18-21 augusti 2004 Sociala media för statistik Hur kan nationella statistikbyråer utnyttja sociala medier för intern och extern kommunikation? Omvärldsbevakning.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
• Religionsvetare/Filosof • Forskare inom cyberreligion • Föreläsare/Debattör (etik.blogspot.com) • Distansstrategiskt ansvarig – Högskolan Dalarna Jan.
Advertisements

security through simplicity 2 Visste du att du kan använda ditt inpasseringskort till att logga in till din dator, till ditt nätverk och till dina molntjänster?
Nationell forskarskola i socialt arbete.
Tidsplanering Tidsplanering
Källor: Reuters EcoWin och Riksbanken
Samhällsvetarkåren vid Lunds universitet Forum för internationalisering
Populära aktiviteter på nätet bland unga internetanvändare i hemmet en genomsnittlig dag 2009 (procent) * Med socialt nätverk avses här socialt nätverk/community/diskussionsforum/chattgrupp.
Var finns Google, Twitter, Facebook och YouTube i den digitala marknadsföringsmixen? Jan Ekström VD Netoptions.
Vision "Vi vill inspirera till ett aktivt, roligt och hälsosamt liv." Copyright © 2007 Stadium "Vi vill inspirera till ett aktivt, roligt och.
Bankdagen Fredrik Sauter Vd Skandiabanken 1. 2 Vi älskar våra kunder! Vi vill vara personliga och föra en dialog med våra kunder. Det kräver att vi lyssnar.
presentation av Daniel Jönsson Lennart Schedin
Kommunikation Studieteknik: Presentationsteknik
Stora + Störst tal först. Stora additionstabellen Tanketips!
Eddie Arnold - Make The World Go Away Images colorées de par le monde Déroulement automatique ou manuel à votre choix 1 för dig.
Är unga engagerade eller oengagerade i politik?  Lance Bennett  Center for Communication and Civic Engagement shington.edu/
Elkraft 7.5 hp distans: Kap. 3 Likströmsmotorn 3:1
Att hitta statistik Katarina Hjortsäter Nordiska Afrikainstitutet Afrikadag för bibliotekarier
Differ Transformation Park KB © 2010 YouGov 1 SE PR-undersökning SIS PR Undersökning SIS Differ September 2010 Stockholm september 2010.
SAMHÄLLSKUNSKAP B Henrik Larsson
SWEDISH AGENCY FOR ECONOMIC AND REGIONAL GROWTH. SWEDISH AGENCY FOR ECONOMIC AND REGIONAL GROWTH Presentation Jämte, Estland, Västerbotten, Stockholm.
Hur tänker Handisam om sociala medier?
Sidnummer E-böcker, vad är det och vad är det inte En licens, inte en bok Moms 25%
Welcome to Gävle! Bild: Albin Bogren / BARINGO. Education is the key to employment and increased choices in life.
SOCIALA MEDIER PÅ RIKTIGT. VARJE DAG. #nopressurepå30minuter Presentation Chief Marketing and Communication Officer på Mynewsdesk.
Låna dig rik! Förändringsarbete genom marknadskommunikation i tre län 1.
Stora additionstabellen
Bastugatan 2. Box S Stockholm. Blad 1 Läsarundersökning Maskinentreprenören 2004.
1.
Nya förutsättningar för lärande
1 IT i skolan internationella och nationella trender Dialog i Väst, 22 maj 2003 Jan Hylén.
Att få rätt saker att hända
Vad är bloggar? Trendbaren Att känna igen en blogg 1. Senaste inlägget överst 2. Permalänkar 3. Prenumerera på uppdateringar ©2005.
Eva 10 år -Jag vet att det kostar, men hur lång tid kan det ta.
Åtgärdsbrister och – behov att motverka vägbarriärer Andreas Seiler SLU, Inst. för Ekologi 11.
Bild 1 Hur använder vi KursInfo idag? Högskolan i Skövde.
Folkbibliotek och e-böcker i KB:s uppdrag
Socialstyrelsen, mängd – individstatistik
TÄNK PÅ ETT HELTAL MELLAN 1-50
Best pictures on the internet 2007 Awards 1http:// Är vänsteralliansen trovärdig i Norrköping.
Att bygga ett varumärke med själ och hjärta Viktor Sylvan
Göteborgsregionens kommunalförbund: Ale|Alingsås|Göteborg|Härryda|Kungsbacka|Kungälv|Lerum|LillaEdet|Mölndal|Partille|Stenungsund|Tjörn|Öckerö Gothenburg.
SEO Manager för EPiServer LÅT REDAKTÖRERNA VARA REDAKTÖRER.
Sociala samarbetsverktyg och molntjänster Anne Månsson.
Best pictures on the internet 2007 Awards 1http:// (s), (v), och (mp) i Norrköping, gillar inte att vi använder grundlagarna.
Copyright Gunnar Petersson, Januari
Styrteknik: Grundläggande logiska funktioner D2:1
Ny teknik i klassrummet Nätad dator med DVD-spelare och 1 GB RAM-minne Projektor Ljudsystem (förstärkare + högtalare) Trådlös mus + tangentbord +
Västsvenskt nätverk för hållbar utveckling Frukostmöte: Valspecial! Regionutveckling mot en hållbar utveckling.
Vem litar du på? Om sociala medier och sociala nätverk Dataträff hos SeniorNet Södermalm 28 april 2010 Anita Rissler SeniorNet Lidingö.
Underlag för utvärdering av penningpolitiken –
Experience from LiU Collaboration with Industry Ingegerd Bauren & David Lawrence Linköping University.
FREDAG 9.00 – Välkomnande till konferensen Ann, Christer ”Varför är vi här” SLS VärdegrundKarin – Medlems och verksamhetsdiskussion Anders.
Simon Falck rAps användardagar, Oktober, (24) Internationella Statistikdatabaser och Tekniska finesser rAps användardagar 22 Oktober, 2009.
Stora subtraktionstabellen
Kvalitetsgranskning 2010 Christina Lindh & IngBeth Larsson
Välkomna till höstterminens föräldramöte för årskurs 6
STUDENTREKRYTERINGSTEAMET KOMMUNIKATIONS- OCH MARKNADSAVDELNINGEN STUDENTREKRYTERING.
[ Offentligt tryck / António Lourenço]1 Offentligt tryck Katarina Hjortsäter, Åsa Lund Moberg Nordiska Afrikainstitutet.
1 L U N D S U N I V E R S I T E T Bygginnovationssystem, VBEN20 Kristian Widén.
DATABASHANTERING för programmerare Lektion 5 Mahmud Al Hakim
Linnéuniversitetet Om Länsbibliotek Sydost Två län: Blekinge och Kronoberg 13 kommuner Finansieras av Region Blekinge och Landstinget Kronoberg.
Datscha Bank & Finans Outlook April Vad är Datscha? Webbaserad tjänst Kommersiella fastigheter Information och värdering användare 300 bolag.
När infaller Julafton och hur ofta?
Min syn på penningpolitiken Handelsbanken 18 mars 2011 Förste vice riksbankschef Svante Öberg.
Barn, hälsa och föräldrar - underlag till en nationell strategi för föräldrastöd 30 min - 15 bilder Sven Bremberg.
Sociala medier för pedagoger och elever. Läroplan ” Eleverna ska också kunna orientera sig i en komplex verklighet med stort informationsflöde och snabb.
BYGG VARUMÄRKE & KUNDRELATION
Viveka Palm Deputy Director Regions and Environment, Statistics Sweden
Verktyg för att jobba med OSA
Presentationens avskrift:

18-21 augusti 2004 Sociala media för statistik Hur kan nationella statistikbyråer utnyttja sociala medier för intern och extern kommunikation? Omvärldsbevakning med blogg som verktyg som exempel. Alf Fyhrlund, Marknad Kommunikationsavdelningen, SCB Nordiska Statistikermötet, Köpenhamn, 11-14 augusti 2010 Fredag d. 13.8. Teknologi og web fortsat alf.fyhrlund@scb.se

18-21 augusti 2004 alf.fyhrlund@scb.se

Lost in the print world of old? 18-21 augusti 2004 Lost in the print world of old? ”majority of statistical disseminators is to electronically replicate the print world of old” THE STATISTICS NEWSLETTER - OECD - Issue No. 49, July 2010 US Federal Reserve Board Survey of On-line Data Dissemination Practices for Government and International Statistics San Cannon & Marc Rodriguez, Division of Research and Statistics, Federal Reserve Board alf.fyhrlund@scb.se

Sociala media Social kunskap – wikis, användargenererat 18-21 augusti 2004 Sociala media Social kunskap – wikis, användargenererat Blogg – Webbsida med senaste inlägget överst Microblogg – Som blogg fast bara på 140 tecken Forum – Digital anslagstavla med olika ämnen Sociala bokmärken – Organiserade bokmärken Sociala nyheter – Demokratiserade nyheter Sociala nätverk – Digitala communitys alf.fyhrlund@scb.se

Strategi för sociala medier 18-21 augusti 2004 Strategi för sociala medier tillgängliggöra statistiken, lyssna på våra kunder, kommunicera/föra dialog med kunderna, aktivt sprida vår statistik, nå potentiella medarbetare, samt involvera kunder och användare och hjälpa dem att supporta varandra. I ett första steg är SCB:s ambitionsnivå att nå till steg fyra, d.v.s. att aktivt sprida statistiken via sociala medier alf.fyhrlund@scb.se

18-21 augusti 2004 alf.fyhrlund@scb.se

18-21 augusti 2004 alf.fyhrlund@scb.se

18-21 augusti 2004 alf.fyhrlund@scb.se

18-21 augusti 2004 alf.fyhrlund@scb.se

18-21 augusti 2004 alf.fyhrlund@scb.se

18-21 augusti 2004 alf.fyhrlund@scb.se

18-21 augusti 2004 alf.fyhrlund@scb.se

18-21 augusti 2004 alf.fyhrlund@scb.se

18-21 augusti 2004 alf.fyhrlund@scb.se

18-21 augusti 2004 alf.fyhrlund@scb.se

18-21 augusti 2004 alf.fyhrlund@scb.se

18-21 augusti 2004 alf.fyhrlund@scb.se

Länktips http://www.gapminder.org http://blogstats.wordpress.com/ 18-21 augusti 2004 Länktips http://www.gapminder.org http://blogstats.wordpress.com/ http://www.swivel.com alf.fyhrlund@scb.se