgrundsfakta Ett delat arrangemang Värmlandskretsen Örebrokretsen VD-kretsen Värmland hade senast SM 2007 också då i Sunne Örebrokretsen arrangerade SM senast 1979 i Örebro VD Kretsen var delad arrangör med Göteborg/Bohuslän 1983 i Uddevalla

Varför arrangera ett SM? Folkfest, skyttefest och svenska mästare Ålagda att göra det, alla skyttar i Sverige måste hjälpas åt Måste dra vårt strå till stacken för skyttets överlevnad Rullande plan för landsdelarna, väst 2015, 2011, 2007, 2003 o.s.v. bakåt… Senast vi var medarrangör/delad arrangör var 1983 det är 32 år sedan Många kretsar har arrangerat ett flertal gånger sedan vi gjorde det senast, exempelvis Skaraborgskretsen 1995, 2003 och extra/delat 2009, Älvsborgskretsen 1991 och extra/delat 2009 samt Göteborg och Bohuslän delat 1983, 1999 och 2011. Samt Värmland 1987 och 2007.

Hur jobbar VD-Kretsen I Februari 2015 utsågs en arbetsgrupp från VD Den inkluderar Per-Erik J, Morgan W, Jörgen L, Michael H, Eric S och Björn R Arbetet kommer att intensifieras från dags dato Arbete med anmälningssystem pågår Föreningsmöte Mars 2015 10/3 Namnlistor från Föreningarna måste vara inne Personallistor presenteras Personalbehov presenteras Info på Årsmöte Mars 2015 24/3 (Light-version) Intern Utbildning Våren/Försommaren 2015 mer info nedan

Hur jobbar VD-Kretsen I Februari 2015 utsågs en arbetsgrupp från VD Den inkluderar Per-Erik J, Morgan W, Jörgen L, Michael H, Eric S och Björn R Arbetet kommer att intensifieras från dags dato Arbete med anmälningssystem pågår Föreningsmöte Mars 2015 10/3 Namnlistor från Föreningarna måste vara inne Personallistor presenteras Personalbehov presenteras Info på Årsmöte Mars 2015 24/3 (Light-version) Intern Utbildning Våren/Försommaren 2015 mer info nedan

Vad är vår roll? Anmälan/startlistor Sekretariat/IT Resultatlistor 2 av totalt 10 fältskjutningsstationer per dag i fyra dagar Viss del av precisionsskjutningen Ansvarig för vapenkontrollen Ansvara för att internutbilda våra egna funktionärer

SM Programmet Tävlingscentrum, TC, Akka-stadion Fältskjutning i terräng runt Akka-stadion. Precisionsskjutning Bergskog Precisionsbanor. Skyttar ombesörjer egen transport mellan tävlingsplatser. Gratis parkering på båda ställen. Vägar fram är avstängda efter parkeringarna. Endast gångtrafik. Torsdag: Fält B, Fält VET Y, FÄLT VET Ä, Prec A. Fredag: Fält R, Fält Jun, Fält Dam, Prec C. Lördag: Fält C, Prec Dam, Prec Jun, Prec Vet Ä, Vet Y. Söndag: Fält A, Prec B.

Anmälan/Sekretariat/IT Ansvariga Morgan Wikström Skepplanda och Per-Erik Johansson Trollhättan. Michael Henriksson Data/IT. Anmälan, vi kommer att få listor från Örebrokretsen på de anmälda skyttarna, dessa skall vi sedan lägga in i skjutprogrammet samt upprätta startlistor. Vi ansvarar för Data/IT, Hårdvara samt hemsidan (från och med snart). Personalbehov Sekretariat ca. 8-10 personer /dag. Onsdag-Söndag. Två sekretariat, ett på TC Akka-stadion, samt ett på Bergskog (Precisionsbanorna)

Vapenkontrollen Ansvarar gör Jörgen Langenbach Vapenkontrollanter från samtliga arrangerande kretsar. Personalbehov 1-2 personer per dag Onsdag-Söndag. Vapenkontroll från Onsdag kväll.

Fältskjutning 2 Stationer Ansvarar: Eric Svanberg och Björn Rutgersson Södra Dal Figurer skall skruvas Lördag innan tävling, behov ca. 5 personer. Förvaring av våra färdigbyggda stationer sker i låst garage vid Akka stadion. Stationerna, målanordningar och liknande skall byggas Onsdag 1 Juli. Behov ca. 5 Personer. Vi bygger först våra stationer och därefter hjälps alla åt med resterande arbete. Personal på stationerna 4 dagar, 2 stationer kräver: 6-7 personal /station = 12-14 personer per dag Torsdag-Söndag. Vi ansvarar själva för kommunikationsutrustning (jaktradio) samt sjukvårdsutrustning på stationerna. Jaktradio används för nödanrop samt anrop om tävlingsstart och stopp samt anrop om förnödenheter.

Precisionsskjutning Precisionsbanorna Bergskog Sunne. Vi kommer att behöva hjälpa till att bemanna något/några skjutlag per dag med exempelvis skjutledare, markörer, protokollförare, klistrare. Personal kommer att avdelas till Precisionsskjutningen allt eftersom vi får in namn på våra personallistor. Personalbehov 7-8 personer /dag Tordag-Söndag.

Vår interna utbildning Ansvarar gör Ragnar Nielsen Södra Dals PSF. Utbildningen kommer att ske under 2 dagar där 1 dags närvaro är obligatorisk för samtliga funktionärer Utbildningen kommer att ske på Södra Dals PSF:s bana i Kärr utanför Brålanda VD-kretsen står för förplägnad och material

Personallistor Ansvar SM-Gruppen. Sammanställer Björn R (?) Alla föreningar måste kunna presentera namn och vilka dagar deras funktionärer kan medverka, samt om de har för avsikt att skjuta eller inte redan idag. För att se så att vi kan täcka upp alla funktioner med lämplig personal. Fördela arbetsbördan mellan all föreningar. Får vi inte in namn måste vi dela ut uppgifter till de föreningar som inte presenterar namn. Ge de som vill skjuta chansen till det (om möjligt). Arrangörsskapet går först. Egna starter måste minimeras, löser vi inte personalfrågan så kan inte VD-Skyttar skjuta SM.

Övrig Info Alla funktionärer får funktionärströja (gul) samt keps. SM-keps och SM-Tröjor (blå) kommer att finnas till försäljning. Stationschefer Fält samt Skjutledare Ban skall bära orange väst. Säkerhetspersonal samt parkeringsvakter etc. bär gul väst. Representanter, Mediakontakter, Prisutdelare etc. bär speciell svart/neon tröja. Samarbetsavtal kommer att tecknas mellan VD, Värmland, Örebro avseende fördelning av resultat och liknande. Alla arbetade timmar kommer att sammanställas av kretsen (Björn R) och rapporteras in till tävlingsledningen på färdiga blanketter. Timmarna ligger till grund för fördelning av resultat.

Boende Per-Erik J, Info Ski Sunne