WORKSHEETS AFFÄRSELEMENT
EXEMPEL LIAFÖRETAG FÖRETAG NI VILL JOBBA I FÖRETAG NI HAR JOBBAT I FÖRETAG NÅGON NI KÄNNER JOBBAR I AFFÄRSSPELET, 3 OLIKA BOLAG ANNAT; START-UP, ETC VAL AV FÖRETAG VÄLJ FÖRETAG
AFFÄRSSPEL ANDVÄND NÅGON AV BOLAGEN I AFFÄRSSPELET OM DU VILL I AFFÄRSSPELET FINNS 3 BOLAG BESKRIVNA EASY CRM AB KAMRAT AB BYGGHANDEL AB
AFFÄRSMÅL AFFÄRSMODELL MÅLGRUPP FUNKTION, TITEL 5 VIKTIGASTE PROBLEMEN MÅLGRUPP DEMOGRAFI USP’S PLAN FÖR ERBJUDANDET PLAN FÖR PRODUKTEN PLAN FÖR MARKNADSFÖRING ANNAT AFFÄRSMÅL FYLL I DELARNA OCH GÅ TILLBAKA SENARE FÖR UPPDATERING
DEMOGRAFI VEM ÄR KUNDEN EGENTLIGEN ÅLDER OCH GENERATION MAN ELLER KVINNA UTBILDNINGSNIVÅ INKOMSTLÄGE FAMILJESTATUS TYP AV JOBB OCH INDUSTRI GEOGRAFI, LÄNDER STAD ELLER LANDSBYGD
10% du 90% kund 90% du 10% kund Situation Problem Inverkan Nytto Demonstration Avtala FRÅGEMETODIK HUR KAN DU YTTNYTTJA FÖRETAGET TILLGÅNGAR?
5 PROBLEM 5 PROBLEM; BRAINSTORMA 5 VIKTIGASTE PROBLEMEN FÖR KUNDEN
DATA TA FRAM DATA OM FÖRETAGET OCH BRANSHEN KUNSKAP OM VÅRT FÖRETAG SAMT BRANSCHEN ÄR VÄSENTLIGT. VÅRT FÖRTAGBRANSCHEN OMSÄTTNING TILLVÄXT AFFÄRSMODELLER INTERNET ANNAT
TILLGÅNGAR HUR KAN DU YTTNYTTJA FÖRETAGET TILLGÅNGAR? TILLGÅNGAR; BRAINSTORMA VIKTIGASTE TILLGÅNGARNA. 1. FINNS HUVUDSTRATEGI 2. TIDIGARE AFFÄRSPLAN 3. FÖRETAGETS STYRKOR 4. FÖRETAGETS SVAGHETER 5. VILKA FAKTORER KOMMER ATT VARA KRITISKA
3 PELARE FÖR AFFÄREN NÄR DU KÄNNER KUNDEN ÄR DET FOKUS PÅ DESSA TRE DELAR ERBJUDANDET DU MÅSTE VETA EXAKT VILKA PROBLEM DINA KUNDER HAR. FÖR ATT MÖTA DERAS BEHOV PRODUKTEN DU MÅSTE VETA VILKA PRODUKTER OCH TJÄNSTER SOM DINA KUNDER KOMMER ATT VILJA HA. MARKANDEN SKAPA REFERENSER ANVÄND CASE STUDIES KUNDNÖJDHET KILLER USP
AKTIVITETSLISTA Aktivitetslista StatusPrioritetVäljDatumAnsvarKommentar
TACKAR