WORKSHEETS AFFÄRSELEMENT. EXEMPEL LIAFÖRETAG FÖRETAG NI VILL JOBBA I FÖRETAG NI HAR JOBBAT I FÖRETAG NÅGON NI KÄNNER JOBBAR I AFFÄRSSPELET, 3 OLIKA BOLAG.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Främja Kvinnors Företagande i Blekinge Första utlysningen – beviljade projekt Catharina Rosenquist.
Advertisements

Jan Ahlström •f 1950, •civilekonom SSE 1973 •Idag: Affärsängel, Återfallsentreprenör & Styrelseledamot •Driver och äger idag ett privat riskkapitalbolag;
Mall till Affärsplan – Export för Företaget AB.
Affärsplaner för samhällsentreprenörer?
Hushållningssällskapet Rådgivning Nord AB Vår kompetens ger näring till din verksamhet! Vi erbjuder företagsrådgivning och driver utvecklings- projekt.
AFFÄRSPLAN Elias Brander.
Skapa ideala kundprofiler
GRÖNA SIDAN UPP, TRÄFF , Kjell Persson.
FJÄLLVÄRLDEN! KOMPETENS! RESPEKT!. Snöskoterns roll för turismen och regional utveckling utifrån den Nationella Strategin 2020.
Marknadsföring Bertil Grenströmer.
Yrkesförbundet för dig som jobbar med försäljning och marknadsföring.
Lars Sandberg Företagares synpunkter på systemet Kreativa grupper, upplägg och resultat.
TuneShop Axel Gärkman Jag är en s.k. sångwriter. Jag komponerar och skriver sånger,som mina kunder sedan får använda.
Grundkurs i marknadsföring
Marknadsföring & Internet
Intervju inför ViV-projektet.
SWEDISH AGENCY FOR ECONOMIC AND REGIONAL GROWTH Affärsutvecklingscheckar •För utveckling av varor och tjänster •För internationalisering 1.
Design/eget företagande
Möjligheter till arbete med hjälp av kognitivt stöd ?
Hushållningssällskapet Rådgivning Nord AB Vår kompetens ger näring till din verksamhet! Vi erbjuder företagsrådgivning och driver utvecklings- projekt.
Affärsplan Leif Olsson.
Information + tjänst = service online. Papper 30% Elektroniskt 70% Nu krävs det hårt arbete för varje procentenhet som går från P till E. Eller en.
Affärsidé - företagets vägvisare
Teknikcollege Söderslätt Vad är det?. Företagen är Teknikcollege – Teknikcollege är skolan.
Marknadsförarens mall för att skapa köpares persona!
Turismens historia kapitel 2.
Företagsekonomi 1 Centralt innehåll
(Företag LOGGA) Ett steg in i framtiden (Kundens Logga)
Debattera.
Kapitel 12 Marknadsföringen påverkas av omvärlden.
Kvalificerad redovisningsekonom 400 yh-poäng
Generell titel. Bakgrund - privata FoU investeringar.
Att hitta sina kunder och lära känna dem
KÄLLKRITIK En metod.
INNOVATION VAD ÄR DET OCH NÄR SKALL MAN HA DET?. Tyvärr är vi offer för ”Innoflation” där allt vi gör kallas för innovation och i och med det blir begreppet.
Marknadsplan Gör en marknadsplan.
Skillnader i hälsa bland barn och unga i Uppsala län – vad vet vi? Carin Östling, Regionförbundet Uppsala län och Henrik Andréasson, Landstinget i Uppsala.
WORKSHEETS ERBJUDANDEN. Gårdagens uppgifter! AFFÄRSMÅL.
Företagspresentation Blekinge Rör & Svetsteknik AB Uppstart verksamhet 1/
Marknadsförarens mall för att skapa köpares persona!
custice . fakta . presentation
Marknadsförarens yrkesroll
BEANS NÖJD KUND INDEX 2014 (e-survey undersökning)
POWERSALES AFFÄRSELEMENT.
Christoffers Clothing Company
Ta pulsen på ditt företag! – Health Check™ NyföretagarCentrum tar nu steget från att kostnadsfritt hjälpa entreprenörer igång med att starta nya företag,
Gaming.com For all your gaming needs.. Idén bakom Gaming.com är att samla allt en gamer behöver under samma tak. I webbshopen skulle det säljas allting.
Affärsplaner för samhällsentreprenörer? Distanskurs i SHE 4 april 2011 Fredrik Björk, Malmö högskola.
KEY ACCOUNT MANAGEMENT HENRIK MANNERSTRÅLE DE 5 VIKTIGASTE PROBLEMEN FÖR KUNDEN KEY ACCOUNT MANAGERN. 1. BRIST PÅ STRUKTUR 2. BRIST PÅ KONTAKTSTRATEGIER.
Från idéer till framgångsrika företag Anna Lundmark Lundbergh Almi Företagspartner Värmland AB Hur får vi fart på innovation av tjänster?
Jobbansökan När du ska söka ett jobb är det viktigt att fundera över på vilket sätt du matchar de kvalifikationer som efterfrågas i platsannonsen. Skriv.
Vad gör Almi?.
Personligt brev.
Vad säger bilden oss egentligen!?
Delprojekt 1:1- Projektbidrag via länsstyrelserna 50 mkr för 2007 Länsstyrelserna - ansökningar och beslut Projekt inom affärsutveckling och.
Koll framåt Luleå. Luleå Lokaltrafik AB Ange Björk Vd.
Från ord till handling.. Varför entreprenörskap? Rustas för framtiden. Entreprenöriellt lärande. Inga givna svar, skapar kontaktnät. ”Tasigförsamhet”.
NattklubbEventRestaurang. Annonsera hos NattPasset NattPasset.se NattPasset appen.
BEANS NÖJD KUND INDEX 2015 Resultat från webbenkät.
Produktens olika delar
BYGG VARUMÄRKE & KUNDRELATION
SpeedMedia Export ServicePerformance BusinessSearchSalesPerformanceWork-FlowPerformanceBusinessPerformanceGroup Försäljning Venture Cup 9 februari.
MARKNADSFÖRING Marknadsföring är allt arbete som utförs i ett företag i syfte att föra en vara eller tjänst från producent till konsument.
Marknad, målgrupp och mål
SÄLJAKTIVITETER SÄLJAKTIVITETER KAN:
(Företagsnamn) Marknadsföringsplan
Info intranät Marknad Affärs modeller mot kund Hur man säljer in besöket? Hur demar man på besöket? Split Utvägen FF abonnemang Offertmall E-learning FAQ.
Mall till Affärsplan – Export för Företaget AB.
Presentationens avskrift:

WORKSHEETS AFFÄRSELEMENT

EXEMPEL LIAFÖRETAG FÖRETAG NI VILL JOBBA I FÖRETAG NI HAR JOBBAT I FÖRETAG NÅGON NI KÄNNER JOBBAR I AFFÄRSSPELET, 3 OLIKA BOLAG ANNAT; START-UP, ETC VAL AV FÖRETAG VÄLJ FÖRETAG

AFFÄRSSPEL ANDVÄND NÅGON AV BOLAGEN I AFFÄRSSPELET OM DU VILL I AFFÄRSSPELET FINNS 3 BOLAG BESKRIVNA EASY CRM AB KAMRAT AB BYGGHANDEL AB

AFFÄRSMÅL AFFÄRSMODELL MÅLGRUPP FUNKTION, TITEL 5 VIKTIGASTE PROBLEMEN MÅLGRUPP DEMOGRAFI USP’S PLAN FÖR ERBJUDANDET PLAN FÖR PRODUKTEN PLAN FÖR MARKNADSFÖRING ANNAT AFFÄRSMÅL FYLL I DELARNA OCH GÅ TILLBAKA SENARE FÖR UPPDATERING

DEMOGRAFI VEM ÄR KUNDEN EGENTLIGEN ÅLDER OCH GENERATION MAN ELLER KVINNA UTBILDNINGSNIVÅ INKOMSTLÄGE FAMILJESTATUS TYP AV JOBB OCH INDUSTRI GEOGRAFI, LÄNDER STAD ELLER LANDSBYGD

10% du 90% kund 90% du 10% kund Situation Problem Inverkan Nytto Demonstration Avtala FRÅGEMETODIK HUR KAN DU YTTNYTTJA FÖRETAGET TILLGÅNGAR?

5 PROBLEM 5 PROBLEM; BRAINSTORMA 5 VIKTIGASTE PROBLEMEN FÖR KUNDEN

DATA TA FRAM DATA OM FÖRETAGET OCH BRANSHEN KUNSKAP OM VÅRT FÖRETAG SAMT BRANSCHEN ÄR VÄSENTLIGT. VÅRT FÖRTAGBRANSCHEN OMSÄTTNING TILLVÄXT AFFÄRSMODELLER INTERNET ANNAT

TILLGÅNGAR HUR KAN DU YTTNYTTJA FÖRETAGET TILLGÅNGAR? TILLGÅNGAR; BRAINSTORMA VIKTIGASTE TILLGÅNGARNA. 1. FINNS HUVUDSTRATEGI 2. TIDIGARE AFFÄRSPLAN 3. FÖRETAGETS STYRKOR 4. FÖRETAGETS SVAGHETER 5. VILKA FAKTORER KOMMER ATT VARA KRITISKA

3 PELARE FÖR AFFÄREN NÄR DU KÄNNER KUNDEN ÄR DET FOKUS PÅ DESSA TRE DELAR ERBJUDANDET DU MÅSTE VETA EXAKT VILKA PROBLEM DINA KUNDER HAR. FÖR ATT MÖTA DERAS BEHOV PRODUKTEN DU MÅSTE VETA VILKA PRODUKTER OCH TJÄNSTER SOM DINA KUNDER KOMMER ATT VILJA HA. MARKANDEN SKAPA REFERENSER ANVÄND CASE STUDIES KUNDNÖJDHET KILLER USP

AKTIVITETSLISTA Aktivitetslista StatusPrioritetVäljDatumAnsvarKommentar

TACKAR