Ekonomi/Juridik programmet Sociologi Fördjupningsuppgift i utbildning och delaktighet.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Välkomna på information om gymnasievalet!
Advertisements

Förskolor och skolor i Nacka – i en klass för sig
Virtuella kurser Helsinge – Mattliden – Grankulla - Kyrklätt.
Närvaro!!.
Förändringar i skolan En sammanfattning av de förändringar som påverkar er föräldrar Urban Åström Förvaltningschef BoU Lars Thorin Utvecklingsledare BoU.
Skolklimat i Ekerö skolor Trender Inflytande och delaktighet.
Dahlstiernska Gymnasiet i Mellerud - den lilla skolan med de stora möjligheterna.
VARFÖR IT SOM CENTRAL DEL I KURSEN GEOGRAFI 1 på småstadens gymnasium?
Välkomna på information om gymnasievalet!.  Valet görs på  I januari får alla elever i åk 9 inloggningsuppgifter.
Intervju inför ViV-projektet.
Inlärningsmiljö för att öka motivation
Länsresultat.
Förskolor och skolor i Nacka – i en klass för sig Vuxenutbildning Kvalitetsredovisning för förskoleverksamhet och utbildning i Nacka kommun år 2008, antagen.
Genomströmning i Sveriges ingenjörsutbildningar - studentperspektivet Skill Emma Eriksson & Lena Miranda.
Entreprenöriellt lärande – ungdomars hälsa och framtidstro.
Mental träning Mål & Motivation
Läroplansträff Välkomna!.
Läroplansträff Välkomna. Dagens arbete Björkbackaskolan presenterar sitt framgångsrika arbete med lärandeuppdraget Bedömning för lärande -
KemiGuiden. Viktigt att ha koll på kemikalierna Skydda de anställda mot ohälsa Minska risken för olyckor Följa lagar och föreskrifter.
Förskolor och skolor i Nacka – i en klass för sig Gymnasieutbildning Kvalitetsredovisning för förskoleverksamhet och utbildning i Nacka kommun år 2008,
SKOLA OMVÄRLD. EMANUEL 8 ÅR, ELEKTRIKER VÄLKOMNA! Maria Heribertsson Studie- och yrkesvägledare Storsjöskolan Skola/omvärldssamordnare Östersunds kommun.
År 1: Vad motiverar elever?. Forskningsfrågor Vilka faktorer är avgörande för elevernas motivation? LÄRAREELEVERMÖNSTER?
Stimulansbidrag Tidiga insatser Boo Gårds skola Förskola och skola Malin Rinman.
Valnöten VAD/HUR.
Välkomna till seminariet
Björknässkolan Nacka kommun
Hur tänker 90-talisterna och vad vill de ha? 1. 2.
Välkommen Önskar: Alexander, Angela, Birgitta, Fredrik, Kerstin och Troij.
Chuab.se Förenkla – helt enkelt Skellefteå
Frågor om elevinflytande till elever i åk 3 – 9 i grundskolan
ELEVMEDVERKAN - PLANERINGAR KILS KOMMUN 6 MARS. Tycker du att det tar mycket tid att skriva pedagogiska planeringar? Då har vi lösningen för dig!
Kvalitetsredovisning Resultat för grundskola 1 Kvalitetsredovisning för förskoleverksamhet och utbildning i Nacka kommun år 2007 Antagen av Utbildningsnämnden.
Hjärntorgets beroenden av andra system
BUN DAGAR Resultat- och Kvalitetsuppföljning
Eller som den allmänt kallas Serviceassistentutbildningen Funktionshindrades rätt till arbete 1 Projektets namn.
KVALITETSREDOVISNING En dokumentation över kvalitetsarbete.
Uppföljning och utvärdering
Bedömning för lärande En beskrivning av hur bedömning kan förstärka elevernas lärande Sammanfattning Christian Lundahls bok Bedömning för lärande 2011.
Mörbylånga kommun Styrkort 2015
ERGONOMI Föreläsning 1 för ÅR
MOTIVATION.
Breddad rekrytering. Det finns 4 saker jag vill att ni har med er härifrån 1.Målgruppstänkande 2.Gruppen gymnasiestudenter är inte en målgrupp utan.
Access 1 ITDA 2 Kurs Namn Klass Betyg En elev (namn) kommer att läsa många kurser och få ett betyg i varje kurs. Försök modellera om till funktionella.
Pimp my undervisning Daniela Sund. Varför ordnar vi Pimp my undervisning 2.0? I fjol framkom många konkreta förslag och idéer Problem uppdagades.
EN DEL AV VÅRT SAMHÄLLSENGAGEMANG
Bedömning - Skolan har ett kunskapsuppdrag som bedömningen ska relateras till - Kunskapssynen uttrycks i styrdokumenten – läroplanen, Lgr 11.
Frågor om elevinflytande till elever i åk 3 – 9 i grundskolan
Socialt entreprenörskap i ideell verksamhet En studie om de aktiva eldsjälarnas motivation och drivkraft som gör skillnad i samhället.
Tillgänglighet ___________ ___________ ___________ ___________ ___________ ___________.
Hur kan jag öka arbetsglädjen
Välkomna till Civilekonomprogrammet! 14 augusti 2015
Välkomna till Internationella civilekonomprogrammet! 14 augusti 2015 Henrik Nehler, Programansvarig Gunilla Söderberg, Programkoordinator.
Föräldramöte för år 6 HT-15
Förskolor och skolor i Nacka – i en klass för sig Förskoleklass, grundskoleutbildning och skolbarnsomsorg Kvalitetsredovisning för förskoleverksamhet och.
VARMT VÄLKOMNA. 2014/2015 Ett samordningsprojekt mellan Sölvesborg, Olofström och Karlshamns kommun. Projektägare är Karlshamns Kommun Projektledare:
Hur får vi Sigbox att bli en helhet? BFL, SUA, IKT.
ATT LÄRA SIG SKAPA GODA FÖRUTSÄTTNINGAR FÖR ATT MÖJLIGGÖRA LÄRANDE Ann-Charlotte Mårdsjö Olsson
Ung Företagsamhet ® Har sedan 1980 arbetat med att föra skola och näringsliv närmare varandra En ideell och partipolitiskt obunden organisation som utbildar.
Brukarenkät Tillfrågade grupper och svarsfrekvens Föräldrar i familjedaghem (35% svar) Föräldrar i förskola (74% svar) Föräldrar i förskoleklass.
FN-skolor i Sverige
Utvärdering Elevenkät 2017.
Information vid överlämnandekonferens
BESÖK OSS PÅ EDGYMNASIET.SE OCH FACEBOOK
Pedagogen och det entreprenöriella lärandet
Förslag till förstärkning i Ma inför ht 2017.
Enheten för mottagande av nyanlända elever
Enkät i gymnasieskolan 2015
Välkomna.
Betygssättning på högskoleförberedande program i kursen svenska 3
Presentationens avskrift:

Ekonomi/Juridik programmet Sociologi Fördjupningsuppgift i utbildning och delaktighet

Vilka faktorer tror ni kan öka elevernas motivation i VNG?

Undersökning och statistik Undersökning som tillfrågades eleverna på VNG Statistik tagen från MAX18, statistik om barn och unga.

Andelen motiverade elever som tillfrågades i VNG

Mina lösningar Lyfta upp utbildningens betydelse, INTE betygen. Fler tillfällen där eleverna kan ta del av information om vilka högskolelinjer och yrken de har möjlighet till. Införa mer roliga och intressanta undervisningar. Fler variation av examinationsformerna i ALLA kurser. Uppgifterna ska inte endast visas för läraren. Misslyckas man, ska man få fler chanser att visa vad man går för.

Focusera på det som går att relatera i verkligheten. MER belöning och vägledning från lärarna.

Tror ni att mina lösningar går att tillämpa i VNG och i flera andra skolor? Vilka lösningar var bra och vilka var mindre bra? Varför?

Tack för er tid!