Korpen Svenska Motionsidrottsförbundet Besöks- och leveransadress: Fiskartorpsvägen 15A, 114 73 Stockholm Telefon växel: 08-699 60 00 E-post:

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Korpen Svenska Motionsidrottsförbundet Besöks- och leveransadress: Fiskartorpsvägen 15A, Stockholm Telefon växel: E-post:
Advertisements

Korpen Svenska Motionsidrottsförbundet Besöks- och leveransadress: Fiskartorpsvägen 15A, Stockholm Telefon växel: E-post:
AKTIESPARARNA ÖSTERSUND Presentation
Kommunikation som påverkar Göteborg 4 oktober 2012 Välkommen!
Välkommen! Stormöte 28 april 2013 Ortsutveckling FLENS STAD.
Novus Allmänheten om regional identitet i Dalarna (Del A) November Peter Blid Helena Björck Ida af Robson 2064.
Hålltider för dagen 9.00 Kaffe 9.30 Inledning, start
Unga jobb Swedbank och Sparbankerna.
Linköpings FF Ungdom Ledarträff
Vision 2025 Bilder: Hanna Maxstad I Katrineholm är lust den drivande kraften för skapande och utveckling – för liv, lärande och företagsamhet. Lust är.
Barnkonventionen Rätt att utvecklas som person
11 juni – 1 juli Projektledare: David & William Startade upp arbetet i januari 2011 efter flertalet förfrågningar. Juni 2012 arrangerades 1:a.
För att uppdatera sidfotstexten, gå till menyn: Visa/Sidhuvud och sidfot
UNIONEN - tillgänglighet under semestern 2014
Låna dig rik! Förändringsarbete genom marknadskommunikation i tre län 1.
Bastugatan 2. Box S Stockholm. Blad 1 Läsarundersökning Maskinentreprenören 2004.
SWEDISH AGENCY FOR ECONOMIC AND REGIONAL GROWTH 1 Entreprenörskaps- barometern 2012 Entreprenörskapsbarometern 2012 Sveriges största attitydundersökning.
Korpen Svenska Motionsidrottsförbundet Besöks- och leveransadress: Fiskartorpsvägen 15A, Stockholm Telefon växel: E-post:
Korpen på jobbet Vi gör det enkelt för arbetsplatser att sporta och ha kul tillsammans!
ATTRAKTIVARE ARBETSGIVARE
: Gör en analys tillsammans med utgångspunkt från: a) föreningens syfte med uppvaktningen. b) vilken/vilka kommunföreträdare de ska boka träff med c) vilka.
Företagarpanelen – Q SEPTEMBER 2011 Hallands län.
Vattenfall Vindkraft Bruzaholm MarkCheck Juni 2014.
Korpen Svenska Motionsidrottsförbundet Besöks- och leveransadress: Fiskartorpsvägen 15A, Stockholm Telefon växel: E-post:
Korpen Svenska Motionsidrottsförbundet Besöks- och leveransadress: Fiskartorpsvägen 15A, Stockholm Telefon växel: E-post:
Förberedelser inför mötet med kommunen Ha ett internt möte - föreningens styrelse, konsulent/verksamhetschef och andra nyckelpersoner före uppvaktningen/mötet.
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2014 Resultat för Karlskrona Hemtjänst.
Korpen Svenska Motionsidrottsförbundet Besöks- och leveransadress: Fiskartorpsvägen 15A, Stockholm Telefon växel: E-post:
Nöjdhetsbarometern Nöjdhetsbarometern –förberedelser Varför nöjdhetsbarometer om MIP? Flemming Kristensen, socialhögskolan Upplevelser kring resultat.
Offensiv orientering »Vi ska erbjuda en idrott där alla kan vara med på sina egna villkor »Vi ska utveckla vår idrott i en offensiv anda som tar hänsyn.
© Synovate Ungas attityder till rökning
Agenda uppstartmöte säsong 14/15 Inledning Allmän information från föreningen (Johan) Sponsorintäkter (Bobby) Lagföräldrarepresentantens roll Lagkassa.
Korpen Svenska Motionsidrottsförbundet Besöks- och leveransadress: Fiskartorpsvägen 15A, Stockholm Telefon växel: E-post:
Uppföljning av samverkan inom sydöstra sjukvårdsregionen Natalie Bertling, Hälso- och sjukvårdsstrateg Landstinget i Östergötland Projektledare Bilder.
Korpen Svenska Motionsidrottsförbundet Besöks- och leveransadress: Fiskartorpsvägen 15A, Stockholm Telefon växel: E-post:
Ekonomiska tips Stärka lokal närvaro
Korpen Svenska Motionsidrottsförbundet Besöks- och leveransadress: Fiskartorpsvägen 15A, Stockholm Telefon växel: E-post:
Stadsledningskontoret Brukarundersökning inom äldreomsorgen 2013
Korpen Svenska Motionsidrottsförbundet Besöks- och leveransadress: Fiskartorpsvägen 15A, Stockholm Telefon växel: E-post:
Välkommen till årsmöte 2013 Svensk Tennis Väst. Dagordning Genomförande av årsmöte Gratifikationer Tack till förutvarande i styrelsen Avslutning av årsmötet.
Korpen Svenska Motionsidrottsförbundet Besöks- och leveransadress: Fiskartorpsvägen 15A, Stockholm Telefon växel: E-post:
Barnets rättigheter i Sverige och för alla barn i världen
Känna till och ha provat metoder och verktyg för processledning
Välkomna till uppstartsmöte i Lundalands ungdomsprojekt
Korpen Svenska Motionsidrottsförbundet Besöks- och leveransadress: Fiskartorpsvägen 15A, Stockholm Telefon växel: E-post:
Novus Unga om vården Vårdförbundet Lina Lidell 1718.
Korpen Svenska Motionsidrottsförbundet Besöks- och leveransadress: Fiskartorpsvägen 15A, Stockholm Telefon växel: E-post:
Barnets rättigheter i Sverige och för alla barn i världen
Idrottslyftet Idrottlyftets syfte ”Idrottslyftet ska stärka och utveckla världens bästa barn- och ungdomsidrott så att fler flickor och.
Korpen Svenska Motionsidrottsförbundet Besöks- och leveransadress: Fiskartorpsvägen 15A, Stockholm Telefon växel: E-post:
Bu eller Bä? Till digitalt & regionalt representantskap den 9 maj, s om komplement till det fysiska mötet i Stockholm.
Korpen Svenska Motionsidrottsförbundet Besöks- och leveransadress: Fiskartorpsvägen 15A, Stockholm Telefon växel: E-post:
Korpen Svenska Motionsidrottsförbundet Besöks- och leveransadress: Fiskartorpsvägen 15A, Stockholm Telefon växel: E-post:
Korpen Svenska Motionsidrottsförbundet Besöks- och leveransadress: Fiskartorpsvägen 15A, Stockholm Telefon växel: E-post:
Korpen Svenska Motionsidrottsförbundet Besöks- och leveransadress: Fiskartorpsvägen 15A, Stockholm Telefon växel: E-post:
Korpen Svenska Motionsidrottsförbundet Besöks- och leveransadress: Fiskartorpsvägen 15A, Stockholm Telefon växel: E-post:
1 L U N D S U N I V E R S I T E T Resultat av internundersökning om information på LTH Genomförd våren 2007.
Ortsutveckling Skebokvarn Välkommen! Stormöte 2 september 2013.
Korpen Svenska Motionsidrottsförbundet Besöks- och leveransadress: Fiskartorpsvägen 15A, Stockholm Telefon växel: E-post:
Laget med fart, Hoby så klart Ur föreningens stadgar; Föreningen skall bedriva idrotten Bordtennis. Föreningen.
Föräldramöte den 21:e mars 2013 Klubblokalen, Engvallen 18:00-19:30
Korpen Svenska Motionsidrottsförbundet Besöks- och leveransadress: Fiskartorpsvägen 15A, Stockholm Telefon växel: E-post:
Affärsplaner för samhällsentreprenörer? Distanskurs i SHE 4 april 2011 Fredrik Björk, Malmö högskola.
Föräldramöte AG Dagordning Välkomna Stegserierna Inriktning på träningen Nya grupper Redskapsplock Övrigt Nya Arenan.
Korpen Svenska Motionsidrottsförbundet Besöks- och leveransadress: Fiskartorpsvägen 15A, Stockholm Telefon växel: E-post:
Varumärket yrkeshögskolan – vårt gemensamma åtagande
Korpen Svenska Motionsidrottsförbundet Besöks- och leveransadress: Fiskartorpsvägen 15A, Stockholm Telefon växel: E-post:
Korpen Svenska Motionsidrottsförbundet Besöks- och leveransadress: Fiskartorpsvägen 15A, Stockholm Telefon växel: E-post:
Varumärkeskartläggning
Presentationens avskrift:

Korpen Svenska Motionsidrottsförbundet Besöks- och leveransadress: Fiskartorpsvägen 15A, Stockholm Telefon växel: E-post: Hemsida: Valet av partners Tydliggöra och marknadsföra vårt unika erbjudande samt samordna extern kommunikation

Korpen Svenska Motionsidrottsförbundet 2 måndag den 30 mars 2015 Skriv ditt namn här

Valet av partners 1, Petra Lindskog och Ulrika Andersson, Djurönäset 9-11 maj 2014 Korpen Svenska Motionsidrottsförbundet 3 måndag den 30 mars 2015 Skriv ditt namn här Vad hände med Pressbyrån? Lärdomar och erfarenheter Hur gröna och sköna är vi? Så här kan vi jobba framöver

Korpen Svenska Motionsidrottsförbundet 4 måndag den 30 mars 2015 Skriv ditt namn här Samarbete Samarbetet initierades av Pressbyrån, grundat på externa och interna varumärkes- undersökningar Glädje i vardagen Samhällsengagemang Gemensam aktivering MEN - Samarbetet har i Pressbyråns varumärkesundersökning november 2013 inte bidragit till positiv förstärkning av deras varumärke varför de vill avsluta samarbetet den sista januari 2014.

Pressbyråns förslag på kampanjbudskap Korpen Svenska Motionsidrottsförbundet 5 måndag den 30 mars 2015 Skriv ditt namn här ”Blod, svett och tårar” ”Med livet som insats” - Alltid med mycket grus i dojan… Och helst skitiga träningskläder…

Korpen Svenska Motionsidrottsförbundet 6 måndag den 30 mars 2015 Skriv ditt namn här

Korpen Svenska Motionsidrottsförbundet 7 måndag den 30 mars 2015 Skriv ditt namn här Film butik Golvdekal, Trottoarpratare

Korpen Svenska Motionsidrottsförbundet 8 måndag den 30 mars 2015 Skriv ditt namn här

Korpen Svenska Motionsidrottsförbundet 9 måndag den 30 mars 2015 Skriv ditt namn här

Korpen Svenska Motionsidrottsförbundet 10 måndag den 30 mars 2015 Skriv ditt namn här Lärdomar -Aktiveringen A och 0! Långsiktighet Resultatsförväntan Kultur: näringsliv kontra idrottsrörelse

11 LÅG SPONTAN KÄNNEDOM OM KORPEN BLAND ALLMÄNHETEN Källa: BlueCarrot Varumärkeskartläggning okt Enkätundersökning Bas Korpen-deltagare: 500 respondenter som har deltagit i Korpens aktiviteter Bas Allmänheten: 500 respondenter som ej har deltagit i Korpens aktiviteter men tränar på annat sätt KORPEN - VARUMÄRKESKARTLÄGGNING OKT 2011

12 OM MAN BLIR PÅMIND ÄR DOCK KORPEN VÄLKÄNT I vilken utsträckning känner du till följande aktörer? (Skala 1-7 där 1=inte alls och 7=väldigt väl) Källa: BlueCarrot Varumärkeskartläggning okt Enkätundersökning Bas Korpen-deltagare: 500 respondenter som har deltagit i Korpens aktiviteter Bas Allmänheten: 500 respondenter som ej har deltagit i Korpens aktiviteter men tränar på annat sätt KORPEN - VARUMÄRKESKARTLÄGGNING OKT 2011

”Korpens erbjudande ser olika ut över landet, något som leder till otydlighet kring bland allmänhet, medlemmar och internt” ”Den allmänna inställningen till Korpen är positiv om man blir påmind om att Korpen finns. Detta tyder på att Korpen har potential att stärka varumärket och öka de spontana variablerna genom marknadsföringsinsatser/samarbeten och utveckling av korpen.se” 13 SLUTSATSER – VARUMÄRKE Källa: BlueCarrot Varumärkeskartläggning okt 2011 KORPEN - VARUMÄRKESKARTLÄGGNING OKT 2011

Några insikter i vårt fortsatta arbete Om oss själva och vårt varumärke… Korpen Svenska Motionsidrottsförbundet 14 måndag den 30 mars 2015 Skriv ditt namn här Korpens varumärke är otydligt men välkänt - Hur fungerar Korpen, vad är Korpen? Korpen som rättighet är ganska otydlig Målgruppen spretig och väldigt bred Extremt många egna kanaler att kommunicera igenom…. Vi har inte järnkoll på våra medlemmar adresser, mobilnummer, ålder, intresse, läsvanor, kläd- och skorval, bilmärken, inkomst…

Konkretisera och tematisera För att bli attraktiv krävs tydlighet, sponsorn vill veta vad de köper och hur de kan använda det de köper Korpen Svenska Motionsidrottsförbundet 15 måndag den 30 mars 2015 Skriv ditt namn här Bryt ut idrotter och områden inom Korpen och låt företag äga det. Innebandy Skadeförbyggande arbete Bordtennis Fair play/Glädje Cuper, serier, arrangemang…

Korpens målsättning 2014 Skriva avtal med minst tre samarbetspartners till under 2014 Korpen Svenska Motionsidrottsförbundet 16 måndag den 30 mars 2015 Skriv ditt namn här Viktiga kriterier: Gemensamma grundvärderingar men viktigt med erfarenhet och kunskap om Idrotten och föreningsburen verksamhet Ska gynna Korpen riks såväl som föreningarna och bidra till medlemsnytta Organisatorisk uppbyggnad – bör likna Korpen – geografisk spridning Möjlighet till affärsutveckling eller exponering

Korpen Svenska Motionsidrottsförbundet 18 måndag den 30 mars 2015 Skriv ditt namn här

Korpen Svenska Motionsidrottsförbundet 19 måndag den 30 mars 2015 Skriv ditt namn här 3 års avtal: , , aktivering Målgrupp: Ungdomar år Idé: Från ”Knäkontroll” till skadeförebyggande arbete i Korpens app och på Korpens hemsida. Årets hetaste lag

Korpen Svenska Motionsidrottsförbundet 20 måndag den 30 mars 2015 Skriv ditt namn här

Ett möjligt samarbete 2014 ? Korpen Svenska Motionsidrottsförbundet 21 måndag den 30 mars 2015 Skriv ditt namn här

Korpen Svenska Motionsidrottsförbundet 22 måndag den 30 mars 2015 Skriv ditt namn här