Mamut Salesmodel Pär Svärd. Agenda Mamut Salesmodel Mamut Salesmodel Hvorfor Mamut som samarbeidspartner? Hvorfor Mamut som samarbeidspartner?

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Lasarettet Trelleborg C:a 600 medarbetare
Advertisements

Andragradsfunktioner & Andragradsekvationer
Välkommen till frukostmöte med Connect Väst Morgonens föreläsare Erik Bick och Ulf Ledmyr.
Extraprodukter John Hugosson
Skapa ideala kundprofiler
Välkomna till AMP Workshop
OXIMALKVANTILISATORN
En presentation Göteborgs Försäkringsmäklare Per Dahlkvist AB Box GÖTEBORG Tel Mail
Marknadsföring och försäljning av MBS Espen J. Laeng.
Effektiv försäljningsprocess Werner Risberg VP, Sales
More intenz Sales Mastery Säljutveckling i världsklass!
Marknadsföring Bertil Grenströmer.
Hösten 2011 Nortech Telecom
till en presentation av System och lösningar med RFID
Hur använder vi Internet ?. • till att få kontakt med andra.
Marknadsplan Sandström de Wit
Mamut Business Software 9.0 Nyheter & Försäljningsargument
Så kan vi sälja fototurism. Vem är Jan Ljungberg?  Delägare och VD i Koch & Ljungberg sedan  Hanterat gruppresor sedan 1985.
Leads och interna utmaningar
Riktlinjer för presentationer
AMP Kickoff - Stockholm
FÖRENKLING & DEFINITION AV SOLUTION SELLING
MICROSOFT BUSINESS ACADEMY Konsten att ”leverera…” GREAT communications nordic AB Stefan Pihl
Offertverktyget ett sälj- och prisverktyg
När ska man använda de och när ska man använda dem.
Ambassadörsutbildning för dig som ska prata om IdrottOnline Version: beta
Marknadsförarens mall för att skapa köpares persona!
Sandwich låglaktos Vår nya målgrupp. Du lär dig av chefen Sälj mycket. Bearbeta befintliga kunder. Öka yta. Vi är bäst. Och sådan saker.
Referensgruppen på MMS 10 dec 2009 Mätningar av Webb-TV.
1:a Möte Offert process Avsluts process
Sammanställning av gruppdiskussioner på pers.ass.-kurs, Fyrbodal
 Välkomna!   Vad har hänt sen sist?  Genomgång av nya funktioner  Statistik  Genomförandeplaner  Vilken metodik hade vi för att ta oss hit? 
Pär Svärd Dirk Lammering John Hugosson Espen Johannesen Laeng Välkommen! AMP Workshop – Försäljningsteknik.
Att sälja Lions Quest-kurser till skolor /14.
Kap 8: Marknadsföring genom relationer
Marknadsförarens mall för att skapa köpares persona!
Telecomfakta 026 –
custice . fakta . presentation
The Big 5 ANALYSFÖRMÅGA KOMMUNIKATIV FÖRMÅGA METAKOGNITIV FÖRMÅGA
Mamut Salesmodel Pär Svärd, Channel Manager
Microsoft Small Business Specialist. Microsoft har lanserat ett initiativ för partners som arbetar med småföretag. Fördelar för dig som partner är att.
Effektiv försäljning Werner Risberg, VP, Sales.
Affärsidé Den yttre affärsidén Vad skall produceras ?
Kundföretaget AB Namn, Företag 17 januari Agenda Kundföretaget AB Återförsäljare AB Mamut som leverantör Effektiv arbetsdag Behov hos Kundföretaget.
Mamut Business Software 9.0 Nyheter & Försäljningsargument Håkan Carlsson, Leif Persson.
Ditt kompletta kontorsvaruhus. Grundat 1978 som Sveriges första kompletta kontorsvaruhus. Vår affärsidé är att till ortens företag, industri och institutioner.
nov 06 Samordnad vårdplanering - projektet Ett gränsöverskridande verksamhetsutvecklingsprojekt C. Wisser
Välkommen Företagsnamn namn, företaget AB. Agenda ÅF som leverantör ÅF som leverantör Mamut som leverantör Mamut som leverantör Kundföretaget AB Kundföretaget.
Vendingfakta 026 –
Marknadsföring av turism
Försäljningsargumentation
1:1 H2000 Praktisk marknadsföring 1 – att marknadsföra i butik Kopiering tillåten © Liber AB 1:1 Vilka behov har mina kunder? Vilka kunder vänder jag mig.
Musikkompendium Test. Musikkompendium Test 2 Musikkompendium Test 3.
Att stötta en kollega som lär sig svenska Delegationen för arbetsplatslärande vid yrkesintroduktionsanställningar (YA)1.
Björn Svensson Fredrik Krig Filip Edén.  Att sälja kläder online  Kunder ska kunna designa sina egna kläder  Låga priser  Kvalitet.
Att vara eller att icke vara… Instruktör
Vilmale FINFO-dagen 2016.
MARKNADSFÖRING Marknadsföring är allt arbete som utförs i ett företag i syfte att föra en vara eller tjänst från producent till konsument.
ATT GÖRA ETT REKLAMBLAD
Kundanalysen har flera syften
Planeringsfasen av arrangemang
Choice Sales Introduction
Vilka är dina förväntningar?
Produkt, pris, plats och påverkan
SÄLJAKTIVITETER SÄLJAKTIVITETER KAN:
The ABB - FG Wilson and Caterpillar case
Sälja en produkt eller tjänst
Försäljnignsledning.
Ikett Personalpartner AB
Hosting Licensiering och program för hosters
Presentationens avskrift:

Mamut Salesmodel Pär Svärd

Agenda Mamut Salesmodel Mamut Salesmodel Hvorfor Mamut som samarbeidspartner? Hvorfor Mamut som samarbeidspartner?

Mamut Salesmodel Skapa en gemensam förståelse om proscessen Skapa en gemensam förståelse om proscessen Försäkra oss om affärssubstans Försäkra oss om affärssubstans Skapa rutin i säljprocessen Skapa rutin i säljprocessen Kvalitet i säljprocessen Kvalitet i säljprocessen

Mamut Salesmodel - Inledning Ge ett gott första intryck Ge ett gott första intryck Fånga kundens intresse Fånga kundens intresse Spegla kunden Spegla kunden Kvalitetssäkra prospect Kvalitetssäkra prospect

Mamut Salesmodel - Behovsanalys Kundens optimala vardag Kundens optimala vardag Använda frågeteknik Använda frågeteknik Genomgång av behovsanalys med kund Genomgång av behovsanalys med kund Latenta behov Latenta behov Köpsignaler Köpsignaler Delacceptanser Delacceptanser

Mamut Salesmodel - Lösning Lösning baserat på behovsanalysen Lösning baserat på behovsanalysen Presentation av lösning / demo Presentation av lösning / demo Motivera lösning Motivera lösning

Mamut Salesmodel – Invändningar/Argumention Mamut-argumenten Mamut-argumenten Är det bra med invändningar? Är det bra med invändningar? Argument + Mening = Innebörd Argument + Mening = Innebörd Motfrågor Motfrågor ”Jag vill få detta till!” ”Jag vill få detta till!”

Mamut Salesmodel – Closing Acceptans från kund Acceptans från kund Använd behovanalysen som ”bollplank” Använd behovanalysen som ”bollplank” Closingtekniker Closingtekniker Aldrig ”lost sale” på annat än funktionalitet Aldrig ”lost sale” på annat än funktionalitet

Fördelar att sälja Mamut´s produkter Kompletta lösningar Bäst på pris/funktionalitet ”Bäst i test” Stor målgrupp Prisbelönad användarvänlighet Solid leverantör Mamut hanterar all support Erfaren ÅF-avdelning Mycket förtjänstemöjligheter ÅF-licens och kurs Kostnadsfri Stockrotation

Vi är här för er! Bistånd vid seminarier och mässor Bistånd vid seminarier och mässor Stöd & hjälp vid kunddemo´s Stöd & hjälp vid kunddemo´s Bistånd via tlf, e-post och web Bistånd via tlf, e-post och web Utskick till existerande kunder Utskick till existerande kunder Resurs mtp marknadsföring av MBS Resurs mtp marknadsföring av MBS Kostnadsfritt marknadsmaterial Kostnadsfritt marknadsmaterial Serviceapparat – det du behöver! Serviceapparat – det du behöver!

Always be closing!