Troubleshooting Your Network (Felsökning) Troubleshooting And The Helpdesk (Helpdesk och felsökning)

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Klassindelning med samma spel-hcp. Man bestämmer vilket spel-hcp som gäller för herrar. Man fyller sen i vilket exakt hcp herrar skall ha.
Advertisements

FTFs motionsskola.
Enköpingshälsan och Håbohälsans ledarfrukost
Learning Study / Stöd för genomförande och dokumentation
Plan mot kränkande behandling
det här bildspelet har ”kommit till åren”…så känns den gamla tidsinställningen för seg…tryck och håll ned ”page down”…och ”page up” om det går för fort..;)
Hej hypotestest!. Bakgrund  Signifikansanalys  Signifikansprövning  Signifikanstest  Hypotesprövning  Hypotestest Kärt barn har många namn Inblandade:
Kräkseminarium Bo Ahrenfeldt
Tisdagquiz! Med musikinslag.
Med siktet inställt på förändring
Byggvarudeklarationer BVD 3
1 Rutin hantering av bostadsärenden (reviderat ) Ada och Maria.
Ålder Namn Datum SSQ12 SSQ12 Instruktioner Jag använder en hörapparat (vänster öra) Jag använder en hörapparat (höger öra) Jag använder två hörapparater.
Personuppgiftslagen.
Programmeringsteknik Föreläsning 13 Skolan för Datavetenskap och kommunikation.
Problemformulering Vad är problemet eller behovet– gapen i våra resultat? Vad: Vad påverkas? Är det specifikt? Innehåller det ett implicit förslag till.
Insändare Struktur och respons.
Projektet IT-coacher 2013 Enkäter angående intresset av IT-utbildning för seniorer gjordes i kommunerna Lidköping, Götene och Munkedal. De som svarade.
Mobila Lösningar— Exchange Server 2003 Patrick Hvid Kerfi AB Patrick Hvid Kerfi AB.
Framtidens klubb – klubbens framtid Ola Hanson Kommunikationschef Svenska Golfförbundet.
Lotus Webbaccess Steg 1 Logga in, skicka och ta emot e-post och lite om adressboken. För att gå vidare - vänsterklicka.
Finansförbundets motionsskola.
Vad är du för typ av person?
Hur presentera och opponera?
Källor! Hur gör man egentligen?
Beskrivning av SVT1 – SVT2 registreringsfel Möte på SVT 14 nov 2008.
Hur tänker 90-talisterna och vad vill de ha? 1. 2.
18 juni Sista rycket! Inför hösten-14.
Date LEDARUTVECKLING Coachning Jan 2010.
ETT BETEENDE PRÄGLAT AV HOT OCH/ELLER VÅLD.
Från riskbedömning till räddningsplan
DRAMATURGI OCH PROBLEMLÖSNING
Steg 2 – Mötet HUR ÄR VÅR ARBETSMILJÖ OCH VAD BEHÖVER VI GÖRA?
9. PROJEKTLEDNING, KONTROLL och KOMMUNIKATION. PROJEKTLEDNING  Projektledare  Ledningsgrupp? – Ekonomiansvarig? – Publicitet? – Utvärderare / följeforskare?
Elisabeth Ingesson, Kalmar Läns Landstingsavdelning 097
INFORMATIONSMÖTE Instruktioner De efterföljande PPT-bilderna kommer att lotsa gruppen genom informationsmötet för att presentera forum-året och undersöka.
Troubleshooting Your Network (Felsökning) Common Issues (Vanliga problem)
Enkäten Arbetsmiljöundersökning. Enkät - Massor med problem  Er ”klient” har massor med problem. Ta fram de tre viktigaste.
Vad är problemet? ...familjen... …jaha…och mer?
Etikettsregler för Internet
1 Felrapporter från AGB Mars 2006 Pirjo Svedberg, MMS.
5S grunden för allt förbättringsarbete
En guide för arbeten i SO
Läsbar prolog CM 8.1. allmäna principer correctness user-friendliness efficiency readability modifiability robustness documentation.
Datornätverk i Rymden Av: Niklas och Tobias. Innehåll Historia Internet i rymden Protokoll – CFDP(CCSDS File Delivery Protocol) – DTN(Delay/Disruption.
Datorseende TexPoint fonts used in EMF: AAA Datorseende vt-08Föreläsning 6.
Två löst kopplade system AB Energi Två system, isolerade från omgivningen, sluten mot varandra, Energi (vibrationsquanter) kan transfereras, men inte materie.
Access 1 ITDA 2 Kurs Namn Klass Betyg En elev (namn) kommer att läsa många kurser och få ett betyg i varje kurs. Försök modellera om till funktionella.
Att inte ha någon egen agenda – aktivt lyssnade
Arbetssätt. Etablera gemensamma former Inriktnings- och samordningsfunktion StödKontakt.
A3-metoden Visuell kommunikation för att komma fram till beslut
Delprov 3 Delmoment a Av: Rebecca Hansén VT15. Innehåll  Utmaning 1 – Prototyper i designprocessen - Prototyper i designprocessen - Prototyper i designdialog.
DU ÄR VIKTIG!. Varför? Du kan lyfta barnens självförtroende och främja deras välmående. Du kan identifiera styrkor och inge hopp. Du kan ge insikter och.
Konfiguraitonshantering EN KORT SAMMANFATTNING AV KONFIGURAITONSHANTERING.
Att sätta mål Enligt SMART-kriterierna bör ett mål vara: specifikt
7 frågor Ett verktyg för att göra en tydlig, fullständig och specifik beskrivning av ett problem.
Navigating uncertainty
PNA i framtiden: Vad kan jag förvänta mig och vad kan förväntas av mig
Kontinuitetsanalys Workshop 3 av 4 – Riskbedömning
Målsättning för lektionen
Action Learning.
Dokumentera levnadsvanor i Cosmic
Träff 11 Välkomna!.
Träff 13 Välkomna!.
Lessons learned Erfarenhetsåterföring i projekt
Kap 1 Vi får behålla vår fina park. källa: datum
Den här presentationen innehåller:
Company name Your name(s).
MedControl Instruktion för ärendeansvarig
Presentationens avskrift:

Troubleshooting Your Network (Felsökning) Troubleshooting And The Helpdesk (Helpdesk och felsökning)

Dokumentation Beskrivning av det ursprungliga problemet Steg som tagits för att isolera problemet Resultat av alla åtgärder som gjorts – både lyckade och misslyckade försök Slutligt avgörande av anledningen till problemet Slutlig problemlösning Åtgärder för att undvika samma problem I framtiden

Hjälp från utsidan Dokumentation från tidigare fall Online FAQs (Frequently Asked Questions) Kollegor och andra nätverkskunniga personer Internet

Helpdesk Vanliga frågor från Helpdesk Vilka symtom ger problemet? Vem fick problem? När upptäcktes problemet? Vilka steg har tagits för att identifiera och rätta till problemet? Vilka resultat fick man när man försökte rätta till problemet?

Anteckningar Behåll information om kontakter med Helpdesk Datum och tid för kontakten Namn på teknikern Vilket problem som rapporterades Åtgärder Lösning Uppföljning