Marknadsföring av Projekt X

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Tävlingens syfte TBS Stockholm vill att unga engagerar sig. Unga ska få möjligheten att göra skillnad, både i sitt eget liv och i andras. Därför bjuds.
Advertisements

Allt kommunicerar om konsten att nå rätt målgrupp med rätt budskap.
REKLAM OCH MARKNADSFÖRING
Bildtolkningar Hälsa.
Työelämävalmiuksia | Yrittäjyyskasvatusta | Oman talouden hallintaa Affärsidé Affärsidé Personal PersonalRådgivare.
Affärsplaner för samhällsentreprenörer?
Presentation av resmål
Välkommen till frukostmöte med Connect Väst Morgonens föreläsare Erik Bick och Ulf Ledmyr.
Högtidstal Retorik.
Tema: Uppfinning Av Thomas Mesumbe.
Årskurs 8 Entréskolan vt 2013
OXIMALKVANTILISATORN
Affärsidé Öppna en klädaffär och sälja underkläder från Victorias Secret och t-shirts från olika märken som inte säljs i Varberg. Vi hade även tänkt att.
Workshop: Marknadsplan 10 september 2013 Lukas Åvall
Planerad Kommunikation - att skapa och använda en kommunikationsplan
Marknadsföring Bertil Grenströmer.
Kanaler och forum, hur man kan jobba med hemsidor, press och media? Kommunikation som påverkar – hur gör man? Hässleholm 18 nov 2010.
Samtalet På Arbetsplatsen.
Vänsterskolan Medieskolan.
Kunskaper och förmågor FEK1
Intervju inför ViV-projektet.
Handel – ord och begrepp
Att skriva en artikel.
Kafka hos familjeterapeuten Diskussionsövning. Förberedelser Ni ska bli fyra grupper. – Gregor – Mamma – Pappa – Syster.
Att tala för att övertyga
Insändare Struktur och respons.
KÖNSROLLERKÖNSROLLER BLAND UNGABLAND UNGA. Blått Eller Rosa? Varför börjar allt så tidigt? För att unga är lättare att påverka Vem och av vad påverkas.
Övning nationella prov svenska
Vem är jag? Marianne Ekholm Gunve
Affärsidé - företagets vägvisare
Demokrati och hur Sverige styrs
ATTRAKTIVARE ARBETSGIVARE
Politiken måste ha ett innehåll, de utvalda ska tycka något.
Hur lång är en timme?.
1. Uppgiften presenteras
Att övertyga ! Disposition och mall.
Vilken ska bort. Fundera TYST och skriv ert svar i skrivboken
Det beskrivs i författningen, alltså de fyra grundlagarna.
Debattera.
Hållbar utveckling Vad är det för något? Vad handlar det om?
Att sälja Lions Quest-kurser till skolor /14.
Planerad Kommunikation - att skapa och använda en kommunikationsplan
Press och media Så kan pressarbete hjälpa oss att nå en mer demokratisk och solidarisk värld fri från droger.
Foto: IBL Bildbyrå Känn dig trygg i mötet med media Kommunikation.
Media och reklam.
Marknadskommunikation och mediaval
Propaganda.
Göran Svanelid.
Työelämävalmiuksia | Yrittäjyyskasvatusta | Oman talouden hallintaa Verksamhetsplan.
Valberedningsutbildning
KOMMUNIKATION SOM PÅVERKAR SUNDSVALL 13 FEBRUARI 2012
Reklamkampanj Marknadsaktiviteter.
Affärsplaner för samhällsentreprenörer? Distanskurs i SHE 4 april 2011 Fredrik Björk, Malmö högskola.
Varumärket SPF, Sveriges Pensionärsförbund. Varumärket är allt vi gör Varumärket är inte samma sak som en logotype, grafisk profil, slogan Varumärket.
Vad säger bilden oss egentligen!?
Från ord till handling.. Varför entreprenörskap? Rustas för framtiden. Entreprenöriellt lärande. Inga givna svar, skapar kontaktnät. ”Tasigförsamhet”.
Löneförhandlingskommunikation
Massmedia.
I KONTAKT MED MEDIA MÅNGA LÄSER VIA NÄTET ELLER TALTIDNINGAR EN DEL LÄSTER VANLIGA TIDNINGAR INSÄNDARE I TIDNINGEN VANLIGT FRÅN HANDIKAPPRÖRELSEN NOTISER.
1:1 H2000 Praktisk marknadsföring 1 – att marknadsföra i butik Kopiering tillåten © Liber AB 1:1 Vilka behov har mina kunder? Vilka kunder vänder jag mig.
BYGG VARUMÄRKE & KUNDRELATION
Best Practice i sociala medier
Köp, köp, köp! Om reklamens påverkan.
Reklam.
Marknad, målgrupp och mål
Reklam eller redaktionellt budskap?
(Företagsnamn) Marknadsföringsplan
Tips & trix.
Vilka vi är Northwind Traders
Presentationens avskrift:

Marknadsföring av Projekt X Hur ska ni berätta för världen om er idé?

Berätta om er produkt! Tala om att ni finns! Marknadsföring handlar om att tala om att man finns. Ska man kunna sälja en produkt/tjänst måste folk veta om att den finns. Berätta om er produkt!

1. Målgrupp Nummer 1 är att ta reda på vilken målgrupp er produkt/tjänst vänder sig till. VEM/VILKA ska köpa er produkt? Barnfamiljer/pensionärer/tonåringar/sjukvården/skolor /fotbollsklubbar/skidåkare/tjejer/killar/husdjursägare/ kommuner/förskolor/ålderdomshem/ webutvecklare/restauranger…osv, osv, osv VEM/VILKA kan ha nytta av er produkt/tjänst och tänkas vilja köpa den?

2. Budskap Nummer 2 är att ni måste ha ett tydligt BUDSKAP. VARFÖR är er produkt/tjänst viktigt? VARFÖR ska man köpa den? VAD vinner man på att nyttja er produkt/tjänst? Här måste ni ARGUMENTERA för er sak. Att säga ”för att den är bra”, duger inte!

3. Kanal Nummer 3 handlar om vilka KANALER ni ska använda er av för att nå ut med ert BUDSKAP till er MÅLGRUPP. HUR ska ni visa er målgrupp att ni finns? Annonser, TV, radio, tidningar, sociala medier, reklamutskick, hemsida, ”synas ut på gatorna”, åka ut till företag och presentera sig… osv, osv… Samarbete? Finns det något redan existerande företag ni skulle kunna samarbeta med? I ”Idéfabriken” vill ett av laget marknadsföra sin talande tandborste genom att samarbeta med Apoteket.

MÅLGRUPP – BUDSKAP – KANAL Tre nyckelord Det finns alltså tre nyckelord ni behöver använda er av när ni bestämmer hur ert företag ska marknadsföras: MÅLGRUPP – BUDSKAP – KANAL Glöm inte bort att marknadsföring kostar! Den måste rymmas inom ert företags budget.

Att göra… Ni ska nu göra en marknadsföringsplan för ert företag. Den ska utgå från de tre nyckelorden. 1. Bestäm er målgrupp 2. Bestäm ert budskap, inkl logotyp och slogan. Formulera era försäljningsargument Bestäm hur marknadsföringen ska gå till, alltså vilka kanaler ni ska använda er av.