Verksamhetsberättelse Avesta Volley 2011/2012. Avesta Volleys 39e verksamhetsår har till stor del präglats av att implementera och vidareutveckla mål.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
AKTIESPARARNA ÖSTERSUND Presentation
Advertisements

Protokoll föräldraråd Plats: Bjälbotullsförskola Tid: 17,30 •Tankar efter mötet med våra politiker. Finns det politiska frågor som vill lyfta.
Nivåanpassad träning För att inkludera alla
Patientenkät sommaren -13
78 respondenter. 2 [1] Hur har det varit hemma sedan du var här sist?
Föräldramöte F-05.
Avstämningsmöte Åsa IF Dam/utvecklingslag.
Inspira/Silverbäckens förskola
Lokalgrupper och temagruppers organisering
Föräldramöte P Inför säsongen 2011/2012.
Projektet IT-coacher 2013 Enkäter angående intresset av IT-utbildning för seniorer gjordes i kommunerna Lidköping, Götene och Munkedal. De som svarade.
Fotbollsakademi – för flickor och pojkar!
, Hej, Nu har snart en termin gått av det här verksamhetsåret. Vi som jobbar med och för era barn summerar det pedagogiska arbetet på förskolan och konstaterar.
Spelarutvecklingsplan för Vimmerby Tennisklubb Mars 2011.
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013? Verksamhetsresultat för Mark Särskilt boende.
Protokoll Föräldrarmöte 16/3 P Föräldrarna hälsades välkomna till Eskils klubbstuga. 2. Klubbdirektör Tommy Billqvist informerade om Eskilsminne.
Ungdomsråd i region Mitt. Blunda… Tänk på det roligaste/grymmaste/bästa du kan komma på inom gymnastiken. Något du redan upplevt.. Något du skulle vilja.
Verksamhetsberättelse Avesta Volley 2013/2014
RIALTO Jenny Alvolin Barn- och ungdomsombud Broschyren: Kartläggning av barnets förmågor och behov. Underlätta för barnets vistelse i fsk/skola.
Summering U12 säsongen 2012/13. Summering säsongen 2012/2013 Starten med en U12 grupp var en försöksverksamhet för verksamhetsåret 2012/13. Verksamheten.
TÄNK TILL VÄRDEGRUNDSMATERIAL 2014.
Rollfördelning i funktionärsbåset Vem gör vad i Danicahallen.
Inledning Initiativet till värdegrundsarbetet kommer från de tio medverkande idrotter i Göteborg som började diskutera möjligheten för barn att prova flera.
Björkdungens förskola Föräldrar Förskola - Våren svar, 69%
Känna till och ha provat metoder och verktyg för processledning
Stöd till en evidensbaserad praktik för god kvalitet inom socialtjänsten – brukarmedverkan vid brukarundersökningar inom LSS • • SKAPAD.
Verksamhetsplan Avesta Volley 2012/2013. Verksamhetsplan 2012/2013 för Kidsvolley Målgrupp/målgrupper för vår verksamhet är: Barn 6-9 år (tjejer och killar)
2012 är över – nu väntar 2013 Dags att betala medlemsavgiften och när ni gör det kan det vara kul för er att se tillbaka på året som gått och se framåt.
Stockan P03 Föräldramöte 29 januari Agenda - Introduktion välkommen ( Jacob ) - Genomgång av planen 2015 ( Jacob ) - Sportchef Dan Jarl berättar.
Föräldramöte F-03 25/ VÄLKOMNA!. Agenda Allmänt om YIS Ledaruppställning Kommunikation Träningar Matcher Cuper Aktiviteter Kläder Lagkassa Föräldraengagemang.
 Kl Introduktion till dagen och bakgrund till varför vi är här  Kl Fika & diskussionsövning ”Spegla föreningen”  Kl Fortsatt.
Föräldramöte 3/9. Föreningen Vi har 8 olika grupper: Div 1, 2, 3, Volley2000 (3 grupper), Kidsvolley och drop in. Killar? 120 medlemmar 12 ledare Styrelsen.
§ 1Mötet öppnas. § 2Fastställande av röstlängd för mötet.
Förslag Agenda del 3 - processarbete
Upptaktsträff Inför sommaren Agenda Inledning Presentation av styrelse, tränare, kansli, föräldragrupp och ungdomsgrupp Hemsidan Träning/Tävlingar.
Workshop värdegrund USLK Klubbstugan
Verksamhetsplan Avesta Volley 2013/2014. Sammanfattningsvis: Under verksamhetsåret 2013/2014 kommer föreningen främst att satsa och fokusera på våra Kidsvolleybarn.
Välkomna till Gripens RF Tävlingsmöte ALLSVENSKAN 2015 Division på våren Division på hösten Intresseanmälan Ex. antal för att anmäla.
Verksamhetsplan Avesta Volley 2014/2015. Sammanfattningsvis: Liksom under föregående verksamhetsår kommer föreningen under 2014/2015 fortsätta att satsa.
Verksamhetsberättelse Avesta Volley 2012/2013. Avesta Volleys har under året jubilerat och fyllt 40 år. För att fira detta jubileumsår tog Eva Larsson.
Laget med fart, Hoby så klart Ur föreningens stadgar; Föreningen skall bedriva idrotten Bordtennis. Föreningen.
Agenda P-00 Agenda -Träning, matcher m.m. framöver -Seriespel m.m. -Föräldramedverkan -Ekonomi -Informationsvägar.
Föräldramöte den 21:e mars 2013 Klubblokalen, Engvallen 18:00-19:30
Sammanställning och presentation av resultat från sportgruppsmötena Sportgruppen, en arbetsgrupp underställd styrelsen, har under september månad, träffat.
Föräldramöte 25 september. Mötesprogram Vision Rolig fakta! Vad vi erbjudit under 2012 Träningsgrupper 2012 Organisationen 2012 Hemsidan Närmaste tiden.
V RETAGYMNASIETS H ÄSTFÖRENING Ungdomssektionen. V AD Ungdomssektionen är där vi ungdomar kan vara med och bestämma. Där kan vi vara med och påverka resten.
Verksamhetsberättelse Avesta Volley 2010/2011. Avesta volleys 38e verksamhetsår har varit ett mycket innehållsrikt år där föreningen jobbat hårt med föreningens.
Utbildningsplan för Arvika Volleyboll Syftet med planen fram till 2011: Att klubben alltid skall ha minst den kompetens vad gäller tränare,
I ponnycupen åker en ridskolas elever till en annan ridskola för att tävla på deras ponnyer. Det är samma ponnyer som går för båda lagen. Antalet matcher.
Vi är en förening med bred ungdomsverksamhet inom fotboll. Vi har 18 lag, 574 aktiva ungdomar, 3 seniorlag och totalt 1400 medlemmar. Det är fantaskiskt.
VÄLKOMNA Föräldramöte P07 14 april Agenda Presentation av ledarstab och ansvarsområden 2016 Träningar 2016 Matcher 2016 Teambuilding Föräldraengagemang.
Vi är en idrottsförening med spets, bredd och mångfald. Vi som föreningen vill ge dig en chans att utvecklas hos oss. Föreningens värdegrund är glädje,
P02 Föräldramöte Agenda Rekapitulation av förra mötet Nästa säsong.
§ 1Mötet öppnas. § 2Fastställande av röstlängd för mötet.
ÖSK Handboll P04. Säsongen Vi är 18 killar i laget Vi har genomfört 45 träningar med en närvaro på 67% Spelat 12 seriematcher Deltagit på Kopparcupen.
Verksamhetsberättelse P-93. P- 93 Säsongen 05/06 Så här i handbollssäsongen sista andetag har vi endast ute träning och Eken Cup kvar. Säsongen har varit.
Föräldramöte
ERBJUDANDE FRÅN HAVERDALS GOLFKLUBB
Verksamhetsberättelse 2016
Telge Sibk F06/07 16/17.
Utvärdering och planering Akademin
Ett bild och text repotage
Verksamhetsberättelse
Agenda Söderköpings IK PF03 Föräldramöte 19/3
2016 är över – nu väntar 2017 Höjdpunkter
Spelar- och föräldramöte
Här kommer vi att titta lite på hur vi vill arrangera JSM i framtiden, då vi har upptäckt att det är väldigt få klubbar som är intresserade av att ta sig.
Pojkar Footer Text 9/18/2018.
Spelar & föräldramöte Flickor A 21/5 2019
Presentationens avskrift:

Verksamhetsberättelse Avesta Volley 2011/2012

Avesta Volleys 39e verksamhetsår har till stor del präglats av att implementera och vidareutveckla mål och strategier för Beachvolley, Kidsvolley och Motionsvolley. Under sommaren 2011 medverkade styrelsen i ett processarbete i samverkan med Svenska Volleybollförbundet och SISU. Detta efter att ha valts ut av Mittsvenskas styrelse som en av de föreningar inom distriktet som visar fram fötterna vad det gäller viljan att utvecklas. Processarbetet i Garpenberg bedrevs som en Idrottslyftaktivitet. Styrelsens första möte började med en halvdag tillsammans där vi gemensamt satte riktlinjer och arbetssätt för syrelsens kommande arbete under året, lärde känna varandra bättre och hade en trevlig stund tillsammans med god mat och dryck. Under året har sedan styrelsen genomfört 8 st styrelsemöten. I februari stod föreningen som arrangör av Steg 1 utbildning (Projekt 2000) i samverkan med Mittsvenskas och SVBF. Utbildningen genomfördes som en Idrottslyftaktivitet. Från föreningen deltog tre personer och sammanlagt deltog åtta personer. Under året har föreningen deltagit i 3 kurser genom SISU i IdrottOnline. Föreningen har även arbetet och rapporterat in flertalet lärgruppsaktiviteter. Mot slutet av verksamhetsåret bjöd styrelsen in medlemmarna till en gemensam dag där föreningens verksamhetsområden, arbetssätt, värderingar m.m. diskuterades. Föreningen ansökte och blev beviljad Idrottslyftstöd för denna aktivitet. Mötet gav på förslag vilken typ av verksamhet som föreningens ska bedriva kommande verksamhetsår, och arbetet med att sätta ramarna för verksamhetsplan, formulera mål och budget för respektive område genomfördes sedan i respektive verksamhetsområde och resultatet av detta kan du läsa i föreningens verksamhetsplan för 2012/2013. Vid årets slut konstaterar vi att vi sammanlagt lockat strax över 50 medlemmar till föreningen, samt haft ett stödmedlemslotteri som resulterade i 30 stödmedlemmar. På kommande sidor kan du läsa respektive verksamhetsområdes verksamhetsberättelse för året. Fredrika Hultén, ordförande

Kidsvolley Detta år har Emma Rehn och Annelie ”Nellie” Hedberg hållit i Kidsvolleybollen. Säsongen startade sommaren 2011 med två tillfällen Kidsbeachvolleyboll i Åsbo. Vid första tillfället, i juli, kom endast tre barn, men nästa gång, i augusti, letade sig dubbelt så många barn till Åsbo. Det blev en uppskattad aktivitet. Vecka 37 startade sedan höstens Kidsvolleyboll med totalt tio tillfällen, onsdagar mellan kl Det var ca 10 barn som kom på träningarna, varav fem var nya för hösten. Sista träningen bjöds alla föräldrar och barn på fika och därefter blev det juluppehåll. Vårsäsongen startade vecka 3 med totalt nio tillfällen och samma träningstider. Första träningen kom inte mindre än 15 barn, varav sju var helt nya, och totalt anmälde sig 17 barn under våren. Det bjöds på fika även vid vårens sista träningstillfälle. Flertalet av barnen sade sig vilja komma tillbaka i höst. Under hela säsongen har allt som allt 26 barn provat på kidsvolleyboll i vår regi. Den 18:e februari anordnades en Volley-2000-kurs i Avesta och från föreningen deltog Emma, Nellie och även föräldern Torbjörn Hovmark. Kursledare var Fredrik Ahlengärd från Sollentuna. Träningarna har så långt som möjligt delats upp i kunskaps-/åldersnivå, med lite mer Volley-2000träning för de äldre barnen. Detta visade sig vara uppskattat av både barn och föräldrar. / Annelie Hedberg

Motionsvolley Motionsverksamheten riktar sig till f.d. aktiva i föreningen, nybörjare och personer som på något vis spelat volleyboll på ett eller annat sätt tidigare. Träningarna bedrivs som ”Drop In” där man som spelare deltar vid de träningstillfällen som passar. Med anledning av föregående års succéstart av Motionsverksamheten, hade föreningen till detta verksamhetsår sökt halltid i Domarhagsskolan för att få plats för alla intresserade. Trots sen tilldelad träningstid på fredagkvällar har uppslutningen på träningarna varit goda under de 24 träningstillfällen som föreningen erbjudit, med undantag av vecka nio då vi ställde in träningen. När vi summerar närvaron för året så konstaterar vi att ca trettiotal personer deltagit vid ett eller fler tillfällen och att ca. 16 personer av dessa kommer regelbundet till träningarna. En Motionsvolleygrupp bestående av sex personer har under året hjälpts åt att arrangera turneringarna och ansvara för träningarna. Gruppen har träffats tre gånger/termin för att tillsammans utveckla och driva arbetet med Motionsvolleyn vidare under året. Under året arrangerade föreningen två VolleyDiggarDan´turneringar utav tre planerade. Under höstens mixklassturnering deltog fem lag och till vårens VolleyDiggarDan´ kom fyra lag till start och även den turneringen arrangerades i mixklass. Förhoppningen var stor i början av verksamhetsåret att även lyckas delta med ett lag i Sverigeseriespel, men tyvärr ställdes turneringen in i Smedjebacken in som vi var anmälda till pga för få anmälda lag. Inte heller lyckades föreningen få ihop tillräckligt många lag för att arrangera en egen turnering denna säsong. Genomförd enkätundersökning i slutet av verksamhetsåret visar att Motionsvolleyn fungerar bra och är populär. Våra medlemmar trivs med befintligt träningsupplägg och att vi fortsättningsvis ska fortsätta arrangera våra VolleyDiggarDan´turneringar två gånger/år. Nu ser vi med spänning fram emot vad jubileumsåret 2012/2013 kommer föra med sig. Vid pennan, Fredrika Hultén

Beachvolley Verksamhetsåret 2011/2012 startade redan i mars med upptaktsmöte för beachgruppen i Avesta Volley. Föreningen upplevde till stor glädje att det var fler spelare som besökte beachen föregående sommar än vad det har varit tidigare och gruppen ville ta vara på detta och bygga vidare. Beachgruppen består av en blandning äldre och yngre ex volleybollspelare samt entusiaster som gillar just att spela beachvolleyboll. Gruppen bildades i ett steg till att engagera flera i klubben och just beachverksamheten samt att styrelsen såg behov av att göra en uppfräschning av beachen. Kan vi sprida föreningsarbetet på flera så är det enklare, lättare och roligare att arrangera aktiviteter och turneringar. Sagt och gjort den 15 maj drog vi igång uppfräschningen av beachen och några dagar därefter så var näten på plats, fyra stycken sprillans nya! Vi fick också upp ett nytt staket mellan banorna samt blev sponsrade med två stora bänkbord. Klubbens första beachtävling gick av stapeln den 19 juni Beach Freak, en återkommande tävling som riktat sig mot företrädesvis ungdomar men även andra spelare och där generösare regler gäller och även antalet spelare på banan. Det var elva lag till start och dagen flöt på bra. Den 3 juli anordnade beachgruppen en ny tävling mot målgrupperna företag och föreningar i södra Dalarna; Business Beach. Tanken vara att utmana företagen mot varandra och samtidigt erbjuda ett inslag av hälsofrämjande aktivitet för dess anställda. Till tävlingen fick vi en sidoaktivitet med Herbal Life som kom och sålde sina produkter samt gjorde åldersanalyser. Uppskattat! Tio lag var anmälda, något lägre antal än projekterat och dagen gick tyvärr budgetmässigt (-). Under hela sommaren pågick även beachserien Quila Cup. Den var uppdelad i öppen klass, dam- och herrklass. Med facit i hand nådde inte denna spelserie ut till många och vi fick inte det resultatet vi trodde i planeringsstadiet. (3 lag i öppen, 3 lag i dam, 2 lag i herr) Liksom tidigare år fortsatte Avesta Volley med onsdagsträningarna kl Beachgruppen bistod efter rullande schema med bollar till de som så önskade. Denna tid har ”slagit igenom” och det har under hela sommaren alltid varit spel på åtminstone två av näten. Det kan konstateras att 2011 har det investerats i beachvolleyutrustning samt en del i samband med arrangemangen. Det gör att verksamheten för året inte har gått med vinst. Dock möjliggör dessa investeringar att vi nu framöver kan fokusera på beachträning och beachtävling utan att oroas för om materialet håller. Nu rockar vi vidare, för beachen i tiden. Vid anteckningarna, Helena Holmlund