Proteinrik glass gjord på svensk kvarg

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
FÖRETAGSEKONOMI 1 Annan placering av kapitel 1!?
Advertisements

Mall till Affärsplan – Export för Företaget AB.
Affärsutvecklingscheckar varor och tjänster samt internationalisering
Q1 Rapport 2010 Stockholm Jan Bengtsson VD Uniflex.
AFFÄRSPLAN Elias Brander.
Presentation av: Johan Uddh Utvecklingschef. Våra kunder! Vår idé gör det enkelt att vara kund oavsett var du bor! Kvinnan står för beslutet till förändring.
Affärsidé Öppna en klädaffär och sälja underkläder från Victorias Secret och t-shirts från olika märken som inte säljs i Varberg. Vi hade även tänkt att.
Marknadsföring Bertil Grenströmer.
MARKNADSPLAN 2013 Caroline Ossmin Lukas Jensen Malin Rydberg Linda Kåberg Johanna Svedlund Sebastian Otterborg.
Menigo ”Vår kunskap — din framgång”
Marknadsplan Sandström de Wit
TuneShop Axel Gärkman Jag är en s.k. sångwriter. Jag komponerar och skriver sånger,som mina kunder sedan får använda.
Kapitel 11 Prissättning.
Thai Airways International
SWEDISH AGENCY FOR ECONOMIC AND REGIONAL GROWTH Affärsutvecklingscheckar •För utveckling av varor och tjänster •För internationalisering 1.
Marknadsplan för HälsoFreak
Goda exempel Samarbete Skåne Nordost.
Q1 Rapport 2014 Stockholm Jan Bengtsson VD, Uniflex.
NYFÖRETAGARCENTRUM – RESULTAT RÅDGIVNINGEN  ANTAL BESÖKARE  RÄCKVIDD  KÖN  ÅLDER  BAKGRUND  TYP AV RÅDGIVNING 2012 RESULTAT.
NyföretagarCentrums resultat 2013 NYFÖRETAGARCENTRUM – RESULTAT 2013.
Marknadskommunikation i praktiken
Fastighetsbyrån Konjunkturundersökning Oktober 2012.
Affärsidé - företagets vägvisare
PA Consulting group ab.
4. Nulägesanalys. Marknadsföring, Gleerups. S Fürst mfl
Förslag till planering kapitel 12
Kapitel 12 Marknadsföringen påverkas av omvärlden.
K1 Alla marknadsför sig Att skapa intresse och förväntningar
1 GfK Consumer TrackingHomogen marknad Fredrik Ydell Maj 2009 Exempel på hur layouten ser ut för undersökningen. De indelningar som ingår i undersökningen.
NYFÖRETAGARCENTRUM – RESULTAT RÅDGIVNINGEN NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2010  ANTAL BESÖKARE  KÖN  ÅLDER  BAKGRUND  TYP AV RÅDGIVNING.
Av: Mikael, Arvid, Daniel, Pontus, Michael
SÄTT PRIS PÅ DIN UPPFINNING
Marknadsplan Gör en marknadsplan.
Företagsekonomi 1 Starta företag.
ÖKANDE GRAD AV NÄRVARO STÄLLER ÖKADE KRAV PÅ ETABLERING I NORGE Etableringskrav på den norska marknaden Källa: Skatteverket, Brreg, KPMG, Business Sweden.
Hybrid av: Restaurang, Saluhall & Livsmedelsbutik.
Investeringskostnader ( för 120 GWh) Baserat på erfarenheter från biogasanläggningen i Lidköping ( 60 GWh) Budgetuppskattningar från leverantörer, dock.
Block 6: Bokföring – delar blir helhet
Q3-rapport 2009 Stockholm Jan Bengtsson VD Uniflex.
Q2-rapport 2009 Stockholm Jan Bengtsson VD Uniflex.
Marknadsplan Gymbolaget
Christoffers Clothing Company
Redovisningsbyrå.
Atlassian Roadshow Karlstad Introduktion 1.Om oss 2.Om Atlassian 2.Nästa generations kundtjänst 3.Kortfilm – Agil utveckling 4.Confluence.
Kapitel 15 Budgeten.
Ditt kompletta kontorsvaruhus. Grundat 1978 som Sveriges första kompletta kontorsvaruhus. Vår affärsidé är att till ortens företag, industri och institutioner.
Företaget – Andmotion  Bildades år 2010 och ägs av eEquity  Främst inriktade på vinter- och vattensport inom näthandeln  Affärsidé ” Att genom e-handel.
Arvika!. Arvika invånare varav ca i tätorten. Beläget ca 40 km från norska gränsen. Karlstad km Stockholm
Marknadsföring av turism
Marknadsföring av turism
Från ord till handling.. Varför entreprenörskap? Rustas för framtiden. Entreprenöriellt lärande. Inga givna svar, skapar kontaktnät. ”Tasigförsamhet”.
1:1 H2000 Praktisk marknadsföring 1 – att marknadsföra i butik Kopiering tillåten © Liber AB 1:1 Vilka behov har mina kunder? Vilka kunder vänder jag mig.
● 40 anställda, 1/3 kvinnor. 2/3 män ● Utbildningar, konsulttjänster, it-lösningar ● Säljer till företag ● Stardes 1994 ● Tre kontor – Göteborg, Malmö,
Björn Svensson Fredrik Krig Filip Edén.  Att sälja kläder online  Kunder ska kunna designa sina egna kläder  Låga priser  Kvalitet.
HÄSTBESKATTNING Webbinarium
MARKNADSFÖRING Marknadsföring är allt arbete som utförs i ett företag i syfte att föra en vara eller tjänst från producent till konsument.
Bolaget Namn: VD: Kontaktperson: Telefon:. Bolaget Namn: VD: Kontaktperson: Telefon:
[Produktnamn] Marknadsplan
Marknadsplan Gör en marknadsplan.
Produkt, pris, plats och påverkan
Marknad, målgrupp och mål
Företagspresentation
Seminarium Affärsidé & Budget
(Företagsnamn) SWOT-analys
Organisationskonsulter
(Företagsnamn) Marknadsföringsplan
(Företagsnamn) Affärsplan
[Produktnamn] Marknadsplan
Mall till Affärsplan – Export för Företaget AB.
Måndagar: Prata om kampanjer - att planera, räkna på - kap. 5 och 6 Fredagar: Göra egna exponeringar - gruppuppgift efter olika teman Power-Point ”Kampanjer”
Presentationens avskrift:

Proteinrik glass gjord på svensk kvarg SweQuark Proteinrik glass gjord på svensk kvarg

Affärsidé och inriktning Kvargglass baserad på protein Passar som mellanmål och dessert Liten portion i barform

Marknad och kunderna Livsmedelsbranschen Stockholm, Göteborg och Malmö Marknadsföring via media, internet, kampanjer, butiker och sociala medier Alla med en hälsosam livsstil Budgeterat att sälja ca 258.000 glassar lanseringsåret

Hur når vi kunderna? Stark planering – Olika faser och skeden Sälja till många för ett lågt pris Hård marknadsföring – TV, affischering och sociala medier Tillgänglighet – Ledande livsmedelsbutiker

Marknad Marknadsföring Antal personer som nås: 5 720 000 st Region TV Affischering Direktreklam Stockholm & Gotland 250 000 kr 63 000 kr 93 000 kr Göteborg 152 000 kr Skåne 230 000 kr Summa 632 000 kr 189 000 kr 279 000 kr Totalt 1 100 000 kr Antal personer som nås: 5 720 000 st

Företagsform Registreras hösten 2014 som aktiebolag Aktiekapital 500.000 kr Fabrik och lager 6 anställda

Marknad & Miljö Distributionssystem: Tillverkning -- Paketering -- Lager -- Butik Externa leverantörer Konkurrenter: Portionskvarg och styckglassar

Mål Produktionsstart första kvartalet 2015 Lansering mars 2015 Stockholm, Göteborg, Skåne Omsättning ca 3,6 MKR första 12 månaderna Motsvarar 1% invånare per filial

Tidsplan Registrering av bolaget: V. 40-52 Aktiekapital – insättning: V. 50-7 Lokal: V. 45-7 Första leverans: V. 50-8 Produktionsstart: V. 1-12 Anställa personal: V. 1-10 Marknadsföring: V. 1-50 Start av försäljning: V. 12-52 Banklån: V. 16-32 Leverantörsavtal: V. 40-12

SWOT-Analys Styrka Först på marknaden Bred kundgrupp Erfarenhet av produkt Svaghet Säsongsprodukt Opraktiskt Risk för mer försäljning än beräknat Möjligheter Ledande/Unik på marknaden Större marknadsandel Hot Kommande konkurrenter Dåligt väder

Prototyp SweQuark