Efter filmen… 1) Vilka nya ord lärde du dig i filmen som handlar om reklam? 2) EPA- skriv ner och berätta för en kompis! 3) I filmen pratar man om att.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Reklampåverkan Reklam påverkar även om vi inte tror det.
Advertisements

om företaget där du gör din praktik!
Samtala om böcker.
REKLAM OCH MARKNADSFÖRING
Tips och råd som hjälper dig läsa, lära och plugga
Muntliga nationella prov i svenska
Barnanpassad utredning
Härnöstudier.
Insändare Påverka med ord #3.
Att läsa och studera.
Informationssökning & Källkritik
Designprocessen Idé Research Presentation Omarbetning
Mål och betygskriterier
Formellt, skarpt och snyggt
REKLAM OCH MARKNADSFÖRING. KONSUMTION PÅ GOTT … ”Want to get happier? Let’s go shopping again. I’m ready.” ”Glöm drömmen om en vit jul. Shoppa istället!”
Att skriva en artikel.
När blir ett ord svenskt då?
Välkommen till Vision! September 2010 September 2011 Beslut Namnsajt 26/10 11:16:29 Fokusgrupper och tester Design Produktion Juridik.
- Vikten av att kunna sälja in sin idé
Att hålla en presentation
Skriv till jag säger stopp, sen läser ni upp.
Det kreativa konceptets användning i rekryteringsannonser
Distrikt 21 Area 05 AD Monica Rosander Vi ska skapa zontavärldens bästa hemsida! Distrikt 21 Area 05 Areamöte i Katrineholm den 6 maj 2006.
En organisations mediehantering vid förtroendekris
BILDSPRÅK Bilder har olika syfte Reklambild Konstbilder.
REKLAM OCH MARKNADSFÖRING. PÅ GOTT … ”Want to get happier? Let’s go shopping again. I’m ready.” ”Glöm drömmen om en vit jul. Shoppa istället!” ”Nu måste.
Klart definierade mål Okänd
Vad är du för typ av person?
Aktivt lyssnade.
Om konsten att bedöma trovärdigheten hos det du ser, hör och läser
Riktad skrivning Vad kommer du ihåg för några läsförståelsese- medhjälpare ? Vad minns du om dem? Skriv tills jag säger stopp, sen läser ni upp vad ni.
Men jag tror att jag sakta börjar se en kontur Några armar och ben
Barnets rättigheter i Sverige och för alla barn i världen
Barnets rättigheter i Sverige och för alla barn i världen
Hur gör du för att förstå en text?
Dystopia I litteraturen en skildring av ett inhumant, oftast totalitärt framtida samhälle. (Nationalencyklopedin) An imaginary place where people live.
Barnets rättigheter i Sverige och för alla barn i världen
Lässtrategier Att använda lässtrategier innebär att få mentala verktyg för att förstå en text. Lässtrategier är riktade handlingar som utförs medvetet.
Studieteknik och inlärning
Dystopia I litteraturen en skildring av ett inhumant, oftast totalitärt framtida samhälle. (Nationalencyklopedin) An imaginary place where people live.
Varför reklam? Öka försäljningen
Marknadskommunikation och mediaval
VAD KÄNNETECKNAR EN INSÄNDARE?
om företaget där du gör din praktik!
Studieteknik Vad ska det vara bra för?.
Hur du tar hand om din kunskap
REKLAM OCH MARKNADSFÖRING. PÅ GOTT … ”Want to get happier? Let’s go shopping again. I’m ready.” ”Glöm drömmen om en vit jul. Shoppa istället!” ”Nu måste.
DEMOKRATI Skriv ner dina tankar kring begreppet Demokrati. Vad betyder det för dig? Vad tänker du när du hör ordet? Går det att föreställa sig hur det.
Vad ser du på bilden? Beskriv bilden i ord! Vilken tid är det i bilden?
Vad säger bilden oss egentligen!?
Formellt, skarpt och snyggt
Socialpsykologi.
Vad måste jag kunna? SFI kurs D.
Livsfrågor Vad är meningen med livet? Vem är jag egentligen?
Dystopia I litteraturen en skildring av ett inhumant, oftast totalitärt framtida samhälle. (Nationalencyklopedin) An imaginary place where people live.
STUDIETEKNIK.
Källkritik.
Färdighetsinventering SYV Önneredsskolan Anna Bryntse.
SKRIVA TEXTER Vad är uppgiften? Berätta om det inte något annat! Skriv mycket! Bättre med lång text och fel än lite och rätt. Några exempel på bisatser.
Du ska inom arbetsområdet lära dig att Tolka och förenkla uttryck med bokstäver Lösa enkla ekvationer Upptäcka och använda mönster och samband Skriva och.
Köp, köp, köp! Om reklamens påverkan.
Kommunikation och information
Reklam.
Konsten att läsa skönlitteratur
Introduktion källkritik
Referat och källhantering.
ESCRIBIR 1.Skriv och berätta om dig själv.
Kursplan för svenskundervisning för invandrare
I den här uppgiften får du upp till ett
Lässtrategi Titta på rubrik och bilder.
Presentationens avskrift:

Efter filmen… 1) Vilka nya ord lärde du dig i filmen som handlar om reklam? 2) EPA- skriv ner och berätta för en kompis! 3) I filmen pratar man om att det finns saker man inte ska kunna göra reklam om? Vart går din gräns…? Förvaltning/avdelning

Reklamordlista Copy- all text som finns i reklam Radiospot- det du hör människor säga Dialog- när människor pratar med varann Annons- tex en reklamannons i en tidning Copywriter- den som skriver AD- art director- den som formgiver Marknadsföring- annat ord för reklam Målgrupp- den grupp man riktar sig till i reklamen Smygreklam- reklam som syns fast som inte är huvudreklam Förvaltning/avdelning

Reklam- vad är det…? EPA- skriv ner en reklam som tilltalar dig, anteckna följande: Vad är det som lockar dig i den? Hur lockar den dig? Vilka knep av tex copy, radiospot, dialog etc finns med i den?

Att fundera på… I vilka sammanhang kan du hitta smygreklam? Ge gärna konkreta exempel! Förvaltning/avdelning